• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Pratade med bm och hon blev arg på mig för att jag inte åkt in i helgen.. Så nu beger vi oss iväg till fl.

• Poppee
    Thelma08 skrev 2012-03-05 07:36:55 följande:
    Poppee hur har din smärta blivit? Har det gett med sig nånting? Mitt är kvar och gör nästan mer och mer ont. Får nog ringa bm idag eftersom jag legat inne för prematura värkar för ett par v sedan.

imorse när jag gick upp så fick jag en som satt i ett tag och gjorde hemskt ont men de har inte kommit tillbaka än.. tydligen är de kraftiga förvärkar.. har börjat få ett starkt tryck nedåt nu också ,har du det med?
  • Thelma08

Ja det trycker neråt på mig med.
    Du ska nog ringa fl eller din bm för och höra dig för i alla fall.
    Hon blev som sagt nästan arg för att jag inte åkt in i helgen.

Hade inte du också haft problem med mycket sd också??

• trollet83
    lima76 skrev 2012-03-04 19:27:50 följande:
    först trodde de nog att det var en urinvägsinfektion men de menade att ibland bara blir det så.. jag får också sammandragningar vid ansträngning och så men det är nog normalt, livmodern som övar. när det blir regelbundet och inte avtar ska man nog kolla.. värkarna jag hade i onsdags började som i ryggen och drog framåt.. jag tror att det kanske var en kombination av bebisen som lade sig i rätt läge (hoppas jag) och kanske en del stress, har varit en del att stressa över på sistone, tyvärr...  men nu ska jag ta djupa andetag och inte jaga upp mig över saker... försöka iaf... Flört

Ja, det känns tryggt och så på sjukhus men det finns inget som går upp mot att till slut få komma hem!
    dag för dag låter som en bra plan... hoppas du orkar och kan komma i närheten av bf..   vilken vecka är du i nu?
    V.35, går in i v.36 imorgon så är ju inte för tidigt om det skulle bli tidigare iaf;=)
  • lima76
    trollet83 skrev 2012-03-05 09:37:48 följande:
    V.35, går in i v.36 imorgon så är ju inte för tidigt om det skulle bli tidigare iaf;=)
    nej, läkaren på bb sa faktiskt att om man är i vecka 35 så gör de inget för att stoppa det utan menar att bebisen är redo att komma..  tänk att vi allihop nästan är framme!

jag drömmer så knäppt, i morse drömde jag att jag vann nobelpriset (vet inte hur eller varför) sen var jag uppe och kissade, somnade om och drömde att jag var ute och tävlingscyklade.. (kommer aldrig att hända...) fast det förklarar ju varför jag är så öm i bäckenet nu, kanske? :)
  • Poppee
    Thelma08 skrev 2012-03-05 09:29:42 följande:
    Ja det trycker neråt på mig med. Du ska nog ringa fl eller din bm för och höra dig för i alla fall. Hon blev som sagt nästan arg för att jag inte åkt in i helgen. Hade inte du också haft problem med mycket sd också??

Jo jag har haft mycket sd men nu på senaste har de börjat kännas lite kraftigare.. ja jag får ringa in om de blir värre så inte tappen blir påvärkad.. men hur har de varit för dig när du åkt in?
  • No ordinary love
    lima76 skrev 2012-03-05 10:40:10 följande:
    jag drömmer så knäppt, i morse drömde jag att jag vann nobelpriset (vet inte hur eller varför) sen var jag uppe och kissade, somnade om och drömde att jag var ute och tävlingscyklade.. (kommer aldrig att hända...) fast det förklarar ju varför jag är så öm i bäckenet nu, kanske? :)
    Vilken rolig dröm :) 
    Jag har bara en massa mardrömmar, att mitt barn skall komma ut dödfött osv...

Ni som har mensvärksaktiga smärtor, vilken vecka är ni i? För jag känner att jag har samma smärta och det trycker på som satan, men det känns inte som att det är dags ännu iaf.

Jag har ju ett barn sedan tidigare, men då blev vi igångsatta och bebben kom ut med sugklocka... Jag kände inte så mkt smärta pga epiduralen, så jag vet inte riktigt hur det kommer att kännas när det är dags... Men jag kommer antagligen att märka det antar jag :P 
  • grästuva

Mensliknande kraftiga smärtor med tryck nedåt ska alltid kollas upp, i mitt huvud låter det inte som förvärkar utan värkar. Särskilt när det inte hjälper med alvedon och vila.

• Poppee

De är liksom inte täta, jag kommer ju söka mig till fl om de kommer tätare.. jag har inte känt mer just nu

• trollet83
    lima76 skrev 2012-03-05 10:40:10 följande:
    nej, läkaren på bb sa faktiskt att om man är i vecka 35 så gör de inget för att stoppa det utan menar att bebisen är redo att komma..  tänk att vi allihop nästan är framme!

Ja tiden har verkligen sprungit fram denna gången!O nu börjar det verkligen närma sig, inom någon månad har troligtvis vi fått vår bebis nu iaf;=)
Svar på tråden Aprilbebis 2012