• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Majsan242

Jag har en gul stickad overoll som jag hade själv när jag bars hem från BB.. den tänkte jag använda och så filt om det är kallt, annars har jag också en fleeceoverall som jag köpte billigt på tradera (den är jääättesöööt med öron :)) ifall det skulle bli kallare :)

• Thelma08

Är här någon som har kraftig "mensvärk"

Jag har nu sen igår haft mensvärk i stort sett hela dagarna och nätterna, det kändes bättre i morse men det kom tillbaka nu vid 10 tiden igen...

Gör ordentligt ont, ja precis som mensvärk känns det som. Framme nere i magen.

• juskus

Thelma jag har också det, min bm säger att det är normalt, fast jag tycker det känns konstigt att det är okej när det gör ont, och jag tycker min blir kraftigare och kraftigare...

• Miss Giggle

Jag har fått för mig att det är när de borrar med sina små huvud för att komma i rätt position

• Poppee

Ja jag har haft mensliknande smärtor i typ 3 dagar, de gör jäkligt ont =( för varje dag så ökar smärtkänslan lite också

• Lovis 1
    lima: Oj då, vad jobbigt du haft det! Även fast babyn klarar att komma ut 33 fulla v vill man ju helst att de stanna några v till Skönt att de tog hand om dig väl, o att tappen var opåverkad! Sa de varför du fått sammandragningar? Har det att göra med om man "tagit i" dvs fysisk ansträngning eller bara kommer det?

Ibland när det är väldigt mkt "fysiskt"  får jag det, eller om det blir sk konflikter med min snart tre-åring här hemma... Det känns för mig som att det magen påverkas av vad jag gör och vad jag utsätts för så att säga. Jag har ju två barn här hemma och har väldigt mkt "mamma" jobb men ibland måste jag bara lägga mig för det känns som jag ska föda barn annars...

majsan: Vad roligt att ha sparat något som man hade själv när man var liten! Vi har inte så mkt sådant här hemma, men en just gul stickad kofta har jag, som Stella också hade (min tvååring) och den ska få vara som en vårkofta att ha över innerkläderna och en filt på då...

Nu ska jag äntligen upp på vinden o rota fram lite babykläder att tvätta.... Det är 30 plastbackar med kläder huller om buller så jag ser inte fram emot det  
  • Thelma08

Ja fy jag har riktigt ont nu... Har tagit Alvedon 2 gånger idag men det hjälper inte... Ska äta lite nu sen bäddar jag ner mig i soffan och blir där...

• trollet83
    lima76 skrev 2012-03-03 15:05:52 följande:
    hej tjejer, vad mkt som hänt i tråden de sista dagarna, jag ska läsa igenom lite mer ordentligt senare..

i onsdags vaknade jag efter en jobbig natt och kände mig öm och obekväm och efter att ha varit vaken en stund insåg jag att jag hade regelbundna sammandragningar. försökte vila men värkarna fortsatte komma var tredje minut så runt middag ringde jag förlossningen som tyckte vi skulle komma in. ctg visade tydliga värkar med tre minuters mellanrum men gynundersökningen att tappen iaf var opåverkad. jag blev inlagd och när det fortfarande inte lugnat sig nån timme senare fick jag en kortison-spruta för bebisens lungmognad och en spruta bricanyl för att få värkarna att avstanna. för att göra en lång histora lite kortare så fick jag bricanyl o kortison även på torsdagen och fick bara lämna sängen för toa-besök. Jag blev kvar till idag, så skönt att få komma hem..  Jag har inte haft mer än vanliga sammandragningar sen i torsdags så förhoppningsvis räcker det med att ta det lite lugnt nu... de sa att efter vecka 35 gör man inget för att stoppa värkarbetet.. jag är 33 hela veckor imorgon. jag hoppas lillan bestämmer sig för att stanna kvar åtminstone till mitten av april...
    Låter inte kul men skönt att de kunde stanna av det iaf o att du nu kunnat komma hem o må bättre!

Här känns det så osäkert hur det kommer bli med tanke på att bebisen redan beräknas vara så stor..så tror inte jag kommer gå fulla tiden ut, iaf inte om det fortsätter så här..men en dag i taget o får se från vecka till vecka nu hur långt de låter mig gå..
  • lima76
    Lovis 1 skrev 2012-03-04 16:36:09 följande:
    lima: Oj då, vad jobbigt du haft det! Även fast babyn klarar att komma ut 33 fulla v vill man ju helst att de stanna några v till Skönt att de tog hand om dig väl, o att tappen var opåverkad! Sa de varför du fått sammandragningar? Har det att göra med om man "tagit i" dvs fysisk ansträngning eller bara kommer det?

Ibland när det är väldigt mkt "fysiskt"  får jag det, eller om det blir sk konflikter med min snart tre-åring här hemma... Det känns för mig som att det magen påverkas av vad jag gör och vad jag utsätts för så att säga. Jag har ju två barn här hemma och har väldigt mkt "mamma" jobb men ibland måste jag bara lägga mig för det känns som jag ska föda barn annars...
    först trodde de nog att det var en urinvägsinfektion men de menade att ibland bara blir det så.. jag får också sammandragningar vid ansträngning och så men det är nog normalt, livmodern som övar. när det blir regelbundet och inte avtar ska man nog kolla.. värkarna jag hade i onsdags började som i ryggen och drog framåt.. jag tror att det kanske var en kombination av bebisen som lade sig i rätt läge (hoppas jag) och kanske en del stress, har varit en del att stressa över på sistone, tyvärr...  men nu ska jag ta djupa andetag och inte jaga upp mig över saker... försöka iaf... Flört
    trollet83 skrev 2012-03-04 16:47:39 följande:
    Låter inte kul men skönt att de kunde stanna av det iaf o att du nu kunnat komma hem o må bättre!

Här känns det så osäkert hur det kommer bli med tanke på att bebisen redan beräknas vara så stor..så tror inte jag kommer gå fulla tiden ut, iaf inte om det fortsätter så här..men en dag i taget o får se från vecka till vecka nu hur långt de låter mig gå..
    Ja, det känns tryggt och så på sjukhus men det finns inget som går upp mot att till slut få komma hem!
    dag för dag låter som en bra plan... hoppas du orkar och kan komma i närheten av bf..   vilken vecka är du i nu?
  • Thelma08

Poppee hur har din smärta blivit? Har det gett med sig nånting?

Mitt är kvar och gör nästan mer och mer ont. Får nog ringa bm idag eftersom jag legat inne för prematura värkar för ett par v sedan.

Svar på tråden Aprilbebis 2012