• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Sven Erik Johansson
    mammatill5 skrev 2011-09-01 23:09:56 följande:
    Men.. suck!

Citerar mig själv

Jag är för fri abort! Den vanliga alltså som inte innefattar tester som ger då en selektiv Abort,
    Jag är för en viss sorts fosterdiagnostik.

Ultraljud för att se om det finns allvarliga skador som gör att en fortsatt graviditet inte är lämpligt av hänsyn till föräldern.

Om det finns indikationer att någonting är mycket fel. Där det bör göras en utredande undersökning. Där risken finns i att inte veta.

Varför det är ok att abortera friska foster? frågar du..
    Jag tycker att kvinnan måste ha ett fritt val här. Det här handlar om oönskade graviditeter.
    den selektiva aborten är att kvinnan vill ha barn men har vissa krav på barnet som inte blir uppfyllda.
    Hur mågna veckor är du för fri abort: 18 VECKOR som i SVERIGE eller 10,12 eller 13 VECKOR som i ANDRA LÄNDER MED FRI ABORT?

Själv har jag en 0-VISION vad gäller aborter oavsett hur mågna veckor det finns eller inte finns fri abort
    rent lagligt. Sverige har INGEtT abortförebyggande arbete värt namet och har höga siffor per kapita jämfört med andra europeiska länder.

Om min fru bar på ett foster emd DOWNS skulle jag inte uppmana henne till abort.
  • Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:21:46 följande:
    Hur mågna veckor är du för fri abort: 18 VECKOR som i SVERIGE eller 10,12 eller 13 VECKOR som i ANDRA LÄNDER MED FRI ABORT?

Själv har jag en 0-VISION vad gäller aborter oavsett hur mågna veckor det finns eller inte finns fri abort
    rent lagligt. Sverige har INGEtT abortförebyggande arbete värt namet och har höga siffor per kapita jämfört med andra europeiska länder.

Om min fru bar på ett foster emd DOWNS skulle jag inte uppmana henne till abort.

Om du har nollvision, varför diskuterar du alls fosterdiagnostik?
  • Kattdamen
    Sarah f skrev 2011-09-02 09:11:17 följande:
    Det är inte heller någon som menar att DU borde gjort abort, inte sant.
    Nope.
  • Sven Erik Johansson
    Sarah f skrev 2011-09-02 09:17:44 följande:
    Varje foster du kommer att bära i din livmoder är dig fritt att kalla vad du vill och föda under vilka omständigheter som än kan bli.
    Jag har ingen livmoder MEN  mina etiska principer är sådana att jag inte skulle uppmana
    min fru att göra abort om hon bar på ett foster med Downs , anlag för dyslexi, färgblindhet osv.
  • Sarah f
    Kattdamen skrev 2011-09-02 09:23:22 följande:
    Nope.

Förlåt, jag riktade mig till TS! Blev lite snabb där!
  • Sven Erik Johansson
    puss skrev 2011-09-02 09:20:02 följande:
    "
    Sarah f skrev 2011-09-02 09:17:44 följande:
    Varje foster du kommer att bära i din livmoder är dig fritt att kalla vad du vill och föda under vilka omständigheter som än kan bli.
    jag är kär i dig.
    Se mitt svar till Sarah f.
  • Kattdamen
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:21:46 följande:

Ah, du är en sån där.

Som är emot vissa preventivmedel antar jag då.
  • Borttagen användare
    oOOo oOOo skrev 2011-09-02 08:56:18 följande:
    Det kan man väl. Man hade kunnat göra skillnad på detta. Efter en väldtäkt tex så kunde det vara ok men inte annars. Verkar tom vara praktiskt möjligt eftersom det finns en dom efter en våldtäkt.
    ja fast oavsett om det är okej eller inte, så är fortfarande en abort en abort
  • puss
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:23:39 följande:
    Jag har ingen livmoder
    ha ha
     *plpl*
    Ät min sidfot
  • Sven Erik Johansson
    Sarah f skrev 2011-09-02 09:22:49 följande:
    Om du har nollvision, varför diskuterar du alls fosterdiagnostik?
    Just därför och för att jag vill slå ett slag för
    Downsdrabbades människovärde.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes