• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • A85

Milou88: Min mage har varit likadan som din i ett par dagar. Jag hoppas också att det är ett tecken på att det är på gång och att bebisen trängt längre ner. :)
    Kom igen nu bebisen, mamma och pappa vill träffa dig!

• Nera85

Min man sa just "i natt eller i morgon natt" och oj vad jag hoppas att han har rätt! 
    Idag fick jag en röd ros... och hur mkt jag än kan klaga på hur jobbigt det är så är jag så lycklig som har en så här underbar man! BÄSTA! 

• trollet83
    Ninnenanne skrev 2012-04-24 15:53:07 följande:
    Den 18:e april kl. 08.31 kom vår tjej äntligen ut med jädrans fart. Vattnet gick vid 03.30, var inne på BB vid 05.30 och 08.31 var hon ute. Hann inte med nån ryggbedövningen, det vara bara andas sig igenom förlossningen med hjälp av  lustgasen. Jag krystade i 20min, sen ploppade vår lilla Ebba ut med ena handen på kinden:) 3686g och 50cm kärlek!!!  Lägger upp en bild i bildtråden.. Har ju missat massa här, så nu ska jag läsa ifatt hur det går för er andra. kraaaam 
    Grattis!
  • lima76

Hej tjejer! Nu är vi hemma igen med vår lilla bebis-tjej! Allt gick jättebra, jag tyckte krystningen var jobbig men enligt journalen varade den bara i 3 minuter så jag ska inte klaga.. Lill-loppan vägde 3990 gram och var 53 cm, hon är helt ljuvlig.

• Omorfia
    lima76 skrev 2012-04-26 14:11:40 följande:
    Hej tjejer! Nu är vi hemma igen med vår lilla bebis-tjej! Allt gick jättebra, jag tyckte krystningen var jobbig men enligt journalen varade den bara i 3 minuter så jag ska inte klaga.. Lill-loppan vägde 3990 gram och var 53 cm, hon är helt ljuvlig.

Åh grattis!
  • Karisma

Stort grattis till er som fått bebis. :)

Ni som har barn som är nga veckor, hur mkt har de gått upp i vikt? Sebastian är 13dagar idag och jag får INTE tag i bvc!!! Skrikandes Har inte kunnat väga honom. Har dessutom haft stopp i ett bröst så bara kunnat amma honom på ett bröst. Knata in på vårdcentralen idag och kvinnan i receptionen var snäll och låste upp så jag iaf fick väga honom och se om vikten ändrats ngt. Han vägde 3590g när vi lämnade bb och idag vägde han 4000g. Så ca400g har han gått upp. Är det normalt på 13dagar?

Får fortsätta försöka till veckan att få tag i bvc.

/K

• Floff

Karisma: Nu ska jag inte säga nått om det är normalt eller inte, men Felix gick upp
    400g på EN vecka (mellan vecka 2 och 3), men då sa hon visserligen att han går upp fint i vikt med marginal. Dåligt att de är så otillgängliga!

Svar på tråden Aprilbebis 2012