• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • fjälla

Stort grattis till alla bebisar! Är idag på 40+2 och jublar över att det börjar kännas som mensvärk i min mage (inte direkt en känsla man brukar bli glad över i vanliga fallFörvånad ). Även regelbundna sammandragningar men det har jag ju haft sen v 28 så de litar jag inte ett dugg på. Så håll tummar och tår för att det börjar bli dags för mig snart!

• trollet83
    Miss Giggle skrev 2012-04-20 09:44:27 följande:
    Hej tjejer!
    Här ligger jag på bb i Ystad m en liten tjej på
    Bröstet. Hade helt glömt hur härligt det var att mysa så med dem
    Mathilda Pippilotta vägde 3570gr och var 48cm när hon äntligen kom ut kl 1159 den 19e april.
    Vi behövde inte sättas igång för jag fick värkar på natten som av tog till morgonen. Sen gick det undan. Öppnade mig 6 cm på 2,5h och det värsta av allt var att när det var dags att krysta så avtog värkarna. Det var ett par minuter mellan varje värk och jag födde nog fram henne på ren och skär vilja ibland.
    Denna förlossningen var värre än min första. Jag har bölat och skrikit och haft mig och ont gjorde det. Men jag är glad att hon är här nu och väl värd besväret!
    Kram
    Grattis!
  • trollet83
    Omorfia skrev 2012-04-19 16:45:10 följande:
    Nu är pojken en vecka gammal och nu har jag lite ork att lägga upp en bild. Har varit som i koma sen vi kom hem från BB men ett Hb på 76 är inget man gör något åt (om man fött barn vill säga, inom övriga sjukvården blir man inte hemskickad med ordination på "järntabletter" och vila efter att ha förlorat halva blodvolymen) eftersom jag är ung och frisk och borde repa mig inom några veckor. Lite bitter, ja.

Supersötisen är hur go som helst och sover mycket och skriker i princip inte alls. Hade inte överlevt om han varit likadan som storasyster var när hon var liten. Här är han ett dygn gammal på armen hos pappa:

Nåväl, önskar er alla lycka till med kommande förlossningar och ser fram emot fler bebisbilder i tråden!
    Så underbart söt!
  • A85

Åh vad härligt med en massa små bebisar! Jag vill också! :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012