• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Miss Giggle

Poppee: jag har hört att det kan ta upp till 1v innan det drar igång efter att proppen släppt. 

Här händer inget... Hade ett par värkar i fm, men har sovit lite på dagen och städat. Det känns ju lite olustigt att man får rosa när man kissar, men jag har ju talat med FL och om jag oroar mig är det bara att åka in. 
    Enl BM jag talade med är det sk teckenblödning, så det är normalt, iaf i mindre mängder. 
    Blir det som mens ska man åka in. 

Hur som haver- jag vill att det drar igång nu. Är redo. Stora tjejens väska packad, hemmet städat och allt tvättat, (ska ju vara fint att komma hem till Hahah) och min väska är nästan klarpackad, det är bara det sista som saknas. 

Hoppas Poppee att vårt drar igång typ NU!!!!

karisma: grattis till lilla pojken!

Misstuva: Välkommen! 

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • Poppee
    Miss Giggle skrev 2012-04-16 15:04:32 följande:
    Poppee: jag har hört att det kan ta upp till 1v innan det drar igång efter att proppen släppt.  Här händer inget... Hade ett par värkar i fm, men har sovit lite på dagen och städat. Det känns ju lite olustigt att man får rosa när man kissar, men jag har ju talat med FL och om jag oroar mig är det bara att åka in.  Enl BM jag talade med är det sk teckenblödning, så det är normalt, iaf i mindre mängder.  Blir det som mens ska man åka in.  Hur som haver- jag vill att det drar igång nu. Är redo. Stora tjejens väska packad, hemmet städat och allt tvättat, (ska ju vara fint att komma hem till Hahah) och min väska är nästan klarpackad, det är bara det sista som saknas.  Hoppas Poppee att vårt drar igång typ NU!!!! karisma: grattis till lilla pojken! Misstuva: Välkommen! 
    ~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~

Ja jo jag har också hört att den kan gå redan 2 veckor innan men nu har de gått lite varje dag så håller tummarna att de kommer någon värk eller vatten snart haha.... De låter som du fått en teckenblödning... Hoppas vi får våra små snart haha!
  • lima76

karisma: grattis!

miss giggle: låter ju absolut som en teckenblödning.. hoppas det drar igång snart..

här händer inte mycket förutom ett jädrans humör och ont i svanken...

• trollet83
    Karisma skrev 2012-04-16 11:07:06 följande:

Nu har Sebastian kommit. Fredagen den 13e kl.09,18 med planerat snitt. Han vägde 3745g och var 50cm.

Han är genom snäll men jag kan tycka han ska äta lite mer då jag har ENORM mängd bröstmjölk. :O (Han äter mkt, men ändå, det spänner så förbaskat ;) ) Hoppas mjölkmängden stabiliseras snabbt!

Vi måste tillbaka nästa vecka till BB hemvård för att göra ett nytt hörseltest då det inte blev godkänt, troligtvis har han mkt fosterfett iöronen som stör apparaten som gör testet.  

NUS hade perfekt personal hela vägen igenom från förlossning/specmödr till BB. :) Är väldigt nöjd med detta snitt.

Nä kanske dags att väcka lillen för att få tömma lite ljuver. :P 

/K

Grattis!
  • Miss Giggle

Haft värkar hela natten till och från. Men har fått lite sömn ändå.
    Dock just nu: nada! Hur ofta säger man: smärta kom tillbaka!?!

Har skickat make t jobb och dotter till fsk. Men hoppas så på att det drar igång igen under fm.

• misstuva

Miss Giggle: Jag hoppas att det är på G för dig nu då.. känner fortfarande inget jag.. fast ska ju inte ha förrän den 30de
    heller i o för sig.. men jag VILL att han kommer ut nu =)  Har haft svårt o sova inatt inte kunnat ligga på sidan alls det har spänt o så hela natten... men inte värk-ont om man säger så..  Försöker ut o röra på mig lite mer än jag gjort nu de senaste dagarna.. det roliga är ju att vi ska flytta till ny lägenhet den 26e så får se om bebis kommer före eller efter flytt =)

Nyfiken på hur det går för er =) 

• Thelma08

Här händer det ingenting har Bf enligt sm 19/4 och enligt RUL 2/5

Jag ska försöka skuta känna efter nu är ju ändå rätt många dagar kvar till den 2/5.

Tycker man går och lägger sig på kvällen och tänker "inatt kommer det nog hända något..."
    Men nej inte mer än att man har ont överallt i kroppen och att man är uppe 300 gånger och kissar...

Nu slutar jag och letar tecken...

• meghan26

BF på söndag den 22/4.

Känner av kraftiga sammandragningar alt förvärkar till och från men annars är det lugnt.
    Är extremt less och uttråkad nu. Går bara hemma och gör ingenting.

Idag ska jag in barnmorskan för kontroll och imorrn har jag läkartid på specialmödravården på SÖS. Jag har förlossningsoro (den första med dottern var hems) så jag vill få ett datum för igångsättning nästa vecka.     Hoppas de lyssnar på mig.....

• grästuva

Någon som vet hur det gått för emeliee? Sist hon uppdaterade skulle hon väl åka in till förlossningen? Och det var väl några dagar sedan?

• 4 små

Karisma: GRATTIS!!!!

Misstuva: välkommen och lycka till med flytt!

Miss Giggle: spännande... håller tummarna för dig!!  

son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-03-23 (son) -planerat snitt
Svar på tråden Aprilbebis 2012