• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma

Miss giggle: lycka till idag!! Hoppas det löste sig själv med värkarna :)

Lima: ja! Inskrivning idag och snitt på måndag!! :) så fort det gått! Tack :)

Grästuva: tack :) och nej inte hört nåt... Men kanske inte har tid och lust för fl just nu? Hoppas allt är bra där iaf!!

• misstuva

Jag har fortfarande känningar av o till hela tiden... 
    Nu mår jag illa med.. det kommer som i vågor men inte så att jag behöver kräkas eller så där..
    aldrig känt så innan... bebis sparkar o trycker sig nedåt känner jag..
    ont i ljumskarna har jag det liksom spänner där..
    kan det kanske vara på väg o va på g??
    Nån som känner igen sig?
    Har inga direkta värkar eller så inte så där mega ont heller utan är mer öm liksom..

skum känsla iaf.. 

• Poppee

Tvätta och promenad sen jupp jupp.. Tror inte bebis kommer idag på bf

• Milou88

Magknip från och till hela dagen igår och ett tryck på ändtarmen så jag måste på toa stup i kvarten. Men vågar inte hoppas på att det ska vara tecken på att han snart vill ut.

• lima76
    Kaosmamma skrev 2012-04-19 08:26:10 följande:

Grästuva: tack :) och nej inte hört nåt... Men kanske inte har tid och lust för fl just nu? Hoppas allt är bra där iaf!!
    Måndag är den 23 och då fyller min mormor 94 år, hon är en riktig krutgumma så det är nog ett toppendatum att fira sin födelsedag! ;)
  • A85

Milou88: Samma här, jag har varit (ursäkta) helt bubblig i magen sedan igår, tror jag har varit på toa fem ggr det senaste dygnet. Hoppas, hoppas att det betyder att liten snart vill ut! :)

• 4 små
    Kaosmamma skrev 2012-04-19 08:26:10 följande:

oj vad fort tiden gått -spännande!!

Längtar efter 3: jag hade med missat -grattis grattis, ja dubbelgrattis helt enkelt
    lima76 skrev 2012-04-19 01:19:45 följande:
    Men va?! Har du fått? det har jag helt missat! stort grattis!  du måste berätta hur det gick, förlossning med tvillingar måste ju vara ngt extra, jag hoppas allt gick toppenbra!
    son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-03-23 (son) -planerat snitt
  • Omorfia

Nu är pojken en vecka gammal och nu har jag lite ork att lägga upp en bild. Har varit som i koma sen vi kom hem från BB men ett Hb på 76 är inget man gör något åt (om man fött barn vill säga, inom övriga sjukvården blir man inte hemskickad med ordination på "järntabletter" och vila efter att ha förlorat halva blodvolymen) eftersom jag är ung och frisk och borde repa mig inom några veckor. Lite bitter, ja.

Supersötisen är hur go som helst och sover mycket och skriker i princip inte alls. Hade inte överlevt om han varit likadan som storasyster var när hon var liten. Här är han ett dygn gammal på armen hos pappa:

Nåväl, önskar er alla lycka till med kommande förlossningar och ser fram emot fler bebisbilder i tråden!
  • Längtan efter 3

lima76: Tack!! Ja, tvillingarna är lite drygt 1 vecka gamla :) Har haft det lite jobbigt här med infektion i livmodern :( Förlossningen gick superbra, det är en mäktig känsla :) När den ena kom ut sluta liksom allt så då fick man ligga å vänta på att krystvärkarna skulle komma igång igen. En halvtimme senare kom andra tvillingen ut :) Verkligen helt ofattbart. Helammar å tv1 har gått upp 400g på en vecka och tv2 har gått upp 300g :) Känns så skönt :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012