• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Floff

Eller kan det vara så att han menade att det är en myt att förlossningen startar jättesnart efter att proppen lossnat? För så behöver det ju inte vara.

• hannisfashionista

Jag vet faktiskt inte, jag frågade om slemproppen och han sa "den där omdiskuterade slemproppen som vi inte ens är säkra på att den existerar" men han är ond school kan man säga så jag tar det han påstår med en nypa salt...

• Miss Giggle

Jag har hört att det kan ta upp till 2v innan fl när den har släppt. Den är väl mest ett tecken på att livmoderhalsen har börjat vidga sig...

• Kaosmamma

Slemproppen kan återbildas när den släpper i tidiga veckor. Men är man långt gången brukar det vara tecken på att nåt är på G även om det kan ta ett tag ändå. Och slemmisen är ju verklig... Min kom hel och hmmm... Fin ;) på fl när de tog vattnet. Och många av mina vänner har slemmisen gått på runt bf och ganska snart efter har det satt igång. Men vattniga flytningar har man massor oftast, och ibland kan man till och med tro att vattnet gått. Jag får också lite slemmigt i dessa ibland. Men slemproppen är mycket seg och slemmig, och kanske lite vit, grå, blodig sådär... Eller genomskinlig, men en udda sörja helt klart :)

• Poppee

En slempropp kan gå i omgångar också, jag väntar och ser om den har gått varje toabesök haha man blir galen och otålig med tiden

• Miss Giggle

Hat gråtit inte mindre än 3ggr idag. Jag tål inget numera. Minsta lilla får mig att gråta.
    Plus att dottern har treårstrots.
    Idag har jag verkligen ifrågasatt om det är ärr drag att skaffa en till. Även om det är lite sent påkommet.

• Nera85
    Miss Giggle skrev 2012-03-17 19:18:51 följande:
    Hat gråtit inte mindre än 3ggr idag. Jag tål inget numera. Minsta lilla får mig att gråta.
    Plus att dottern har treårstrots.
    Idag har jag verkligen ifrågasatt om det är ärr drag att skaffa en till. Även om det är lite sent påkommet.
    Man får känna så! Och gråt! Trots och graviditet låter tungt - kämpa på! Och kom ihåg hur duktig du är. 
    Helt enastående duktig!  
  • Miss Giggle

Tack snälla söta du.
    Känns lite bättre idag, men så är kl bara 0700 och vi har "bara" haft 30 min på oss att bråka :-/
    Nä, idag bara måste vara en bättre dag!
    Kram

• Thelma08

Ja miss giggle vi har med en trotsig tre åring här hemma.
    Och så är jag ordinerad vila för prematura Förvärkar och påverkad tapp.

Jag känner mig som en fånge i min egen kropp.
    Jag har också ifrågasatt om det var ett bra beslut att skaffa syskon...
    Gråter med oftA och vet sällan varför.

Men när vi ser våra bebisar om några veckor/dagar så känns allt bättre då vet vi vad vi slitit för.
    Skickar en stor kram

Svar på tråden Aprilbebis 2012