• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • juskus

Omorfia-att slippa vara höggravid i värsta sommarvärmen är underbart, och att må illa under sommaren och värmen, är ingen hit heller, tycker april är den bästa månaden hittills:) har fött i både feb och juli...

• Poppee

Hur e de med er och era magar?
    bara en liten fråga till er, har någons slempropp gått än?

• juskus

Poppee-ingen slempropp som släppt här, har din? Jag är så sjukt less på detta nu, tycker mitt vatten kan gå, så de plockar ut henne:)

• Poppee

Nej tyvärr har den inte de, men bebisen har iaf sjunkit ner i bäckenet (ruckbar) så de e ju ett plus i kanten..

• Floff

Ingen slemmis i sikte här heller. Skulle dock inte förvåna mig om hela kalaset satte igång i natt bara för att maken är borta på kryssning över natten... Och mina föräldrar som ska vara barnvakter till sonen när bebisen kommer är också bortresta på spa. Håller tummarna att jag inte har sån otur att det startar just nu Har varken letat fram bebiskläder eller babyskydd eller fixat bb-väska... Vecka 36+1 nu och han får gärna stanna inne lite till...

• Nera85

Är idag 34+1 alltså 41 dagar kvar och har idag känt killen jätte långt ner och ett tryck neråt. Känns som att han försöker trycka sig ut! Känner honom på ett helt nytt sätt. Är det någon av er som varit med om det? Och i så fall när?

• Miss Giggle

Hej tjejer! Har varit hos BM idag och hon vill sjukskriva mig så det blir att besöka läkaren här på onsdag.
    Orsaken är att jag inte sover pga min foglossning, har problem m att andas och panikångestattacker mitt i natten och att jag har rejäla förvärkar +bebbe har redan fixerat sig i v 34+3. Så förtidsbörd och sammandragningar. Typiskt.
    Men jag har bara 3v kvar på jobb sen har jag tänkt ta ut fp.
    Ngn som vet hur lång handläggning de har på dessa ärenden på fk nu? Om de ens godtar det.

• lima76
    Miss Giggle skrev 2012-03-16 19:01:07 följande:
    Hej tjejer! Har varit hos BM idag och hon vill sjukskriva mig så det blir att besöka läkaren här på onsdag.
    Orsaken är att jag inte sover pga min foglossning, har problem m att andas och panikångestattacker mitt i natten och att jag har rejäla förvärkar +bebbe har redan fixerat sig i v 34+3. Så förtidsbörd och sammandragningar. Typiskt.
    Men jag har bara 3v kvar på jobb sen har jag tänkt ta ut fp.
    Ngn som vet hur lång handläggning de har på dessa ärenden på fk nu? Om de ens godtar det.
    bra att du tar tag i det! vila kan göra underverk! jag tror handläggningstiden hos FK är 30 dagar efter att de får in alla papper.
    Längtan efter 3 skrev 2012-03-16 09:48:58 följande:
    lima76: Absolut är det underbart :)) Men vill ha dom på utsidan nu ;) Jag kommer föda vaginalt, han ligger fixerad och hon ligger med huvudet neråt... så det är bara att köra på. (hoppas jag) ;)

Karisma: Ja, det hade ju varit en dröm att tappa all vikt på en gång. Drömma går ju :P Men har hela sommaren på oss att vandra runt med barnvagn :))
    vad häftigt med vaginal födsel, hoppas det går hur bra som helst! har du förberett dig på ngt vis?

ang vikten, det har tagit mig ca 1 år efter båda förlossningarna att komma ner till normalvikt igen men jag har å andra sidan inte bantat heller.. hoppas det går bra den här gången också, kroppen är ju äldre nu...
  • Kaosmamma

Juskus: nja jo några. Är så yr så kommer inte ihåg vad jag skrivit ;)

Men min puls har ju varit hög pga andningen. Syresättningspåverkan, blodgaspåverkan, väldigt hög andningsfrekvens... Jätte skakig. Ja och lite så. Tydliga tecken på att det är nåt.

Men de vet inte riktigt. Kan vara en blandning av lågt HB, min astma och sköldkörteln. Går på starka kortisontabletter och levaxin nu, och ska göra det resten av grav. De gjorde hjärt UL och det såg bra ut förutom att det får fort och hårt. HB är bättre nu efter järndropp. Fick ju även syrgas och inhalationer.

Är hemma på prov sedan igår em, men ska in vid minsta försämring. Än så länge funkar det men är i viloläge hela tiden som läkaren sa. Så vi får se här närmsta dagarna hur det blir. Bebis har de övervakat väl och hon mår verkligen jätte bra, ingen påverkan på henne alls så det är ju jätte skönt.

Kramar och tack för frågan.

Svar på tråden Aprilbebis 2012