• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kryssarinnan

Mitt första barn låg med huvudet nedåt "i tid" men fixerades aldrig. Ganska snabb förlossning ändå. 

Nu har jag en unge i magen som byter ställning flera gånger om dagen. Ibland ligger den på tvären. Men eftersom jag är omföderska är det ingen som bryr sig än (är i v 35) utan vi får se om ett par veckor. Kanske är jag en sådan som har brett bäcken (iaf inte smalt).  

Ska se om jag kan handla lite småkläder i eftermiddag, skulle vilja ha några i stl 50 (mitt första barn var ganska litet) och 56 så att vi slipper fixa med det i det sista. Har kavr kläder från barn nr ett från stl 74 och uppåt, sålde småsakerna, dumt. Ska flytta två veckor före BF (från möblerad i 2:a hand till en annan möblerad, så det är inte enormot mycket grejer som ska flyttas, mest kläder). Ska åka till Ikea strax efter det (badbalja samt saker till hemmet) och vill sen inte ha kvar mer att göra än att köpa ett paket blöjor i mataffären. 

• Kaosmamma

Inga av mina barn har fixerat sig. Varit helt rörliga och långt upp. Nr 4 i magen nu ligger också i säte, precis som första.

• Poppee

Jaa då blir de Ullared på lördag, tältstol får de bli haha .. MASSA bebissaker ska köpas Skrattande efter de så ska de boas klart innan tisdag .. så kan man slappna av in i de sista =)
    50 dagar kvar till BF idag{#emotions_dlg.flower}
    min har legat nedåt med huvudet sendan v 28

• Thelma08

Detta är mitt andra barn och det är som ni skriver inte ovanligt att dom inte fixerar sig alls. Jag är glad att denna ligger ner och börjar fixera sig så jag slipper snitt, då operation är en stor fasa för mig.

• trollet83
    emeilee skrev 2012-02-29 09:40:55 följande:

Trollet, verkar vara en rejäl bit i magen. Har du tid för igångsättning eller kanske planerat snitt? Om den fortsätter i samma takt så lär det ju bli svårt att få ut den?

Hos oss händer det en del. From imorgon är jag sjukskriven 50%, tycker det är sjukt att försäkringskassan kan neka ersättning så det återstår att se hur det går med detta.

Någon annan som känner att magen har trillat ner? Alla på jobbet har kommenterat detta, att det snart är dags.. Gör väl kanske inte mig något men kan vänta några veckor till så vi hinner köpa allt Idag åker jag till Gekås för att se vad de har att erbjuda. Har någon varit där nyss?

Nej, ingen tid än för det..men kommer ju få gå på täta kontroller, 1 ggn/vecka nu framöver så ska dit igen nästa vecka..hoppas verkligen att det lugnar ned sig men det ser ju sannerligen ut som om bebisen kommer bli riktigt stor.,,så tror inte de låter det gå för långt om den verkar sticka iväg i växt..
  • Karisma

Fick veta idag att det blir snitt fredagen den 13april. Skrattande hmm känns spännande, hoppas det innebär turdag för min del och inte otursdag. Tungan ute Läkaren skulle försöka få en tidigare tid då jag är beräknad till 17april men de andra som var inbokad för snitt var även de på snitt 3 eller 4 så det gick inte flytta deras datum. Men skulle ngt dyka upp så blir det tidigare.

