Hej på er!
Idag ramlade naveln av, har era gjort det på era bäbisar alltså? Ebbes står ändå ut, ser lite läskigt ut, hoppas den går in sedan, så det itne är något brock eller så... Så blöder den lite ändå... inte så trevligt...
Han har gått upp i vikt i alla fall, SÅ SKÖNT! Väger nu 3850 gram, han vägde 3600 gram när han föddes för 18 dagar sedan.
Annars så känns det som att jag ammar mest hela tiden, vi har inga bra rutiner alls ännu. Han vill alltid somna vid bröstet... Inte av sig själv liksom. I början gav vi utpumpad mjölk på flaska om natten för han blev ej nöjd med min mjölk, han grät o var hungrig. Men de senaste tre nätterna verkar det som att det är lugnt på den fronten, han har vart nöjd o jag har väldigt mkt mjölk nu. Kanske för att jag pumpat varje dag då... Och nu sitter jag istället med ett överskott som gör ont i bröstet... svårt det där, måste nog pumpa nu igen.
Hur går det för er som ammar? Gör det ont eller funkar det bra?
floff: Håller med, jag är med avundsjuk! Ebbe vaknar väldigt ofta, äter varje till varannan timme om natten. Någon gång har det gått tre h mellan amningen, OJ vad utsövd jag kände mig då
Miss giggle: Spännande, lycka till!!!
hannisfashonista: Åh vad skönt med en nattsovande baby. Men jag förstår dig o dina bröst... I går kväl fick jag sova 1.5 h innan Ebbe vaknade, och jag kunde ju knappt sova så ont gjorde det.