• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Lovis 1

Hej!

Här kommer min förlossningsberättelse!  

vad härligt att läsa att det funkar bra med amningen för er

I natt var det jobbigt, Ebbe grejade halva natten, ammade varje timma... På dagarna går det bättre...

Var iväg själv 2 h på dagen idag, himlans skönt faktiskt! Hade pumpat ut så sambo hade en flaks att ge om han vaknade och blev hungrig, vilket han blev så klart. (Han äter ju så ofta, dock lite mindre men ofta...) Jag handlade lite grejer till Ebbe som vi behövde, och var på systemet... första gången på över ett år... kände mig helt vilsen... Fick visa LEG Fyller trots allt 35 år om 2 veckor!

kram till er 

• juskus

Omorfia-men du fick inget blod? märkligt, mig gav de blod med ett hb på strax över 80 efter ett kejsarsnitt, vilken tuff start du fick, jobbigt att återhämta sig, men grattis till sonen, och grattis alla andra till era bebisar:)

• Omorfia
    juskus skrev 2012-04-19 17:54:51 följande:
    Omorfia-men du fick inget blod? märkligt, mig gav de blod med ett hb på strax över 80 efter ett kejsarsnitt, vilken tuff start du fick, jobbigt att återhämta sig, men grattis till sonen, och grattis alla andra till era bebisar:)

Jodå. 2 påsar på förlossningen. Senare på bb hade jag gått upp till 90 i hb och fick ett järndropp. 3 dagar senare när vi fick åka hem hade jag 85, och dagen efter på återbesöket hade jag 76. Ska kontakta min VC om 2veckor för att kolla ett nytt hb. Tycker bara att det är så nonchalant, i den övriga sjukvården skulle man försäkra sig om att värdet var på väg upp innan man släppte patienten.
  • juskus

Omorfia-visst är det märkligt, hoppas du kan kolla nytt hb snart...och hoppas du känner dig piggare snart, inte kul att känna sig sådär matt från start...

• Milou88

Omorfia: vilken sötis!!:)

Ååh vad jag längtar nu! Hade några sammandragningar förut men nu är det väldigt lugnt i magen.

• lima76
    Längtan efter 3 skrev 2012-04-19 16:45:55 följande:
    lima76: Tack!! Ja, tvillingarna är lite drygt 1 vecka gamla :) Har haft det lite jobbigt här med infektion i livmodern :( Förlossningen gick superbra, det är en mäktig känsla :) När den ena kom ut sluta liksom allt så då fick man ligga å vänta på att krystvärkarna skulle komma igång igen. En halvtimme senare kom andra tvillingen ut :) Verkligen helt ofattbart. Helammar å tv1 har gått upp 400g på en vecka och tv2 har gått upp 300g :) Känns så skönt :)
    härligt att det gick bra men förstår att det varit jobbigt med infektion.. är du helt bra nu?

Omorfia: vad söt han är!!

jag har haft lite diffusa värkar i kväll men inget regelbundet.. har ont i bäckenet hela tiden men det är nog mer foglossning än ngt annat.. och så har min vän halsbrännan kommit tillbaka igen med råge..
    jag känner mig redo iaf, det är någorlunda städat här hemma, väskan är packad och jag har tom lyckats med konststycket att raka bikinilinjen... (stående i badkaret  med spegeln utfälld...) lite nervös är jag klart men det kommer man nog inte undan...
  • Miss Giggle

Hej tjejer!
    Här ligger jag på bb i Ystad m en liten tjej på
    Bröstet. Hade helt glömt hur härligt det var att mysa så med dem
    Mathilda Pippilotta vägde 3570gr och var 48cm när hon äntligen kom ut kl 1159 den 19e april.
    Vi behövde inte sättas igång för jag fick värkar på natten som av tog till morgonen. Sen gick det undan. Öppnade mig 6 cm på 2,5h och det värsta av allt var att när det var dags att krysta så avtog värkarna. Det var ett par minuter mellan varje värk och jag födde nog fram henne på ren och skär vilja ibland.
    Denna förlossningen var värre än min första. Jag har bölat och skrikit och haft mig och ont gjorde det. Men jag är glad att hon är här nu och väl värd besväret!
    Kram

• Thelma08

Åå stort grattis till dig miss giggle

Svar på tråden Aprilbebis 2012