/K

• 4 små
    Majsan242 skrev 2012-02-29 10:45:30 följande:
    Hmm jag kanske oxå ska ringa dom o fråga hur det går, de har inte hört av sig på aslänge o jag bara går o väntar o väntar....
    ring, det är det enda sättet att få något att hända över huvud taget. Själv har jag ringt flera samtal varje dag i 1v och idag gjordes äntligen en utbetalning Vi har alltså levt på en lön fom 9 jan, tur man har sparkonto... Men som sagt -ring! ring! Och ring igen! I mitt fall ringde jag i fredags och fick ingen information alls, i måndags fick jag veta att kontakt önskade med mitt nya jobb (som jag varit utlånad till) så då ringde jag en av cheferna. Efter det fick jag veta att kontakt önskade med det jobbets löne-kontor så då fixade jag det. Igår hade de helt plötsligt tappat bort min anställning (har jobbat på samma ställe sen 2007 och är fast anställd, men enligt FK stod jag utan arbetsgivare). Så då fick jag ringa till den chefen som jag fick tag på på flygplatsen, hon ringde snällt in till FK och talade om att jag fortfarande var anställd på 100%. Efter det fick jag pengarna. Men hade jag inte ringt hade vi varit kvar på ruta nr 1 -att handläggaren ville prata med mitt senaste jobb som jag var utlånad till, och den personen som hade delegerats uppgiften var på semester denna vecka... -Låter det rörigt? Tycker jag med, har bara varit skit och elände. Men det lönade sig att ringa. Och nu kan jag säga som Fylking -Äntligeeeeeeen!!!!!!! 
    Poppee skrev 2012-02-29 13:06:38 följande:
    Jaa då blir de Ullared på lördag, tältstol får de bli haha .. MASSA bebissaker ska köpas Skrattande efter de så ska de boas klart innan tisdag .. så kan man slappna av in i de sista =)
    50 dagar kvar till BF idag{#emotions_dlg.flower}
    min har legat nedåt med huvudet sendan v 28
     åååh, vill oxå!!!!!

Ska fira att vi inte längre är fattiglappar med att nästa vecka handla lite kläder och gardiner till bebben Har inte vågat göra ngr extra grejjer så länge FK strulade för att vara på den säkra sidan, men idag ska maken och sonen få gå och klippa sig *lycka för sonen* (själv gillar jag ungar med busigt, långt hår som på sketare, men det verkar jag vara ensam om i den här familjen ) Och gardiner till nyfödd bebis är ju ett absolut måste i rummet, prio 1 eller hur?!!
    son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-03-27 (son) -planerat snitt
  • trollet83
    4 små skrev 2012-03-01 10:49:09 följande:
    ring, det är det enda sättet att få något att hända över huvud taget. Själv har jag ringt flera samtal varje dag i 1v och idag gjordes äntligen en utbetalning Vi har alltså levt på en lön fom 9 jan, tur man har sparkonto... Men som sagt -ring! ring! Och ring igen! I mitt fall ringde jag i fredags och fick ingen information alls, i måndags fick jag veta att kontakt önskade med mitt nya jobb (som jag varit utlånad till) så då ringde jag en av cheferna. Efter det fick jag veta att kontakt önskade med det jobbets löne-kontor så då fixade jag det. Igår hade de helt plötsligt tappat bort min anställning (har jobbat på samma ställe sen 2007 och är fast anställd, men enligt FK stod jag utan arbetsgivare). Så då fick jag ringa till den chefen som jag fick tag på på flygplatsen, hon ringde snällt in till FK och talade om att jag fortfarande var anställd på 100%. Efter det fick jag pengarna. Men hade jag inte ringt hade vi varit kvar på ruta nr 1 -att handläggaren ville prata med mitt senaste jobb som jag var utlånad till, och den personen som hade delegerats uppgiften var på semester denna vecka... -Låter det rörigt? Tycker jag med, har bara varit skit och elände. Men det lönade sig att ringa. Och nu kan jag säga som Fylking -Äntligeeeeeeen!!!!!!! 

åååh, vill oxå!!!!!

Ska fira att vi inte längre är fattiglappar med att nästa vecka handla lite kläder och gardiner till bebben Har inte vågat göra ngr extra grejjer så länge FK strulade för att vara på den säkra sidan, men idag ska maken och sonen få gå och klippa sig *lycka för sonen* (själv gillar jag ungar med busigt, långt hår som på sketare, men det verkar jag vara ensam om i den här familjen ) Och gardiner till nyfödd bebis är ju ett absolut måste i rummet, prio 1 eller hur?!!
    Men fy tusan vilket krångel helt otroligt att det ska behöva gå till så!De ska väl inte kunna slarva bort en anställning hur som helst..typiskt när man får tala med olika handläggare..
  • juskus

Nu kan jag räkna ner, fick snittdatum 4 april:) är glad men lite nervös, shit snart 3 barn...

Svar på tråden Aprilbebis 2012