• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Majsan242
    Hemlighet skrev 2012-02-28 07:19:09 följande:
    Jag sjukskrevs den 7/2 av min läkare pga foglossning, i går (27/2)ringde min handläggare och sa att jag fick det godkänt efter att hon pratade med min läkare förra veckan som intygade att jag hade svår foglossning. Pengarna kommer senast torsdag:)
    Jag verkar ha haft tur och fått besked snabbt. Men jag hade nog fått vänta lite till om hon inte fått tag på min läkare vi tele.
    Det var ju skönt! jag har väntat på besked sen 13/1... de har sagt att sjukskrivningen är godkänd men vet inte om jag har rätt till ersättning eller inte... får vackert vänta tror jag för det är väl ingen idé att ringa o tjata på dem?
  • lima76
    Miss Giggle skrev 2012-02-28 07:06:06 följande:
    Lima: vad skoj! Vet precis vad du menar när det gäller könet. Tror det är normalt att känns så hade själv samma känslor!

Här knatar allt på. Fogarna gör så himla ont varje dag att jag knappt kan gå eller röra mig men det går bra för det mesta!
    Känner mig även stor som ett hus även om det bedyras från alla håll och kanter att jag är mindre i nu än med förra. Så humöret mitt sviker stundom. Känns precis som att hormonerna har fått ett uppsving senaste veckorna. Fler som upplever det?
    Tack! Då vet du hur jag menar :)
    ang storlek kommer jag på mig själv att tänka på den gamla beatles-texten; I am the walrus... Också ganska hormonell.. satt tex och blev rejält tårögd när jag skulle försöka förklara för 7-åriga dottern hur mycket jag beundrar Nelson Mandela häromdagen...
    Poppee skrev 2012-02-28 08:41:53 följande:
    Lima76 vad bra att allt såg bra ut och att moderkakan har flyttat sig
    Tack! ja vilken lättnad! Jag är nog lite rädd för att bli opererad rent allmänt och är jättelättad att jag inte blir tvingad till snitt..
  • Thelma08

Fy idag har mina för värkar inte varit nådiga... Kommer tätt och varar länge...
    Ska till bm imorgon så får höra med henne om jag behöver kolla det igen.

Svårt när sista läkaren sa att så länge dom är så här så är det lugnt och då kom dom med 2-3 minuters mellanrum och vissa gjorde ont... Dom gick upp på 28-45 på ctg skalan.
    Men blir dom kraftigare eller vatten går eller du har en blödning så får du komma in.

Jag tycker det är jätte svårt att veta när jag ska ringa in eller det kan va, vill ju inte att det ska påverka tappen och sen va försent att stoppa...

Känns som att man vänjer sig vid smärtan och kanske inte reagerar om dom tar i mer än dom gjorde förra veckan...

• trollet83
    Thelma08 skrev 2012-02-28 15:26:33 följande:
    Fy idag har mina för värkar inte varit nådiga... Kommer tätt och varar länge...
    Ska till bm imorgon så får höra med henne om jag behöver kolla det igen.

Svårt när sista läkaren sa att så länge dom är så här så är det lugnt och då kom dom med 2-3 minuters mellanrum och vissa gjorde ont... Dom gick upp på 28-45 på ctg skalan.
    Men blir dom kraftigare eller vatten går eller du har en blödning så får du komma in.

Jag tycker det är jätte svårt att veta när jag ska ringa in eller det kan va, vill ju inte att det ska påverka tappen och sen va försent att stoppa...

Känns som att man vänjer sig vid smärtan och kanske inte reagerar om dom tar i mer än dom gjorde förra veckan...
    Men är du orolig så ring förlossningen o fråga, bättre en gång för mkt..Lycka till!

