Karisma skrev 2012-03-16 08:52:49 följande:
lima76: Ja efter mitt första barn där jag gick upp hmmm 40kg

så ställde jag mig gladeligen på vågen ngn dag senare och hade tappat ung INGENTING! Då förstod jag att det kommer ta tid för "lilla"mig att gå ner till normalvikt. tur var väl att det var första ungen så jag kunde planera min dag hur jag ville, nu har man ju som två till som ska passas upp. :)
Jag börja med att gå ner 5kg vilken var en jäkla tur för mig. Närmar mig just nu !!!!!!100kg!!!!! med stormsteg och det är INTE OK! Bara att börja promenera direkt så man tappa 35kg så fort som möjligt! :P
längtan efter 3: Självklart kmr det ut 2st 12kg bebisar. :P Vilken dröm att tappa 24kg i ett svep. :)
/K
Jag känner mig helt inställd på att gå ned 10 kg genom förlossningen eftersom det var så med första barnet (de andra tio kilona var envist späck som jag inte blev av med innan den här graviditeten).
Med första barnet gick jag från 60 till 80 kg och med den här graviditeten så har jag precis kommit upp i 90 kg. Det känns lite jobbigt, och jag undrar vilken slutvikten blir och hur mycket som är späck och hur mycket som är graviditeten...