• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Floff

Lovis 1: Felix navelstump trillade av för en vecka sen ungefär och till en början stod hans navel också ut lite. Men det la sig efter ett par dagar. Det blödde lite efter att stumpen trillade av på honom också och vår BVC-sköterska sa att man kan smörja med lite lite Bepanthen för att skydda. Men vi gjorde inte det och 1-2 dagar senare hade det slutat blöda och allt såg fint ut ändå.

Jag ammar och det går kalasbra. Har mycket mjölk och F äter som en häst! Äter så han spyr, och sen ska ha på't igen en kort stund senare

Ja nattsömnen är ju snudd på obefintlig alltså :-P Men min sover desto bättre på dagarna så då får man passa på att vila. Dock har jag så gruvligt svårt att slappna av på dagarna.. Ligger bara och tänker "3 timmar kvar tills jag ska gå och hämta stotebror på förskolan.. 2 timmar kvar.. Kom igen nu, somna då!... 1 timme kvar..." och sen är det kört. Knasigt när man är så trött!

• Poppee

Då är antagligen miss giggle nästa som får bebis! Håller tummarna.. själv väntar jag bara på min skatt! Ut NU.. blir så avis på alla som redan fått deras små troll haha!

• Majsan242
    Lovis 1 skrev 2012-04-18 21:18:19 följande:
    Annars så känns det som att jag ammar mest hela tiden, vi har inga bra rutiner alls ännu. Han vill alltid somna vid bröstet... Inte av sig själv liksom. I början gav vi utpumpad mjölk på flaska om natten för han blev ej nöjd med min mjölk, han grät o var hungrig. Men de senaste tre nätterna verkar det som att det är lugnt på den fronten, han har vart nöjd o jag har väldigt mkt mjölk nu. Kanske för att jag pumpat varje dag då... Och nu sitter jag istället med ett överskott som gör ont i bröstet... svårt det där, måste nog pumpa nu igen.

Hur går det för er som ammar? Gör det ont eller funkar det bra?
    Jag tycker det går ganska bra att amma men känner igen mig i att jag sitter o ammar mest hela tiden. Vi fyller på med pumpad mjölk eller NAN ibland för han är van vid det efter tiden på sjukhuset (tog 5 dagar innan vi fick komma hem pga gulsot och lite annat). Jag använder amningsnapp hela tiden nu för mina bröst är så spända och hårda så att han inte kan få tag i dem ordentligt utan blir bara grinig och gapig så när jag upptäckte amningsnappen så gick det mycket snabbare. Men jag vet inte om det finns något negativt med att jag använder den jämt - förutom att han vänjer sig vid den... Ska till BVC och göra första vägningen på fredag och jag är nyfiken på hur hans vikt ser ut, hoppas ju att han får i sig nog med mat, det känns ju som ett 24/7-jobb att hålla den lille mätt och belåten :)
  • Kaosmamma

Miss giggle: men om vattnet gick i måndags borde de sätta igång dig nu!! 48 timmar efter vattenavgång bör något hända och bebis ska ut för det det är infektionsrisk om hinnan gått även om det bara sipprar lite. Tog de test och fastställde att det var vatten? För jag tycker det låter lite långt nu och för ny bedömning om vattnet gått... Är ju bara att köra i mina ögon om så är fallet.

Lycka till imorgon!!

Själv har jag inskrivning på sjukhuset imorgon! :)

• grästuva

Lovis: Filips navel ramlade av för ett par dagar sedan, torkar navlen en gång om dagen men den ser fin ut Amningen går bra men jag har lite såriga bröstvårtor så det gör lite ont men förhoppningsvis läker det snart. Han brukar äta var tredje/fjärde timma och sover bra på natten. Idag har han dock sovit nästan hela dagen och ligger klarvaken med stora ögon nu. Idag (läs igår, onsdag) är han en hel vecka, bvc var här idag och vägde honom och han hade gått upp lite mer än 200 gram sen i lördags.

• Längtan efter 3

Så kul att läsa er diskussion om amning ;) Mina är en vecka gamla lite drygt och jag ammar båda. Man känner sej verkligen som en matmaskin ;) Men tror det är nu i början innan dom fått in rutin och innan brösten ställt in sej. Lycka till för er som det är dax för!!

• Miss Giggle

Kaosmammà: BM vågade nog inte lova ngt, men hon sa själv Max 3 dygn så imorgon är sista dagen. Tänkte krävs igångsättning imorgon.

På dock skall sägas att jag just nu har ganska rejäla värkar så det kan vara så
    Att det löser sig sv sig självt innan. Kl 11 imorgon

Lycka till imorgon!
    Kram

• lima76
    Längtan efter 3 skrev 2012-04-19 00:30:21 följande:
    Så kul att läsa er diskussion om amning ;) Mina är en vecka gamla lite drygt och jag ammar båda. Man känner sej verkligen som en matmaskin ;) Men tror det är nu i början innan dom fått in rutin och innan brösten ställt in sej. Lycka till för er som det är dax för!!
    Men va?! Har du fått? det har jag helt missat! stort grattis!  du måste berätta hur det gick, förlossning med tvillingar måste ju vara ngt extra, jag hoppas allt gick toppenbra!
    Miss Giggle skrev 2012-04-19 01:02:30 följande:
    Kaosmammà: BM vågade nog inte lova ngt, men hon sa själv Max 3 dygn så imorgon är sista dagen. Tänkte krävs igångsättning imorgon.

På dock skall sägas att jag just nu har ganska rejäla värkar så det kan vara så
    Att det löser sig sv sig självt innan. Kl 11 imorgon

Lycka till imorgon!
    Kram
    Häftigt, du ska se att du har din bebis i famnen innan 11! lycka till!

Här händer fortfarande ingenting och imorgon har jag inte tid att föda barn ;)  fredag eller lördag hade varit toppen... jag har nog fått ett nytt lite energi-ryck efter flera dagars utmattning.. fiskarna fick städat och så har jag bakat.. hoppas det håller i sig imorgon, då kanske kökslådorna får sig en genomgång...
  • lima76

Kaosmamma: är det redan dags för inskrivning? stort lycka till inför ditt snitt!

Svar på tråden Aprilbebis 2012