• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Nera85
    lima76 skrev 2012-04-22 12:28:41 följande:
    ingen som jag känt mig bekväm med, tror jag... men ta i trä så är han lite bättre idag, lite matt och trött men feberfri iaf... och barnen ska iväg ett par timmar nu på eftermiddagen så vi kan förhoppningsvis ligga och vila i soffan ett tag.. jag har rätt mkt känningar också så jag hoppas att om jag får vila lite att det sen drar igång på riktigt..

de säger att trean kan vara lite lurig just med starten och jag har trott flera gånger de senaste dygnen att "nu är det igång".. inatt satt jag en stund och klockade värkar med 4 -5 min mellanrum.. men sen gick jag upp och lade mig och somnade så det stannade väl av.. tycker det är svårt att känna av när de slutar också, första förlossningen hade jag klockrena värkar och kände precis när de började och slutade men nu är det som ett konstant molande med mer och mindre intensiva perioder.. aja, när det drar igång på riktigt lär jag ju märka det ;)
    åå, hoppas att han håller sig frisk nu då! och lycka till när det drar igång på riktigt.

ang allergi så har jag fått tipset att sluta helt med alla mjölkprodukter om det krånglar. själv hade jag kolik i 6 månader tills min mamma gav upp och slutade amma. då blev det bra. så det kan är nog värt att testa att utesluta en sak i taget tills man hittar vad de inte tål... klurigt det där.
  • lima76
    emeilee skrev 2012-04-12 14:20:32 följande:
    Djävulens så ONT det gör!!!!! Gråter

Nu loggar jag ut här och hoppas att nästa gång så är det när jag ligger på BB. Kram till er allesammans, nu hoppas jag på en bebis ikväll/natt
    det var ngn mer som undrade över emeilee häromdagen så jag gick o kika på hennes inlägg här i tråden, det är ju rätt längesen hon skrev, hoppas allt gick bra!
  • lima76
    Nera85 skrev 2012-04-22 23:44:24 följande:
    åå, hoppas att han håller sig frisk nu då! och lycka till när det drar igång på riktigt.
    Tack vännen! idag känns det mkt bättre, vi fick några timmar ensamma hemma och passade på att kolla på en film, kändes rätt lyxigt.. det var vår 6e bröllopsdag också så det passade extra bra att få rå om varandra lite extra :)

mina pinvärkar, eller vad det nu är, fortsätter... jag hoppas det drar igång på riktigt snart.. 
  • grästuva

ÅHannis äter bebis ofta och lite åt gången så kan det också leda till krånglig mage pga att dom bara får i sig den jättesöta mjölken då, jag har åkt på mjölkstockning och måste amma med två timmars mellanrum så lillprinsen får lite magknip nu från och till

• Nera85
    lima76 skrev 2012-04-23 00:22:11 följande:
    Tack vännen! idag känns det mkt bättre, vi fick några timmar ensamma hemma och passade på att kolla på en film, kändes rätt lyxigt.. det var vår 6e bröllopsdag också så det passade extra bra att få rå om varandra lite extra :)

mina pinvärkar, eller vad det nu är, fortsätter... jag hoppas det drar igång på riktigt snart.. 
    Skönt att det går åt rätt håll och grattis till 6 år som gift! Härligt. 
    Man behöver ju den där egna tiden ibland!

• hannisfashionista

Grästuva, jaha, det hade jag ingen aning om! Vilken tur att du sa det! Han äter som sagt ganska ofta på dagen, småäter känns det som, precis som hans mamma!

Svar på tråden Aprilbebis 2012