• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emme 86

Grattis Grästuva!

Jag var ju hos bm i tisdags o då konstaterades de med ul att bebisen ligger i säte/tvärläge igen...
    Jag förstår inte hur denna parvel kan ha plats att vända sig fortfarande?!
    Har iaf fått en tid till förlossningen i Borås på onsdag för ett vändningsförsök o om de lyckas så sätter dom igång mig direkt efter.
    Lyckas de inte så hoppas jag få föda i säte istället, snitt är de sista ja vill!!

Någon här som har erfarenhet av en igångsättning o som vill berätta lite?

• emeilee

Stort Grattis Grästuva!

Emme86, så jobbigt att den inte vill ligga kvar.

Här händer det förhoppningsvis grejer. Har haft förvärkar som kommer och går tidigare i veckan och nu verkar de som om de kommer hyffsat tätt, allt mellan 5-15min mellanrum. Slemmisen har även den börjat titta ut så nu väntar jag med spänning på att det ska dra igång :)

• Miss Giggle

Skoj Emeilee! Håller tummarna!

Här händer inget!!!! Har dock lyckats sova två timmar nu på fm efter att stora dottern lämnades på förskolan. Så skönt!
    Jag brukar aldrig kunna somna så mitt på dagen/fm. Antar att jag verkligen behövde det!

• emeilee

Djävulens så ONT det gör!!!!! Gråter

Nu loggar jag ut här och hoppas att nästa gång så är det när jag ligger på BB. Kram till er allesammans, nu hoppas jag på en bebis ikväll/natt

• emme 86

Emeliee; åh så spännande.
    Hoppas er bebis kikar ut idag!

Jag har precis packat färdigt min o bebisens väskor, bara panpizza o pirog som ska packas ner i sista sekund.
    Vad jag önskar att jag visste hur denna graviditeten kommer att sluta, det finns så många möjliga utgångar just nu att jag blir alldeles snurrig av att tänka på de alla. :-/

• Floff

emeliee: Spännande! Håller tummarna att du får träffa bebisen nu

emme86: Trist att den ligger i säte Kan den fortfarande vända sig själv eller är det säte eller snitt som gäller nu? Lycka till oavsett!

• Omorfia
    grästuva skrev 2012-04-12 02:09:38 följande:
    Den 11/4 kl 19.45 föddes vår älskade lille Filip, han väger 3225 gram och är 50 cm lång. Allt gick snabbt och bra och vi myser på för fullt på BB @-}--

Grattis!

Min befarade jättebebis tittade ut i morse kl 06:37 och var 55 cm lång men vägde bara 4125 g. Inte så farligt alltså. Jag förlorade 3 l blod och har precis kunnat börja sitta upp utan att svimma. Lillprinsen däremot mår bra. När vi kommer hem ska jag lägga upp en bild.

Hoppas att alla bebisar kommer snart! Kram
  • Floff

Grattis Omorfia! Otäckt med sån stor blodförlust men skönt att du är på bättringsvägen!

Svar på tråden Aprilbebis 2012