Lovis 1 skrev 2012-03-04 16:36:09 följande:
lima: Oj då, vad jobbigt du haft det! Även fast babyn klarar att komma ut 33 fulla v vill man ju helst att de stanna några v till

Skönt att de tog hand om dig väl, o att tappen var opåverkad! Sa de varför du fått sammandragningar? Har det att göra med om man "tagit i" dvs fysisk ansträngning eller bara kommer det?
Ibland när det är väldigt mkt "fysiskt" får jag det, eller om det blir sk konflikter med min snart tre-åring här hemma... Det känns för mig som att det magen påverkas av vad jag gör och vad jag utsätts för så att säga. Jag har ju två barn här hemma och har väldigt mkt "mamma" jobb men ibland måste jag bara lägga mig för det känns som jag ska föda barn annars...

först trodde de nog att det var en urinvägsinfektion men de menade att ibland bara blir det så.. jag får också sammandragningar vid ansträngning och så men det är nog normalt, livmodern som övar. när det blir regelbundet och inte avtar ska man nog kolla.. värkarna jag hade i onsdags började som i ryggen och drog framåt.. jag tror att det kanske var en kombination av bebisen som lade sig i rätt läge (hoppas jag) och kanske en del stress, har varit en del att stressa över på sistone, tyvärr... men nu ska jag ta djupa andetag och inte jaga upp mig över saker... försöka iaf...

trollet83 skrev 2012-03-04 16:47:39 följande:
Låter inte kul men skönt att de kunde stanna av det iaf o att du nu kunnat komma hem o må bättre!
Här känns det så osäkert hur det kommer bli med tanke på att bebisen redan beräknas vara så stor..så tror inte jag kommer gå fulla tiden ut, iaf inte om det fortsätter så här..men en dag i taget o får se från vecka till vecka nu hur långt de låter mig gå..
Ja, det känns tryggt och så på sjukhus men det finns inget som går upp mot att till slut få komma hem!
dag för dag låter som en bra plan... hoppas du orkar och kan komma i närheten av bf.. vilken vecka är du i nu?