• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • lima76
    Nera85 skrev 2012-04-21 21:16:28 följande:
    Jag är också kvar. 5 dagar till bf. Lite känningar och några mindre värkar idag men annars ganska lugnt. Känns som att vi får en majbebis. 

Emme 86: Grattis! Hur är det nu? Mår ni bra?

lima76: FY vad jobbigt! Hoppas att du inte blir sjuk och att barnen är snälla och att mannen blir frisk galet snabbt.
    tack för omtanken!

det känns bara så trist, jag var så redo och laddad och nu är jag helt slut igen.. vet inte om jag ska hoppas på att det drar igång eller inte.. ska lägga mig och hoppas att allt känns lite roligare imorgon... jag har liksom ingen plan b, ngn som kan följa med till förlossningen om inte min man kan... vad gör man om han inte får följa med pga smittorisk? influensa kan ju hålla i sig i en vecka - 10 dagar...
  • fjälla

Jag är kvar, 40+4 idag. Min mensvärk gick över... Vet att jag är lyckligt lottad som får sova i princip hela nätterna men blir lite besviken när jag vaknar på morgonen och tänker "Nähäpp, inte i natt heller..." 

• Nera85
    lima76 skrev 2012-04-21 23:35:39 följande:
    tack för omtanken!

det känns bara så trist, jag var så redo och laddad och nu är jag helt slut igen.. vet inte om jag ska hoppas på att det drar igång eller inte.. ska lägga mig och hoppas att allt känns lite roligare imorgon... jag har liksom ingen plan b, ngn som kan följa med till förlossningen om inte min man kan... vad gör man om han inte får följa med pga smittorisk? influensa kan ju hålla i sig i en vecka - 10 dagar...
    INGEN som kan följa med? Det låter ju väldigt jobbigt... minst sagt. Du får hoppas att förlossningen dröjer. Äter han någon medicin? Ring ditt bb och fråga dem om deras regler så att ni vet. 
  • hemmakatten

Fjälla: Jag är 40+0 idag, får också sova på nätterna vilket verkar vara få förunnat men tråkigt när det inte händer något! Men det kan ju smälla till när vi minst anar det:)

• lima76
    Nera85 skrev 2012-04-22 11:10:32 följande:
    INGEN som kan följa med? Det låter ju väldigt jobbigt... minst sagt. Du får hoppas att förlossningen dröjer. Äter han någon medicin? Ring ditt bb och fråga dem om deras regler så att ni vet. 
    ingen som jag känt mig bekväm med, tror jag... men ta i trä så är han lite bättre idag, lite matt och trött men feberfri iaf... och barnen ska iväg ett par timmar nu på eftermiddagen så vi kan förhoppningsvis ligga och vila i soffan ett tag.. jag har rätt mkt känningar också så jag hoppas att om jag får vila lite att det sen drar igång på riktigt..

de säger att trean kan vara lite lurig just med starten och jag har trott flera gånger de senaste dygnen att "nu är det igång".. inatt satt jag en stund och klockade värkar med 4 -5 min mellanrum.. men sen gick jag upp och lade mig och somnade så det stannade väl av.. tycker det är svårt att känna av när de slutar också, första förlossningen hade jag klockrena värkar och kände precis när de började och slutade men nu är det som ett konstant molande med mer och mindre intensiva perioder.. aja, när det drar igång på riktigt lär jag ju märka det ;)
  • hannisfashionista

En fråga, är det någon som vet vad spädisar kan reagera på för mat genom bröstmjölken? Jag tycker att Melvin haft krånglig mage till och från de två senaste dagarna utan att jag kan komma på vad jag ätit som är annorlunda. Vad är bra att äta vs mindre bra?

• lima76
    hannisfashionista skrev 2012-04-22 13:26:22 följande:
    En fråga, är det någon som vet vad spädisar kan reagera på för mat genom bröstmjölken? Jag tycker att Melvin haft krånglig mage till och från de två senaste dagarna utan att jag kan komma på vad jag ätit som är annorlunda. Vad är bra att äta vs mindre bra?
    tror rent generellt ska man vara lite försiktig med stark mat, lök och har också hört choklad och jordgubbar..
  • hannisfashionista

Ja det förklarar ju ett och annat. I fredags åt vi tacos även om jag tog med mild sås så är det kanske starkt och igår var vi hos svärmor som hade rödlök i salladen.

• Miss Giggle

Även mjölk och kålgrönsaker kan göra dem dåliga.... Hoppas det löser sig!

Mathilda har knorrat en del med här hemma men då vi bytte ersättning så blev det bättre direkt. Lite pruttig men helt ok, dock äter hon hon ganska ofta. Försöker dra ut på det men ni vet ju hur lätt det är med hungrig spädis:)

Svar på tråden Aprilbebis 2012