• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Sven Erik Johansson
    Sarah f skrev 2011-09-01 19:24:53 följande:
    Vad ska bli lättare, menar du?

många människors attityder kunde bli än mer förstående och förbättringar kan
    alltid göras o många kunde värdera personer med olika handikapp mer än de gör idag.
  • oOOo  oOOo
    Sheldon skrev 2011-09-02 08:43:33 följande:
    Abort är abort. Du kan inte hitta på nya begrepp för att det passar dig.
    Det kan man väl. Man hade kunnat göra skillnad på detta. Efter en väldtäkt tex så kunde det vara ok men inte annars. Verkar tom vara praktiskt möjligt eftersom det finns en dom efter en våldtäkt.
  • Sarah f

Eftersom jag är gravid och 40+ så kan jag direkt ur verkligheten berätta om attityderna hos vårdpersonal angående fosterdiagnostik jag mötts av.

Min barnmorska frågade om vi var intresserade av KUBB/NUPP-test förutom ultraljud. Jag frågade vad det gick ut på, varpå hon svarade att testet gav en sannolikhet för risken av vissa förändringar. Eftersom jag inte var intresserad av att veta en risksats, bad jag att få FVP direkt. Hon begrundade detta, och sa sedan att jag måste vara beredd på vad ett slutgiltigt svar innebär för mig och att min man och jag talar igenom hur vi ska hantera svaret.
    (Jag hade redan klart för mig hur jag ville göra.)     

Jag kan inte uppfatta att hon försökte påverka mig att göra abort vid fosterskada. 

• puss
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 08:56:10 följande:
    många människors attityder kunde bli än mer förstående
    Ät min sidfot
  • Kattdamen

Du måste inse att det inte är ett angrepp på din dotter. Folk vill inte ha ihjäl din dotter.

De väljer abort om de känner att de inte kan eller orkar med ett barn med ds. Det är väldigt bra, för annars skulle detta barnet ha det förjävligt. Eftersom det skulle vara oönskat.

• Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 08:56:10 följande:
    många människors attityder kunde bli än mer förstående och förbättringar kan
    alltid göras o många kunde värdera personer med olika handikapp mer än de gör idag.

Vem är det som nedvärderar och hur? Vad är det du ser människor med funktionshinder mötas av, i verkliga livet?
  • Sarah f
    Kattdamen skrev 2011-09-02 09:09:03 följande:
    Du måste inse att det inte är ett angrepp på din dotter. Folk vill inte ha ihjäl din dotter.

De väljer abort om de känner att de inte kan eller orkar med ett barn med ds. Det är väldigt bra, för annars skulle detta barnet ha det förjävligt. Eftersom det skulle vara oönskat.
    Kan bara hålla med.
  • puss
    folk verkar blanda ihop två saker:

1. jag känner att jag inte orkar ge ett barn med svåra handikapp all den kraft, tid och energi det tar från mig och övrig familj,

samt
    2. alla som har nån form av funktionsnedsättning borde sjutas på stället, dom jävla äckliga jävlarna.
    Ät min sidfot
  • Sarah f
    Kattdamen skrev 2011-09-02 09:09:03 följande:

Det är inte heller någon som menar att DU borde gjort abort, inte sant.
  • Sheldon
    oOOo oOOo skrev 2011-09-02 08:56:18 följande:
    Det kan man väl. Man hade kunnat göra skillnad på detta. Efter en väldtäkt tex så kunde det vara ok men inte annars. Verkar tom vara praktiskt möjligt eftersom det finns en dom efter en våldtäkt.
    Men då är man inte för fri abort heller. Självklart kan man göra skillnad om man vill, men att påstå att man då är för fri abort kan man inte göra.
    Dumhet är en smittsam folksjukdom som med alla medel bör bekämpas!
Svar på tråden God doesn´t make mistakes