Nera85 skrev 2012-04-11 20:58:46 följande:
känner igen mig i både maten och att känna sig tung. jag ligger mest i sängen och vilar nu. har ont av att gå och vara uppe längre än några timmar. min energi finns inte vissa dagar.
jag har skrivit att jag inte vill ha någon medicins smärtlindring om JAG inte ber om det. jag kommer ta med sockar och flipflops men har heller inga ordentliga skor. vår väska är nästan packad också.
vi får hoppas att det tecken på att det snart är dags... ;)
fast jag varit med om detta innan så är det samma analyserande över minsta tecken denna gång också.. lite som precis i början över tidiga tecken på att man var gravid.. knas..
jag har varit duktig och skrivit mitt brev ikväll.. OCH kom ihåg att gå in på försäkringskassan och ordna med mamma-dagar, min gravidpeng tog slut igår.. gjorde en snabb beräkning och det blir lite av en kalldusch när man inser hur lite det blir per månad om man som jag vill vara hemma längre än ett år. (jag tänkte jag skulle försöka bli hemma till augusti då det är lättare att skola in efter sommarlovet..) så jag börjar med att ta 5 dagar i veckan till slutet av maj och sen sätta mig och göra en ordentlig beräkning över hur jag ska göra.. men det blir mindre än hälften av vad jag brukar tjäna per månad så vi får se om det går...
fast det blir ju mer i barnbidrag förstås, och mindre i barnomsorg och bensin... önskar att pengar inte alltid spelade så stor roll i våra liv!