• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • puss
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:25:44 följande:
    Just därför och för att jag vill slå ett slag för
    Downsdrabbades människovärde.
    vem har ifrågasatt det, eller är du bara ute och uppmanar sådär lite allmänt?
    Ät min sidfot
  • Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:23:39 följande:
    Jag har ingen livmoder MEN  mina etiska principer är sådana att jag inte skulle uppmana
    min fru att göra abort om hon bar på ett foster med Downs , anlag för dyslexi, färgblindhet osv.

Utav de tre saker du nämner är det bara möjligt att screena en, vad jag vet. Varför placera diskussionen i fantasin när verkligheten har tillräckligt att erbjuda? Ännu en gång, du är helt emot abort så varför spekulera i något du redan förkastat åtskilliga gånger    

• puss
    men säg inte "drabbad" så ts hör.
    Ät min sidfot
  • Sarah f
    Vem har yppat något om deras lägre människovärde mer än TS i sina anklagelser?
  • Sarah f
    puss skrev 2011-09-02 09:27:40 följande:
    men säg inte "drabbad" så ts hör.
    nej, säg "begåvad"

• Sven Erik Johansson
    Kattdamen skrev 2011-09-02 09:24:35 följande:
    Ah, du är en sån där.

Som är emot vissa preventivmedel antar jag då.
    Jag gillar kondomer. Personligen skulle jag kanske inte vara så förtjust i
    att spruta mina spermer i en kvinna med spitral i den mån det
    hindrar ett redan befruktat ägg att fästa vid livmoderslemhinnan.

Jag är INTE katolik och gillar kondomer som kan skydda både mot graviditet o könssjukdomar
    men de är inte hundraprocentiga. Det skall vi minnas. OM jag har samlag med kondom
    är jag inställd på att om den inte funkar så vill jag ta mitt föräldraransvar.

Dock lär det nog inte bli barn för mig. Jag är 47 o min flickvän är 48.
  • Sarah f

jag menar verkligen inte "begåvad" som en elak kommentar, mera som beskrivande, bör tilläggas.

• Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:29:00 följande:
    Jag gillar kondomer. Personligen skulle jag kanske inte vara så förtjust i
    att spruta mina spermer i en kvinna med spitral i den mån det
    hindrar ett redan befruktat ägg att fästa vid livmoderslemhinnan.

Jag är INTE katolik och gillar kondomer som kan skydda både mot graviditet o könssjukdomar
    men de är inte hundraprocentiga. Det skall vi minnas. OM jag har samlag med kondom
    är jag inställd på att om den inte funkar så vill jag ta mitt föräldraransvar.

Dock lär det nog inte bli barn för mig. Jag är 47 o min flickvän är 48.
    Åter en spekulation i fantasin alltså? Som du anser ska vara normerande för oss andra som lever i verkligheten?
  • oOOo  oOOo
    Sheldon skrev 2011-09-02 09:18:30 följande:
    Jo. Men TS menar ju att hon är för fri abort men mot "selektiv abort"- vilket jag menar är omöjligt. Antingen för fri abort eller inte. Då kan man inte lägga in egna undantag...
    Håller med. Men det verkar vara ganska klart attnär TS säger selektiv abort blander hon in informationen från testerna. Ingen/begränsad information ger mindre selektivitet som jag förstår det.
  • Boll
    FrökenUmami skrev 2011-09-01 20:01:53 följande:
    Problemet så som jag ser det är inte att du inte är förälder till ett barn med DS utan att du anser att människor med t.ex DS inte är att betrakta som människor. Det är en riktigt oroväckande åsikt och människosyn.
    Nej, nu har du skippat att läsa det jag skrivit. Jag har hela tiden försökt vara tydlig med att min intellektuella åsikt är att människor med DS har samma värde som alla andra, men att min känslomässiga reaktion är äckel och att jag har svårt att - känslomässigt - se dem som människor. Det är inte en åsikt eller en del av min människosyn. Åsikter och människosyn är intellektuella saker, det jag talar om är emotionella reaktioner
Svar på tråden God doesn´t make mistakes