• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Vronki

jag går oxå o småäter..men det får ju inte plats med nå större portioner längre så det är väl därför..sen är det väl bra o kolhydratladda lite Tungan ute man vet aldrig när det är dags..hehe

men jag är sååå rastlös o ändå har jag en hel lista med saker som kan fixas med hemma....typ måla om en byrå till pyret i magen så den har plats för sina kläder, spjälsängen skruva vi ihop igår..o packat väskan. men jag vill ha en massa energi till o fixa med allt oxå...den finns ju nånstans i min flooodhästkrop som inte är så smidig el medgörlig för promenader.  well...hoppas iaf att om jag börjar med byrån kanske den kommer snart..bara för att jag är så sent ute med o börja med den...

• Miss Giggle

Har nästan packat klart väskan. Insåg att jag inte köpt ngt i storlek 50?! Bebis kommer ju drunkna i 56 om hon väger som de sagt. Måste köpa ngt i strlk 50 och ta med mig.
    Listan är klar, har bara lite att kasta ner i sista sekund. Laddade batteriet till kaneran idag med. Måste köpa dricka och yoghurt.
    Sysselsätter mig med att sy lite. Tvätta och se på tv. Tråkigt i längden.
    Men som ni säger, energin tryter!!!
    13 dagar kvar till BF

• Lovis 1
    omorfia: Lycka till, spännande!

Miss giggle: vi hade heller inget i stl 50 knappt, endast 2 bodysar. Och Ebbe var ju 48 cm lång vilket inte alls funkar. Det jag gjorde var att sa till min syster och mamma och sambos föräldrar som ville köpa ngt litet, att de skulle köpa stl 50 i present. Så löste vi det. Detta var ju mitt tredje barn, de andra har varit 52 cm långa, då har faktiskt 56 funkat ok

karisma: Ok då förstår jag dig fullt ut! alla är vi olika Jag behövde BB för att liksom vara säker på att barnet åt och bajsade och inte gick ner mer i vikt, innan jag åkte hem, och för att få hjälp på natten. Och sedan för min egen skull, jag får ju alltid infektioner, så de har tagit tre olika antibiotikakurer att få bort uvi (knappt borta) plus att jag fick intravenöst järn dagen jag skulle gå hem då jag dippat hb till 90, (detta var 5 dagar efter snittet) och allt detta känns viktigt för mig att få hjälp med och ordna till innan vi kommer hem
  • Nera85
    lima76 skrev 2012-04-11 14:50:51 följande:
    lycka till!!

tänk vad bra det hade varit om man visste att DEN dagen sätter det igång..  idag är det tungt att gå tycker jag, det trycker nedåt rätt bra och jag känner mig väldigt otymplig.. om de inte flyttat mitt datum på rul hade jag haft bf imorgon...

väskan är packad!! eller ja, mer eller mindre.. när det väl satt igång är det nog lite till som ska i men så länge känns en lagom packad.. vet bara inte riktigt hur mkt kläder för egen del jag ska packa.. har ett par jeans att åka hem i och två par mjukisar att hasa runt bb i.. önskar jag hade ett par vettiga inneskor, kanske kan komma iväg och köpa i veckan..

nu behöver jag skriva mitt brev också fast bm har ju skrivit ned det viktigaste i min journal.. jag har bett att få slippa nålen i handen/armen om det går.. jag vill inte ha medicinsk smärtlindring och tycker den gör ont och är i vägen.. får se vad förlossningen säger om det... jag har ju komplikationsfria förlossningar innan så jag tycker inte det borde vara ett problem..

hur har ni andra det med energin nu? jag är rastlös men får inte mycket gjort. vet inte när jag sist lagade mat tex... det har fått bli en del hamburgare o pizza på sistone.. min aptit är inte heller som den varit... jag småäter en del men är nästan aldrig sugen på riktig middag..
    känner igen mig i både maten och att känna sig tung. jag ligger mest i sängen och vilar nu. har ont av att gå och vara uppe längre än några timmar. min energi finns inte  vissa dagar. 

jag har skrivit att jag inte vill ha någon medicins smärtlindring om JAG inte ber om det. jag kommer ta med sockar och flipflops men har heller inga ordentliga skor. vår väska är nästan packad också. 
  • lima76
    Nera85 skrev 2012-04-11 20:58:46 följande:
    känner igen mig i både maten och att känna sig tung. jag ligger mest i sängen och vilar nu. har ont av att gå och vara uppe längre än några timmar. min energi finns inte  vissa dagar. 

jag har skrivit att jag inte vill ha någon medicins smärtlindring om JAG inte ber om det. jag kommer ta med sockar och flipflops men har heller inga ordentliga skor. vår väska är nästan packad också. 
    vi får hoppas att det tecken på att det snart är dags... ;)
    fast jag varit med om detta innan så är det samma analyserande över minsta tecken denna gång också.. lite som precis i början över tidiga tecken på att man var gravid.. knas..

jag har varit duktig och skrivit mitt brev ikväll.. OCH kom ihåg att gå in på försäkringskassan och ordna med mamma-dagar, min gravidpeng tog slut igår.. gjorde en snabb beräkning och det blir lite av en kalldusch när man inser hur lite det blir per månad om man som jag vill vara hemma längre än ett år. (jag tänkte jag skulle försöka bli hemma till augusti då det är lättare att skola in efter sommarlovet..) så jag börjar med att ta 5 dagar i veckan till slutet av maj och sen sätta mig och göra en ordentlig beräkning över hur jag ska göra.. men det blir mindre än hälften av vad jag brukar tjäna per månad så vi får se om det går...
    fast det blir ju mer i barnbidrag förstås, och mindre i barnomsorg och bensin...  önskar att pengar inte alltid spelade så stor roll i våra liv!
  • lima76

här kommer en bild på min mage :) tänkte jag måste testa att ladda upp en... detta var för ungefär två veckor sen så magen har nog sjunkit lite sen dess..
  • grästuva

Den 11/4 kl 19.45 föddes vår älskade lille Filip, han väger 3225 gram och är 50 cm lång. Allt gick snabbt och bra och vi myser på för fullt på BB @-}--

• Ninnenanne

Amen åååååååÅÅÅååå grattis!!! Skönt att allt gick bra grästuva! Nu blir jag avris! Mys på nu... Hi

Svar på tråden Aprilbebis 2012