• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milou88

Sytt och fått upp gardinen i mitt lilla bebisrum nu.
    Allt är förberett och klart, bbväskan packad, alla kläder tvättade och strykta och hänger så fint inne i garderoben. Nu får du gärna komma ut! :)

Http://fridahelaveckan.blogg.se
  • emme 86
    Floff skrev 2012-04-12 14:58:06 följande:
    emeliee: Spännande! Håller tummarna att du får träffa bebisen nu

emme86: Trist att den ligger i säte Kan den fortfarande vända sig själv eller är det säte eller snitt som gäller nu? Lycka till oavsett!
    Den kan nog fortfarande vända sig själv, den verkar ganska liten enligt bm(inte 4kg som sonen)
    Så som det är nu är det vändningsförsök på onsdag o om de lyckas så sätter dom igång mig på en gång. Lyckas det inte så hoppas jag på att få röntga bäckenet o få föda i säte trotts att bebisen vänder sig mellan säte/tvärläge.
    Chansen finns att bebisen har vänt sig rätt o då hoppas jag på att dom sätter igång mig på en gång.

Ja, de finns som sagt ett par olika sätt som detta kan sluta på, värsta tänkbara är snitt. :-/
  • Karisma

Grattis Grästuva. :) 

Idag har vi varit på inskrivning på förlossningen, var där mellan kl.10-15.30. Alla vi skulle träffa verkade vara upptagna på annat håll. Ja en timmas lunch mellan 12-13 fick vi. :P

Träffade helt underbar personal, både barnmorskor, undersöterskor och läkare. Känns väldigt tryggt! Läkaren som ska snitta blir troligen han som snittade mig då jag väntade Liam 2004. Sen lekte han visst chef 2008 när jag fick Oliver annars kanske det hade varit han då åxå. :) Älskar när personalen pratar bondska, då känner jag mig lugn och hemma. :P

Så imorgon smäller det och barnmorskan påpekade att nu är det nytt bb och man har typ familjerum så jag får eget rum. :P ISf kanske man får fundera över om man ska stanna till på sön för att slippa åka 12mil på mån för att göra läkarkoll på pojken. Blir det delat rum och jag känner mig uttråkad så får karln kidnappa hem mig på lör. :)

/K

• lima76

oj vad det hänt grejer idag! Grattis till Grästuva och Omorfia och stort lycka till till emeilee och karisma!

milou: jättesöt bebis-hörna :)

• Miss Giggle

Har den konstigaste känsla ikväll. Kan inte beskriva den. Bebbe rör sig hela tiden. Men jag har en jätteudda känsla. Inga riktiga värkar som gör ont men ngt är det och rastlös är jag med.

• Milou88

Några timmar på Ikea och storatädning av hela huset. Kan ju alltid hoppas att detta ska sätta igång det! Om inte annat har jag det väldigt städat och fint i helgen ;)

Grattis omorfia och grästuva :)

• Lepanden

Nu har vi äntligen kommit hem med vår lilla dotter vid namn Freiya. Hon föddes 08:44 torsdag morgon och är 52cm lång och väger 3315g. Vi är lyckliga men det är nervöst att man nu är ensam att ta hand om henne..utan personalens hjälp.

• hannisfashionista

Nu är lillebror äntligen här!

Han kom den 12 april kl 13.49 och var 48 cm lång och vägde 3710 gram!

Förlossningen var planlagt kejsarsnitt, är snittad akut sedan tidigare så jag trodde att det skulle bli på samma sätt men har faktiskt haft väldigt mycket ondare detta snitt och återhämtningsmässigt har jag inte alls kommit lika långt på dag fyra som det nu är efter snittet.

Lillebror mår bra men vi har fått gå igenom ett gäng tester då barnläkaren upptäckte att han var darrig och var lite varm, hade dåligt utslag på hörselprover, samt att förhuden ser lite konstig ut. Han har alltså gått igenom infektionsprov och blodprov, samt att vi ska på ett extra ultraljud av urinvägarna om två veckor. Förmodligen så är det normalt men de vill checka upp det för säkerhets skull så att det inte är något som är galet. Det är givetvis jättejobbigt MEN jag är glad att det inte är något med höfterna eller hjärtat tex. Håll nu tummarna för att allt ser bra ut med urinvägarna också!

Bild kommer när vi kommit hem och jag får tid att sitta vid datorn!

Lycka till alla ni andra som fortfarande går

Svar på tråden Aprilbebis 2012