Thelma08 skrev 2012-02-28 15:26:33 följande:
Fy idag har mina för värkar inte varit nådiga... Kommer tätt och varar länge...
Ska till bm imorgon så får höra med henne om jag behöver kolla det igen.
Svårt när sista läkaren sa att så länge dom är så här så är det lugnt och då kom dom med 2-3 minuters mellanrum och vissa gjorde ont... Dom gick upp på 28-45 på ctg skalan.
Men blir dom kraftigare eller vatten går eller du har en blödning så får du komma in.
Jag tycker det är jätte svårt att veta när jag ska ringa in eller det kan va, vill ju inte att det ska påverka tappen och sen va försent att stoppa...
Känns som att man vänjer sig vid smärtan och kanske inte reagerar om dom tar i mer än dom gjorde förra veckan...
Men är du orolig så ring förlossningen o fråga, bättre en gång för mkt..Lycka till!
Idag har jag varit på spec.mvc igen då för tillväxtkontroll..o bebisen har stuckit iväg ännu mer i tillväxt. Beräknades idag väga 3400 gram ca alltså som en fullstor bebis o nu bara i v.34+0 (v.35). Känns lite småtufft att bebis ökat ca 800 gram bara på 2 veckor. Men läkarna var iaf positiva, fick göra 2 ul, ett tillväxt ul som bm gjorde o så gjorde också läkaren ett ul för hon ville kolla hur det såg ut med fostervatten. Men allt verkar se bra ut o bebis mår bra i magen iaf. Men nu blir det tätare kontroller, varje vecka kommer jag få åka in..har en bit att resa, ca 7-8 mil men det känns iaf tryggt att de har ordentlig koll på mig o bebis;=)