Majsan242 skrev 2012-02-29 10:45:30 följande:
Hmm jag kanske oxå ska ringa dom o fråga hur det går, de har inte hört av sig på aslänge o jag bara går o väntar o väntar....
ring, det är det enda sättet att få något att hända över huvud taget. Själv har jag ringt flera samtal varje dag i 1v och idag gjordes äntligen en utbetalning

Vi har alltså levt på en lön fom 9 jan, tur man har sparkonto... Men som sagt -ring! ring! Och ring igen! I mitt fall ringde jag i fredags och fick ingen information alls, i måndags fick jag veta att kontakt önskade med mitt nya jobb (som jag varit utlånad till) så då ringde jag en av cheferna. Efter det fick jag veta att kontakt önskade med det jobbets löne-kontor så då fixade jag det. Igår hade de helt plötsligt tappat bort min anställning (har jobbat på samma ställe sen 2007 och är fast anställd, men enligt FK stod jag utan arbetsgivare). Så då fick jag ringa till den chefen som jag fick tag på på flygplatsen, hon ringde snällt in till FK och talade om att jag fortfarande var anställd på 100%. Efter det fick jag pengarna. Men hade jag inte ringt hade vi varit kvar på ruta nr 1 -att handläggaren ville prata med mitt senaste jobb som jag var utlånad till, och den personen som hade delegerats uppgiften var på semester denna vecka... -Låter det rörigt? Tycker jag med, har bara varit skit och elände. Men det lönade sig att ringa. Och nu kan jag säga som Fylking -Äntligeeeeeeen!!!!!!!
Poppee skrev 2012-02-29 13:06:38 följande:
Jaa då blir de Ullared på lördag, tältstol får de bli haha .. MASSA bebissaker ska köpas

efter de så ska de boas klart innan tisdag .. så kan man slappna av in i de sista =)
50 dagar kvar till BF idag

min har legat nedåt med huvudet sendan v 28
åååh, vill oxå!!!!!
Ska fira att vi inte längre är fattiglappar med att nästa vecka handla lite kläder och gardiner till bebben

Har inte vågat göra ngr extra grejjer så länge FK strulade för att vara på den säkra sidan, men idag ska maken och sonen få gå och klippa sig *lycka för sonen* (själv gillar jag ungar med busigt, långt hår som på sketare, men det verkar jag vara ensam om i den här familjen

) Och gardiner till nyfödd bebis är ju ett absolut måste i rummet, prio 1 eller hur?!!