• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Roisin Dubh
    mammatill5 skrev 2011-09-04 11:22:05 följande:
    Min frågeställning är:

Kränks redan levande personer med DS när vi har tester som en rättighet befäst i lagen?
    Nej
    If Jeanne d'Arc lived today she would be a lawyer and beat your ass-in-court.
  • puss
    Roisin Dubh skrev 2011-09-04 14:24:29 följande:
    Jag tror du har missförstått begreppet "mupp". Det är ingen förkortning utan är just ett nedsättande ord för människor med utvecklingsstörning. "Mindre utvecklad person" låter som en efterkonstruktion av någon som försökt bortförklara ordet någon gång. Inget jag har hört.
    mindre utvecklad person??
    Ät min sidfot
  • puss

*HAHHAHAAA*
    mindre utvecklad person.... jag dör....

Ät min sidfot
  • puss

"fan va små tuttar du har, är du mupp eller??"

Ät min sidfot
  • Roisin Dubh
    mammatill5 skrev 2011-09-04 11:22:05 följande:
    Tar man bort syndromet så finns det ingen person att föda ut.
    Inte? Tar man bort den extra kromosomen, vad får man då? Sitter personen i den kromosomen? Alla andra som saknar denna extra kromosom, är de inte personer menar du?
  • Sarah f
    puss skrev 2011-09-04 14:29:12 följande:
    "fan va små tuttar du har, är du mupp eller??"

hmm, i min värld är "mupp" ett annat ord för "snippa" eller "mutta", så jag är inte helt bekväm med formuleringen...
    Alla som generaliserar är idioter.
  • Sarah f
    Roisin Dubh skrev 2011-09-04 14:30:36 följande:
    Inte? Tar man bort den extra kromosomen, vad får man då? Sitter personen i den kromosomen? Alla andra som saknar denna extra kromosom, är de inte personer menar du?
    TS har lämnat tråden men fortsätter med sina tankar i sin blogg. Sitter på händerna för att inte börja skriva där.
  • puss
    Sarah f skrev 2011-09-04 14:34:05 följande:
    TS har lämnat tråden men fortsätter med sina tankar i sin blogg. Sitter på händerna för att inte börja skriva där.
    händerna på muppen?
    Ät min sidfot
  • Sarah f
    puss skrev 2011-09-04 14:34:48 följande:
    händerna på muppen?

Då och då?
  • Roisin Dubh
    Balooo skrev 2011-09-04 11:36:02 följande:
    En sak till!

Jag känner en mamma med som har två barn,mamman är kortväxt och ständig värk i hela kroppen,ett barn är normalt och ett barn är kortväxt.
    Det barnet som är kortväxt har redan nu vid 13 års ålder stora problem med sina leder samt andra bekymmer som hör till.

Mamman har vält att ta bort ett foster som också visade sig vara kortväxt...kränkte hon sig själv då?
    Nej om jag fattat TS rätt så kränktes kortväxta mamman och barnet av att staten tillät mamman mäta fostrets längd.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes