• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Längtan efter 3

lima76: Inga förberedelser här inte inför förlossning... inget jag kan påverka direkt. Har 2 helt underbara förlossningar bakom mej så det är bara att hoppas att denna går lika smidig å att båda vill komma ut.

• hannisfashionista

Hallå alla! Tänkte fråga er, hur kommer ni att bädda i vagnen? Har ju läst att man inte ska ha lammskinn som underlag vilket jag hade tänkt så nu vet jag inte riktigt. Bebisen kommer 12 april så vädret kan ju skifta lite hur som...

• Hemlighet
    hannisfashionista skrev 2012-03-17 11:22:24 följande:
    Hallå alla! Tänkte fråga er, hur kommer ni att bädda i vagnen? Har ju läst att man inte ska ha lammskinn som underlag vilket jag hade tänkt så nu vet jag inte riktigt. Bebisen kommer 12 april så vädret kan ju skifta lite hur som...
    Kommer att bädda med lakan, täcke och sen tar jag med filtar.
    Sen klär jag bebis efter väder, fleece om det är ruggigt, extra tröja+ byxor om det är mildare.

Dottern kom också i april och då körde vi också lager på lager
  • lima76
    Hemlighet skrev 2012-03-17 13:09:08 följande:
    Kommer att bädda med lakan, täcke och sen tar jag med filtar.
    Sen klär jag bebis efter väder, fleece om det är ruggigt, extra tröja+ byxor om det är mildare.

Dottern kom också i april och då körde vi också lager på lager
    ungefär så har jag också tänkt :)
  • Thelma08

Varför ska man inte ha lammskinn i vagnen??
    Är det nått nytt som kommit råd om nu?

Tyckte det blev så mysigt ombonat när vi hade det till sonen.

• Evli3

och jag har med köpt ett lammskinn, det skulle vara för just vagnar och barn! Köpte först ett på Ikea, men förstod ganska snabbt att det inte var att rekommendera... 
    Så vad nu???

• emeilee

Gällande det här med slemproppen. Jag tror att min gick igår. Läste runt om det men det står ju inget om mängden? Har haft väldigt "vattniga" flytningar det sista men igår eftermiddag så var det en kladdig/slemmig genomskinlig klump som kom. Kan ha kommit lite mer innan.. Är det den Ni som fått barn tidigare?

• hannisfashionista

Emeilee, vattniga flytningar har jag haft i ca 3 veckor och gällande slemproppen så menar min gynekolog att det är bluff och båg. Jag går regelbundet och tar cellprover på grund av förändringar så jag frågade honom om det.
    Alla ni andra gällande lammskinn - googla det. Kommer inte ihåg exakt vad det var som var fel men det är något medel som skinnet behandlats med som tydligen inte var bra, såvitt jag har förstått det riktigt. Det är till och med någon sån Barnsida som gått ut med hur man förebygger plötslig spädbarnsdöd och där stod det låt ej barnet sova på lammskinn.

• Miss Giggle

Fast min slempropp gick när jag skulle få 1an. Propp fredag, bebis söndag. Det går inte att missta vad det är. Slemmigt och genomskinligt. Med lite blod i mitt fall.
    Så så mkt myt är det inte.

• Floff

Min slemmis gick också med ettan. La inte på minnet hur den såg ut, men vet att jag tänkte att "det här bara måste va slemproppen". Tror inte heller det är en myt, sorry hannis

Svar på tråden Aprilbebis 2012