• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • mammatill5

Ok ett sista inlägg innan jag loggar ut..

Roisin (eftersom du skrev sista inlägget)

En samvetsfråga. Om man nu skulle tänka sig in i mina tankebanor, en liten stund iaf, så kanske det finns en "risk" att tanken kommer inom er "att hon kanske har en poäng" Då finns risken att era egna argument faller i och med det. Ni måste på nytt ta ställning till hela frågan. Om ni vill ha kvar era argument ( och där ingår inte en ev kränkningsrisk av existerande Ds personer)...som inte var riktigt relevant till min frågeställning så givetvis så lyssnar ni inte då. Min teori, inte ett påstående.

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/04/manniskosyn-och-ifragasattande-lag/

Over and  Out!

• puss
    mammatill5 skrev 2011-09-04 14:43:58 följande:

En samvetsfråga. Om man nu skulle tänka sig in i mina tankebanor, en liten stund iaf, så kanske det finns en "risk" att tanken kommer inom er "att hon kanske har en poäng" Då finns risken att era egna argument faller i och med det. Ni måste på nytt ta ställning till hela frågan. Om ni vill ha kvar era argument ( och där ingår inte en ev kränkningsrisk av existerande Ds personer)...som inte var riktigt relevant till min frågeställning så givetvis så lyssnar ni inte då. Min teori, inte ett påstående.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/04/mannis.../

Over and  Out!
    skitkorkad teori.
    Ät min sidfot
  • Roisin Dubh
    puss skrev 2011-09-04 14:29:12 följande:
    "fan va små tuttar du har, är du mupp eller??"
    Det skulle även kunna vara en kortväxt tjej med kurvor. Drömmer
    If Jeanne d'Arc lived today she would be a lawyer and beat your ass-in-court.
  • Sarah f

direkt från bloggen i trådstarten:

Den här sortens fosterdiagnostik är ett solklart brott mot dom mänskliga rättigheterna…men samhället ser genom fingrarna.. Denna selektiva fosterdiagnostik kränker en massa redan födda människor  som lever och verkar bland oss alla i samhället..och dom ofödda med..

Så här står det:” Dom mänsliga rättigheteran gäller för alla och envar. Det slår fast att alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. Dom mänskliga rättigheterna är Universella, det gäller över hela världen oavsett land, kultur och specifik situation…Alla människor är lika i värde och rättigheter. Det betyder att ingen får diskrimineras eller hindras från att utnyttja sina rättigheter på grund av kön, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, språklig eller religiös tillhörighet, funktionshinder, sexuell läggning eller politisk eller annan uppfattning.

Varför gäller inte detta människor med Downs Syndrom???

Kommentar;

Det gäller på alla sätt för människor med DS. Diagnostiken berör foster, observera formuleringen "Den slår fast att alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter."

"Födda" är ett nyckelord.   

Alla som generaliserar är idioter.
  • Roisin Dubh
    mammatill5 skrev 2011-09-04 14:43:58 följande:

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/04/mannis.../

Over and  Out!
    Tro mig! Jag har tänkt mig in i dessa tankebanor och verkligen försökt att förstå poängen. Poängen jag kommer fram till är fortfarande att det handlar om en väldigt långsökt känsla av att bli kränkt och en totalt obefogad rädsla för något som aldrig kommer att hända.
    If Jeanne d'Arc lived today she would be a lawyer and beat your ass-in-court.
  • puss

det som är det i grunden störda är att folk anser att det är en VÄRDEMINSKNING att testerna finns, fan så blåst och fördomsfullt.
    jag betackar mig för sån idioti.
    det är ju verkligen att ha fördomar mot folks anledningar. "jag vet nog hur du tänker, din jävla nasse". snacka om att sätta sig över folk och döma i sånt man inte vet ett skit om.

Ät min sidfot
  • puss

men det kallas väl projicering, antar jag, att man skyller andra för sånt man inte orkar se hos sig själv.

Ät min sidfot
  • Sarah f

Suck, det gick inte, jag var tvungen att skriva i bloggen.

Jag har alldeles för mycket dötid att hantera just nu.  

• Sarah f
    puss skrev 2011-09-04 14:52:31 följande:
    men det kallas väl projicering, antar jag, att man skyller andra för sånt man inte orkar se hos sig själv.

Ah, den tanken har jag presenterat för TS men jag fick inget direkt svar.
  • puss
    Sarah f skrev 2011-09-04 14:56:45 följande:
    Ah, den tanken har jag presenterat för TS men jag fick inget direkt svar.
    haha så klart inte!
    Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes