• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • puss
    Kattdamen skrev 2011-09-02 09:09:03 följande:
    Du måste inse att det inte är ett angrepp på din dotter. Folk vill inte ha ihjäl din dotter.

De väljer abort om de känner att de inte kan eller orkar med ett barn med ds. Det är väldigt bra, för annars skulle detta barnet ha det förjävligt. Eftersom det skulle vara oönskat.
    precis vad jag menar här:
    Ät min sidfot
  • puss
    puss skrev 2011-09-02 07:54:20 följande:
    "selektiv avel"? men shit...
    okej, du känner dig kränkt. det är DIN känsla. det har inget med andra människors beslut att göra.
    vissa vill göra abort, andra inte, och inget av dom valen har nåt som helst att göra med vare sig dig eller din dotter.
    sluta upp att ta så illa vid dig av folks val, de angår inte dig.
    folk väljer inte abort för att de hatar din dotter, som du verkar tro.
    Ät min sidfot
  • oOOo  oOOo
    Sheldon skrev 2011-09-02 09:11:30 följande:
    Men då är man inte för fri abort heller. Självklart kan man göra skillnad om man vill, men att påstå att man då är för fri abort kan man inte göra.
    Nej, det har du rätt i. Vill man inskränka den fria aborten får man nog begränsa informationen som ger ut vid fosterdiagnostik eller liknande.
  • Sven Erik Johansson
    Jakkolina skrev 2011-09-01 21:31:13 följande:
    Dom finns inte ännu,räknas inte som barn ännu när man gör testet!
    Man kan räkna olika. "Barn" är bara ett ord.
    Somliga definierar si, somliga så
    Jag räknar även foster i ett relativt tidigt
    stadium som mänskliga individer
    i mina etiska resonemang och det innebär
    att  jag inte skulle uppmana min fru till
    abort om hon visade sig bära på ett
    foster med Downs eller motsvarande.
  • Sarah f
    puss skrev 2011-09-02 07:54:20 följande:
    "selektiv avel"? men shit...
    okej, du känner dig kränkt. det är DIN känsla. det har inget med andra människors beslut att göra.
    vissa vill göra abort, andra inte, och inget av dom valen har nåt som helst att göra med vare sig dig eller din dotter.
    sluta upp att ta så illa vid dig av folks val, de angår inte dig.
    folk väljer inte abort för att de hatar din dotter, som du verkar tro.

I mångt och mycket sätter sig TS i centrum för världens samlade attityder och handlingar kring dess egna problem.
    Det stämmer inte, kan jag våga påstå.

Det anbelangar inte oss andra om TS har ett eller sju barn med DS, så länge de är väl omhändertagna. Det är hennes val att leva i sin familj och det är en rättighet vi alla har.

Vi har också rätten att inte ta på oss ansvaret för barn vi inte kan ge en bra tillvaro. HURRA, för det!      
  • Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:16:31 följande:

Varje foster du kommer att bära i din livmoder är dig fritt att kalla vad du vill och föda under vilka omständigheter som än kan bli.
  • puss
    Sarah f skrev 2011-09-02 09:16:44 följande:
    I mångt och mycket sätter sig TS i centrum för världens samlade attityder och handlingar kring dess egna problem.
    Det stämmer inte, kan jag våga påstå.

Det anbelangar inte oss andra om TS har ett eller sju barn med DS, så länge de är väl omhändertagna. Det är hennes val att leva i sin familj och det är en rättighet vi alla har.

Vi har också rätten att inte ta på oss ansvaret för barn vi inte kan ge en bra tillvaro. HURRA, för det!      
    hurra!! och jag betackar mig för att bli kallad nazist framöver.
    Ät min sidfot
  • Sheldon
    oOOo oOOo skrev 2011-09-02 09:14:50 följande:
    Nej, det har du rätt i. Vill man inskränka den fria aborten får man nog begränsa informationen som ger ut vid fosterdiagnostik eller liknande.
    Jo. Men TS menar ju att hon är för fri abort men mot "selektiv abort"- vilket jag menar är omöjligt. Antingen för fri abort eller inte. Då kan man inte lägga in egna undantag...
    Dumhet är en smittsam folksjukdom som med alla medel bör bekämpas!
  • puss
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:16:31 följande:
    "
    Sarah f skrev 2011-09-02 09:17:44 följande:
    Varje foster du kommer att bära i din livmoder är dig fritt att kalla vad du vill och föda under vilka omständigheter som än kan bli.
    jag är kär i dig.
    Ät min sidfot
  • Sarah f
    puss skrev 2011-09-02 09:20:02 följande:
    "
    Sarah f skrev 2011-09-02 09:17:44 följande:
    jag är kär i dig.
    Jag är lite skrämt attraherad av dig med, gullet. Men ta mig varligt?
Svar på tråden God doesn´t make mistakes