Idag har jag varit på spec.mvc igen då för tillväxtkontroll..o bebisen har stuckit iväg ännu mer i tillväxt. Beräknades idag väga 3400 gram ca alltså som en fullstor bebis o nu bara i v.34+0 (v.35). Känns lite småtufft att bebis ökat ca 800 gram bara på 2 veckor. Men läkarna var iaf positiva, fick göra 2 ul, ett tillväxt ul som bm gjorde o så gjorde också läkaren ett ul för hon ville kolla hur det såg ut med fostervatten. Men allt verkar se bra ut o bebis mår bra i magen iaf. Men nu blir det tätare kontroller, varje vecka kommer jag få åka in..har en bit att resa, ca 7-8 mil men det känns iaf tryggt att de har ordentlig koll på mig o bebis;=)
  • emeilee

Trollet, verkar vara en rejäl bit i magen. Har du tid för igångsättning eller kanske planerat snitt? Om den fortsätter i samma takt så lär det ju bli svårt att få ut den?

Hos oss händer det en del. From imorgon är jag sjukskriven 50%, tycker det är sjukt att försäkringskassan kan neka ersättning så det återstår att se hur det går med detta.

Någon annan som känner att magen har trillat ner? Alla på jobbet har kommenterat detta, att det snart är dags.. Gör väl kanske inte mig något men kan vänta några veckor till så vi hinner köpa allt Idag åker jag till Gekås för att se vad de har att erbjuda. Har någon varit där nyss?

• 4 små

usch, är så hemskt sur, irriterad och besviken på FK som aldrig kan ge mig några pengar Ligger efter sen i jan pga att de gör fel hela tiden så jag ringer flera samtal varje dag och får nya bud hela tiden. Nu har jag på eget initiativ skaffat fram mail-adress till min handläggare och ska scanna in de grejjer han tydligen saknar (enligt data-notering, han har ju inte brytt sig om att upplysa mig om det utan det var vad en kundtjänsttjej sa). Tel-nr jag fick igår till handläggaren visade sig inte stämma. Men om han får alla papper in-mailade så ska han väl ändå inte kunna krångla mer -eller?!! Har f*n gett upp hoppet snart efter att det bara har varit problem sen i januari. Det enda vi fått är en ursäkt från min handläggare eftersom deras system gjort att jag hamnat i kläm och de gjort upprepade fel -Ursäkter i all ära men det ger inte mig pengar till maten. Blir så trött..................

son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-03-27 (son) -planerat snitt
  • Majsan242
    4 små skrev 2012-02-29 10:44:10 följande:
    usch, är så hemskt sur, irriterad och besviken på FK som aldrig kan ge mig några pengar Ligger efter sen i jan pga att de gör fel hela tiden så jag ringer flera samtal varje dag och får nya bud hela tiden. Nu har jag på eget initiativ skaffat fram mail-adress till min handläggare och ska scanna in de grejjer han tydligen saknar (enligt data-notering, han har ju inte brytt sig om att upplysa mig om det utan det var vad en kundtjänsttjej sa). Tel-nr jag fick igår till handläggaren visade sig inte stämma. Men om han får alla papper in-mailade så ska han väl ändå inte kunna krångla mer -eller?!! Har f*n gett upp hoppet snart efter att det bara har varit problem sen i januari. Det enda vi fått är en ursäkt från min handläggare eftersom deras system gjort att jag hamnat i kläm och de gjort upprepade fel -Ursäkter i all ära men det ger inte mig pengar till maten. Blir så trött..................
    Hmm jag kanske oxå ska ringa dom o fråga hur det går, de har inte hört av sig på aslänge o jag bara går o väntar o väntar....
  • Thelma08

Hemkommen från barnmorskan nu.
    Allt var bra men hon (som många andra) trodde jag var minst 2 veckor längre gången än vad vi trott.

Han har legat med huvudet ner länge men nu var han bara lite ruckbar... Nästan fixerad sa hon...
    Och sf måttet planade ut lite nu från att ha legat längst upp till att närma sig mitten...

Är era bebisar också bara lite ruckbara?

• hemmakatten

Jag har ingen aning mer än att den legat med huvudet ner i typ sex veckor nu, det enda de sagt är att det inte behöver betyda att den är fixerad. Men vad jag fattat det som spelar det inte så stor roll om de är fixerade eller inte, vissa blir inte ens det...

Svar på tråden Aprilbebis 2012