• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Omorfia

Nä, just det, handspriten dödar inte vinterkräkviruset, det måste till noggrann manuell handtvätt med tvål och vatten. Men köp gärna Ytdesinfektion på Apoteket (det står inte alltid framme, så man får be dem att ta fram det) och använd när han varit på toaletten och sprita av den (spolknappen också), handfatet m.m.

• LillafamiljenH

Evli3: Hoppas du klarar dig från kräksjukan! Och att sambon din hinner bli bättre och pigga på sig innan det är dags!

Emme86: Nä då förstår jag verkligen om tiden gått fort när du har någon annan som tar upp tiden! :) 

• Evli3

Som tur är så har vi ett "extra" sovrum och toalett, han får hålla sig där, sjuksköterska som han är så har jag fått direktiv på vanlig städ först sen ytdesinfektion, tvål sen sprit på händerna!

Förra året klarade jag mig, men detta året startade han med att han sov i vår säng :/ och ett toalett besök på den stora toaletten innan han övergick till dem andra...

Och den andra lilla loppan fick åka hem till sin mamma, hoppas även att hon klarar sig!!  

Tack för er omtanke! 

• fjälla

Huvva, jag mår rövdåligt. Är i v 37+3. Sedan fredag em känt mig deppig, slut och sjuk och lite illamående, men kunnat få i mig någorlunda med mat och dryck ändå. Sovit halvdåligt, vaknat ofta och haft lite ont i mage och tarmar. spyfärdig mest hela tiden, precis som i början. Allt känns obekvämt... Och imorse kräktes jag, det feberilar ryggen och jag fryser. Usch och fy.Förlossningen sa vila, dricka cola och ta alvedon samt hålla koll så att bebis rör sig som vanligt. Hoppas att ni är piggare!

• lima76

jag har också insett att det är APRIL nu och slutspurt! ska nog ta tag i att packa den där väskan snart...

Evli: hoppas också du slipper kräksjukan! vidriga sjukdom!

Fjälla: tråkigt att du inte mår bra... jag har mått lite så den sista veckan, lite dålig i magen och mat som känns som om den ska komma upp igen..  men idag har iaf humöret svängt uppåt..  det är förhoppningsvis bara kroppen som förbereder sig för förlossning...

• Omorfia

Har haft lite blodstrimmor i flygningarna ikväll. Ska ju till spec-mvc i morgon för hinnsvepning så idag har vi packat bb-väskan nästan klar och gjort ordning skötbordet (tvättmaskinen) och lite annat. Maken är jättenervös inför morgondagen och eventuellt telefonsamtal. Jag känner mest att det äe väl klart att det inte kommer att gå så lätt som en hinnsvepning bara. Vi får se imorgon. Hoppas bara att blodet inte betyder att det börjar i natt, jag behöver sova.

• Evli3

Får ni med som två bulor i magen från bebisens rumpa och "ben?" sen platt i mitten vid naveln på en sammandragning? Tror i allafall att det är en massa samandragningar jag haft de sista dagarna....

I dag ilar det även ner i ena ljumsken och ett lätt tryck i mellangården då o då!

Kan det vara typ förvärkar? Ni som är lite mer erfarna? Eller vad är en förvärk?

Och tack o lov änsålänge ingen magsjuka för mig, får se om jag vågar somna i kväll, i rädsla för att vakna upp i natt o behöva spy, blä! Lär väl iofs bli en del av den vara på förlossningen....

Sorry, bara så uttråkad här hemma, med en jätte aktiv bebis! 

• Miss Giggle

Nä så får inte jag. Tror det bara är bebis som busar och trycker.

Hade psykbryt inatt. Maken kom hem igår m, rätt säkert, en bruten fot. Han kan inte stå eller gå på den, och den är svullen till tusen.
    Det blev bara för mkt för mig.
    Vem ska köra till sjukhuset? Vem hjälper till med allt annat som ska bäras och fixas? Jag har det redan tufft med Hannah som är så mammig att hon vill krypa tillbaka in i magen igen.
    I natt var det så synd om mig ska ni tro. Tjöt gjorde jag. Men så kunde jag ju inte gnälla hos maken riktigt för det är ju synd om honom som det är, och han kunde ju inte hjälpa det.
    Bara så jävla dålig timing. Så ego jag var/är.
    Får se vad doktorn säger idag.

• Omorfia

Fy fan. Förstår att det känns sjukt jobbigt både för dig och gubben Har ni någon barnvakt som står stand by som också kan skjutsa? Taxi?

• fjälla

Evli3: min mage blir likadan, ser nästan lite fyrkantig ut.

Svar på tråden Aprilbebis 2012