• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Poppee

Jag e på bf +2 så min får mer än gärna komma nu samt så orkar jag inte med denna mensvärk*

• Floff

Grattis emme 86! Vilken jobbig och utdragen väntan, men nu har du iaf din lilla sötnos

• Karisma

Grattis miss Giggle. :)

Till er som fortfarnade väntar på era småttingar. Nu är det nära. :) Väntar med spänning på att få se era småttingar. :)

/K   

• misstuva

Jag e oxå kvar =) haft lite känningar nu när vi var på dop men lika fort som dem börja så avtog det :( 
    Men men... snart så ett tu tre säger det väl o så går vattnet eller nåt.. haha.. men har inte bf förrän 30de MEN alla i min närhet tror han kommer innan nästa vecka är slut.. så ja vi får väl se :)

Grattis emme 86 =) 

• A85

BF +2 här idag. Lite deppigt, inga planer för kvällen, trodde vi skulle snusa bebis nu. Tji fick jag!

• Jaja88

Jag väntar fortfarande på lillasyster! Planerat snitt 30 april, får väl se om hon stannar tills dess! Jag vill gärna ha ut henne men hoppas ändå hon stannar med tanke på snittet. Annars kommer jag hinna få panik, och dessutom göra akutsnitt på ett annat sjukhus! Grattis till alla som har fått bebisar :)

• lima76
    emme 86 skrev 2012-04-21 11:25:21 följande:
    Igår föddes äntligen vår lilla pojk i v38+5

Efter att han snurrat runt i sätes o huvudläge en massa gånger så blev jag igångsatt i onsdags av en snäll läkare. La en dos gel som gav värkar, öppnade mig 2cm o när ja fick socdos på natten var de 2,5cm kvar på tappen. På torsdagen vart ja lovad hinnsprängnig men de blev aldrig av då dom hade överfullt på förlossningen, fannd inte ett enda rum på hela dagen så man la en gel igen ist som inte gjorde någon större nytta.
    Igår morses kl.9.50 tog dom äntligen vattnet o 1timma senare satte dom dropp, kl.15.13 föddes gossen med dunder o brak.
    3870gr o 51cm lång.
    grattis! låter som en utdragen och jobbig förlossning men skönt att allt gick bra!

Är lite deppad här, min man har hux flux åkt på ngt slags influensa med feberfrossa.. vet inte om han ens får följa med till förlossningen om han inte är frisk.. och istället för att vila har jag nu två helg-lediga barn att serva själv...
  • Nera85

Jag är också kvar. 5 dagar till bf. Lite känningar och några mindre värkar idag men annars ganska lugnt. Känns som att vi får en majbebis. 

Emme 86: Grattis! Hur är det nu? Mår ni bra?

lima76: FY vad jobbigt! Hoppas att du inte blir sjuk och att barnen är snälla och att mannen blir frisk galet snabbt.

Svar på tråden Aprilbebis 2012