• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hannisfashionista

Miss giggle, åk in till förlossningen och få något att sova på så du orkar när det drar igång ordentligt.

Gällande det där med mjölkspräng, jag har det med, ställer faktiskt klockan på var tredje timme på natten och lägger till Melvin för han kan sova upp till sju timmar i streck på natten. Idag har han mest sovit hela dagen och är inte superintresserad av att äta. Ni som har bebisar som mig, väcker ni och ger mat eller låter ni bebisarna sova?

Jag är så orolig också över att jag är väldigt förkyld, pappan i huset har huvudvärk och ont i halsen. Hur undviker vi att smitta Melvin? Om han blir sjuk, hur märker vi det?

• Poppee
    Miss Giggle skrev 2012-04-17 17:22:45 följande:
    Nu tänker jag sätta mig ner och tjuta. Har haft värkar till och från i 3 dagar men inget händer. Teckenblödning och propp gick igår, Värkar hela natten och idag, knappt något alls. Jag orkar inte mer!!!!!!

Vad väntar du på? Åk in!... Själv väntar man på något tecken eller så..
  • Miss Giggle

Har talat m dem nu och om jag inte får sova i natt skulle jag komma in. Men annars trodde hon det var ett par dagar kvar. Hon verkade tro att jag trodde de skulle kunna påverka det liksom.
    De verkar hänga upp sig mer på det här med BF än vad någon annan gör. +-2 v verkar vara sådär för hon jag talade med.
    Hon tjatade om att jag bara var i v 39. Blev lite besviken på hennes bemötande.

• lima76
    Miss Giggle skrev 2012-04-17 19:28:26 följande:
    Har talat m dem nu och om jag inte får sova i natt skulle jag komma in. Men annars trodde hon det var ett par dagar kvar. Hon verkade tro att jag trodde de skulle kunna påverka det liksom.
    De verkar hänga upp sig mer på det här med BF än vad någon annan gör. +-2 v verkar vara sådär för hon jag talade med.
    Hon tjatade om att jag bara var i v 39. Blev lite besviken på hennes bemötande.
    vad tråkigt... försök med ett varmt bad och ett par panodil innan sängen... det kanske kan hjälpa dig att sova gott...
  • Miss Giggle

Och här ligger jag med CTG kopplat!
    Tydligen har jag läckt vatten sen i måndags.
    Men jag har bara trott jag inte kunde hålla tätt! Hahaha
    BM yrade om igångsättning imorgon om det inte drar igång sv sig själv inatt!

• Karisma
    Miss Giggle skrev 2012-04-18 17:07:05 följande:
    Och här ligger jag med CTG kopplat!
    Tydligen har jag läckt vatten sen i måndags.
    Men jag har bara trott jag inte kunde hålla tätt! Hahaha
    BM yrade om igångsättning imorgon om det inte drar igång sv sig själv inatt!

Ops. :P

Men skönt att du är på rätt plats nu iaf. :)

/K   
  • Lovis 1
    Hej på er!

Idag ramlade naveln av, har era gjort det på era bäbisar alltså? Ebbes står ändå ut, ser lite läskigt ut, hoppas den går in sedan, så det itne är något brock eller så... Så blöder den lite ändå... inte så trevligt...

Han har gått upp i vikt i alla fall, SÅ SKÖNT! Väger nu 3850 gram, han vägde 3600 gram när han föddes för 18 dagar sedan.

Annars så känns det som att jag ammar mest hela tiden, vi har inga bra rutiner alls ännu. Han vill alltid somna vid bröstet... Inte av sig själv liksom. I början gav vi utpumpad mjölk på flaska om natten för han blev ej nöjd med min mjölk, han grät o var hungrig. Men de senaste tre nätterna verkar det som att det är lugnt på den fronten, han har vart nöjd o jag har väldigt mkt mjölk nu. Kanske för att jag pumpat varje dag då... Och nu sitter jag istället med ett överskott som gör ont i bröstet... svårt det där, måste nog pumpa nu igen.

Hur går det för er som ammar? Gör det ont eller funkar det bra?

floff:
    Håller med, jag är med avundsjuk! Ebbe vaknar väldigt ofta, äter varje till varannan timme om natten. Någon gång har det gått tre h mellan amningen, OJ vad utsövd jag kände mig då

Miss giggle: Spännande, lycka till!!!

hannisfashonista: Åh vad skönt med en nattsovande baby. Men jag förstår dig o dina bröst... I går kväl fick jag sova 1.5 h innan Ebbe vaknade, och jag kunde ju knappt sova så ont gjorde det.
  • Miss Giggle

Hemskickad efter massa kontroller. Ska tillbaka imorgon för ny undersökning + ev igångsättning.
    Hon sa isf att det vore lämpligt att packa liten väska och ha i bilen

Svar på tråden Aprilbebis 2012