• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • lima76

grattis till lepanden och hannis!!

hannis: vad jobbigt med oron över de extra undersökningarna. hoppas att urinvägarna ser ut precis som de ska. min dotter hade reflux  så om det visar ngt finns jag här att ventilera med, om du vill..

jag vaknade utan värkar i morse och eftersom de andra två förlossningarna startat med värkar på morgonen känns det "kört" för idag...  min svärmor hade förutspått den 15e men så blir det nog inte... jag testade faktiskt basilikate häromkvällen (läste om det härinne) men det enda jag fick för besväret var pin-värkar i ett par tre timmar...

tänkte jag skulle få undan det sista av tvätten idag, egentligen skulle jag vilja städa hela ovanvåningen också innan bebisen kommer men jag tror inte energin finns riktigt...

• Floff

hannis: Grattis! Håller alla tummar att det inte är något allvarligt med lillen och att ni kan släppa det och mysa järnet snart!

• Majsan242

Födde en liten tjockis (4470 gram 56 cm) den 12/4 vid 04.59. Sjukt jobbig förlossning (fast jag antog att det var så det alltid var) men jag är så glad att det är över och är ändå väldigt glad att jag blev igångsatt. Tog ca 14 timmar innan jag var öppen nog för dem att ta hål på hinnorna och det var först då det satte igång på riktigt, 15 timmar senare var han ute. Då hade all bedövning slutat fungera så sista 6 timmarna var jag helt borta, hade inte koll på att EDA slutade fungera så snabbt isf hade jag bett att få det lite senare istället. Till slut blev det sugklocka men det var jag bara glad för, jag behövde all hjälp jag kunde få. Fick ett litet klipp också men det verkar läka bra.

Jag är sjukt stolt över mig själv, att jag överlevde (det trodde jag inte där ett tag!) och nu har vi vår Samuel. Tyvärr är han kvar på sjukhuset och solar solarium för han hade höga bilirubinvärden (gulsot) men snart får han nog komma hem, längtar så! 

Tokigt nog kan jag tänka mig att föda barn igen, fast det får vänta några år :)

• lima76

majsan: grattis, vilken sötis! och så stor!

hur många är vi egentligen kvar som väntar nu, tycker det trillar in bebisar hela tiden...

• fjälla

Stort grattis till alla små prinsar och prinsessor! Jag ruvar vidare på min, BF på tisdag (17/4) men känner inte som att det är på gång ännu. Har ju varit beredd på att den skulle komma mycket tidigare då jag varit sjukskriven sedan v 28 med sammandragningar mer eller mindre konstant, men den bor kvar. Så kan det tydligen oxå vara alltså. 

Kan efter denna långa sjukskrivning konstatera att jag blivit en hejare på sudoku, jag har legat i badkaret tills vattnet blivit för kallt och fyllt på igen, jag har plöjt igenom mängder med bra och dåliga böcker, jag har varit lycklig över att kunna mocka en box och borsta en häst trots att jag helst velat hoppa upp på hästryggen.
    Hur går det för er andra som ruvar vidare?   

Svar på tråden Aprilbebis 2012