• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • lima76
    Längtan efter 3 skrev 2012-03-15 20:09:39 följande:
    Ha ha... 12 kilo "bebis" Kommer kanske ut en 5 åring ;) Nä Gud, men jag känner precis likadant... Men som sagt jag har 2 å det blir ju såklart dubbelt så tungt me allt men d kvittar... Jag får kanske ut 2 stycken 12 kilos bebisar ;P
    vad häftigt med tvillingar, vet du om det är killar, tjejer eller både och i magen?
  • Längtan efter 3

lima76: Det är en pojke och en flicka :)) Häftigt absolut, men d räcker nu!! Jag kan detta, Shit va tungt... detta kunne jag nog aldrig tänka mej!!

• lima76
    Längtan efter 3 skrev 2012-03-15 21:13:10 följande:
    lima76: Det är en pojke och en flicka :)) Häftigt absolut, men d räcker nu!! Jag kan detta, Shit va tungt... detta kunne jag nog aldrig tänka mej!!
    nej jag förstår det, första ultraljudet har jag alltid hållt andan lite extra.. men jag tror man måste försöka ta det för vad det är också; en välsignelse.. En vän till mig fick trillingar i unga år och jag vet att det var skitjobbigt men också väldigt speciellt och underbart..  vad roligt med en av varje också!
    ska du föda med kejsarsnitt eller vanligt?
  • Karisma
    lima76: Ja efter mitt första barn där jag gick upp hmmm 40kg Tungan ute så ställde jag mig gladeligen på vågen ngn dag senare och hade tappat ung INGENTING! Då förstod jag att det kommer ta tid för "lilla"mig att gå ner till normalvikt. tur var väl att det var första ungen så jag kunde planera min dag hur jag ville, nu har man ju som två till som ska passas upp. :)

Jag börja med att gå ner 5kg vilken var en jäkla tur för mig. Närmar mig just nu !!!!!!100kg!!!!! med stormsteg och det är INTE OK! Bara att börja promenera direkt så man tappa 35kg så fort  som möjligt! :P

längtan efter 3: Självklart kmr det ut 2st 12kg bebisar. :P Vilken dröm att tappa 24kg i ett svep. :)  

/K
  • Längtan efter 3

lima76: Absolut är det underbart :)) Men vill ha dom på utsidan nu ;) Jag kommer föda vaginalt, han ligger fixerad och hon ligger med huvudet neråt... så det är bara att köra på. (hoppas jag) ;)

Karisma: Ja, det hade ju varit en dröm att tappa all vikt på en gång. Drömma går ju :P Men har hela sommaren på oss att vandra runt med barnvagn :))

• Karisma
    Längtan efter 3 skrev 2012-03-16 09:48:58 följande:
    lima76: Absolut är det underbart :)) Men vill ha dom på utsidan nu ;) Jag kommer föda vaginalt, han ligger fixerad och hon ligger med huvudet neråt... så det är bara att köra på. (hoppas jag) ;)

Karisma: Ja, det hade ju varit en dröm att tappa all vikt på en gång. Drömma går ju :P Men har hela sommaren på oss att vandra runt med barnvagn :))
    Jag som ska till Gekås i slutet av Juni (om allt går enligt planerna). Hoppas på minus 35kg tills dess. Drömmer 

Åhh är pojken fixerad. Min bm trooor  pojken ligger med huvudet neråt och han ligger fortfarande väldigt högt. Och kommer nog inte åka ner nå mer då han inte lär ta sig igenom. :P

/K
  • emeilee
    trollet83 skrev 2012-03-13 14:36:07 följande:
    Hej alla!
    Idag har jag varit på spec.mvc. Bebis beräknas nu väga 4100 gram ca och är då ca 47% för stor. Därefter undersökte läkaren min livmoderhals, som hon sa var halvt gynnsam. O så frågade hon vart vi bodde-sa att vi bor en bit ifrån och om det redan är dags, då sa hon att ja idag eller imorgon!!!Fick halvt en chock då!Var själv dessutom. Så sedan fick jag avvakta ctg-kurvan och diabetesläkaren innan slutgiltigt besked!Men det blir iaf igångsättning imorgon!Så nästa gång jag skriver har vi förhoppningsvis vår bebis också!Ta hand om er alla nu har jag massor av tankar i huvudet vad som ska packas osv..har inte packat nåt alls ännu o så lite förkyld med så typiskt!Men har väl massor att göra nu ikväll köpte hem endast lite korv till mat ikväll orkar inte laga mat..

Hur har det gått???? Skrattande
  • Omorfia
    Karisma skrev 2012-03-16 08:52:49 följande:
    lima76: Ja efter mitt första barn där jag gick upp hmmm 40kg Tungan ute så ställde jag mig gladeligen på vågen ngn dag senare och hade tappat ung INGENTING! Då förstod jag att det kommer ta tid för "lilla"mig att gå ner till normalvikt. tur var väl att det var första ungen så jag kunde planera min dag hur jag ville, nu har man ju som två till som ska passas upp. :)

Jag börja med att gå ner 5kg vilken var en jäkla tur för mig. Närmar mig just nu !!!!!!100kg!!!!! med stormsteg och det är INTE OK! Bara att börja promenera direkt så man tappa 35kg så fort  som möjligt! :P

längtan efter 3: Självklart kmr det ut 2st 12kg bebisar. :P Vilken dröm att tappa 24kg i ett svep. :)  

/K
    Jag känner mig helt inställd på att gå ned 10 kg genom förlossningen eftersom det var så med första barnet (de andra tio kilona var envist späck som jag inte blev av med innan den här graviditeten).

Med första barnet gick jag från 60 till 80 kg och med den här graviditeten så har jag precis kommit upp i 90 kg. Det känns lite jobbigt, och jag undrar vilken slutvikten blir och hur mycket som är späck och hur mycket som är graviditeten...
  • juskus

Men åh skrev ett inlägg förut, har varit på Tul, lillan väger 2718 gram(-1,8%) helt normalt, skönt, eftersom sfmåttet dippar... Jag har tappat 10-12 kilo dagarna efter förlossningen, alltid spännande med vikten, men även jobbigt:( perfekt att föda i april, många härliga promenader när vädret bara blir bättre och bättre

• Omorfia
    juskus skrev 2012-03-16 13:34:53 följande:
    Men åh skrev ett inlägg förut, har varit på Tul, lillan väger 2718 gram(-1,8%) helt normalt, skönt, eftersom sfmåttet dippar... Jag har tappat 10-12 kilo dagarna efter förlossningen, alltid spännande med vikten, men även jobbigt:( perfekt att föda i april, många härliga promenader när vädret bara blir bättre och bättre
    Ja april är perfekt. Jag tycker att det är skönt att vara höggravid när det inte är så varmt och att det extra späcket kan "döljas" under kläder. När ungen väl kommit ut så är det oerfekt väder att vara ute och gå på långpromenader i.
Svar på tråden Aprilbebis 2012