• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • infragilis
    Sarah f skrev 2011-09-04 14:56:00 följande:
    Suck, det gick inte, jag var tvungen att skriva i bloggen.

Jag har alldeles för mycket dötid att hantera just nu.  
    Jag skrev också en kommentar i bloggen, om fri abort och att man inte kan vara för det "lite grann ibland men inte annars". Tvivlar dock på att hon godkänner kommentarer som säger emot henne.
  • Roisin Dubh

"Varför är denna fråga så svår att ta? Varför vill vissa personer inte en reflektera över frågan utan dom blir smått hysteriska och pratar om någonting annat än frågeställningen."

Aha, om man inte håller med TS i en fråga beror det på att frågan är svår att ta. Logiskt. Eller inte.

Aha, folk är bara hysteriska om de har någon form av annan ståndpunkt än TS och kanske vill lyfta fram den.

Dags att lägga in oss på vilohem nu, gott folk, vi är vansinnigt hysteriska och inte lika bra på TS att ta så här svåra frågor.

Endast en åsikt är den rätta. Allt annat är OT.

If Jeanne d'Arc lived today she would be a lawyer and beat your ass-in-court.
  • Roisin Dubh
    puss skrev 2011-09-04 14:51:39 följande:
    det som är det i grunden störda är att folk anser att det är en VÄRDEMINSKNING att testerna finns, fan så blåst och fördomsfullt.
    jag betackar mig för sån idioti.
    det är ju verkligen att ha fördomar mot folks anledningar. "jag vet nog hur du tänker, din jävla nasse". snacka om att sätta sig över folk och döma i sånt man inte vet ett skit om.
    För att inte tala om fördomsfullt och kränkande av personer med DS. Man lägger in ett värde i själva faktumet att någon har DS. En diagnos är aldrig en värdering, det är bara ett konstaterande.
  • liag
    Roisin Dubh skrev 2011-09-04 14:24:29 följande:
    Jag tror du har missförstått begreppet "mupp". Det är ingen förkortning utan är just ett nedsättande ord för människor med utvecklingsstörning. "Mindre utvecklad person" låter som en efterkonstruktion av någon som försökt bortförklara ordet någon gång. Inget jag har hört.
    .

Ja förklaringen "mindre utvecklad person" har jag heller aldrig hört. Jag har mer hört saker som "ja dom där mupparna som går i den där särskoleklassen" eller "kolla vilken jävla mupp som går där är h*n mongo eller".

Alltså för mig är ordet mupp ett ord för att säga elaka saker om personer som inte är "normala" i en dels ögon.

• puss
    Roisin Dubh skrev 2011-09-04 15:09:37 följande:
    För att inte tala om fördomsfullt och kränkande av personer med DS. Man lägger in ett värde i själva faktumet att någon har DS. En diagnos är aldrig en värdering, det är bara ett konstaterande.
    mmm.
    Ät min sidfot
  • infragilis
    liag skrev 2011-09-04 15:10:43 följande:
    .

Ja förklaringen "mindre utvecklad person" har jag heller aldrig hört. Jag har mer hört saker som "ja dom där mupparna som går i den där särskoleklassen" eller "kolla vilken jävla mupp som går där är h*n mongo eller".

Alltså för mig är ordet mupp ett ord för att säga elaka saker om personer som inte är "normala" i en dels ögon.

I min omgivning används aldrig mupp om funktionshindrade utan som ett annat ord för knäpp, typ. "Min dator muppar sig", har jag hört folk säga om sin krånglande dator, till exempel.
  • Kattdamen

Men det är ju ingen som kräver att man ska fosterdiagnostisera redan födda människor. Det hade jag insett varit en kränkning, och fullkomligt onödigt.

• Roisin Dubh
    Kattdamen skrev 2011-09-04 16:15:44 följande:
    Men det är ju ingen som kräver att man ska fosterdiagnostisera redan födda människor. Det hade jag insett varit en kränkning, och fullkomligt onödigt.
    Tekniskt sett diagnostiseras även födda människor. Barnet föds och man konstaterar att det har Downs Syndrom. Man skriver det i journalerna och startar en särbehandling. Så fruktansvärt kränkande. Tydligen.

Det stora felet TS gör är att lägga in värderingar i fosterdiagnostik. Hon tar för givet att man diagnostiserar för att göra abort. En av artiklarna hon länkar till är ett praktexemplar på hur fel hon har. www.expressen.se/nyheter/1.2549481/hon-var-lika-valkommen
  • infragilis
    Roisin Dubh skrev 2011-09-04 16:32:14 följande:
    Tekniskt sett diagnostiseras även födda människor. Barnet föds och man konstaterar att det har Downs Syndrom. Man skriver det i journalerna och startar en särbehandling. Så fruktansvärt kränkande. Tydligen.

Det stora felet TS gör är att lägga in värderingar i fosterdiagnostik. Hon tar för givet att man diagnostiserar för att göra abort. En av artiklarna hon länkar till är ett praktexemplar på hur fel hon har. www.expressen.se/nyheter/1.2549481/hon-var-li...
    Det kan ju vara skönt att få veta i förväg, kan jag tänka. Så att man hinner förbereda sig, läsa på och kanske nätverka bland andra som fått barn med downs syndrom, eller vad det nu gäller. Då blir det i alla fall ingen chock i samband med förlossningen utan anknytningen kan börja direkt.
  • Roisin Dubh
    infragilis skrev 2011-09-04 16:41:59 följande:
    Det kan ju vara skönt att få veta i förväg, kan jag tänka. Så att man hinner förbereda sig, läsa på och kanske nätverka bland andra som fått barn med downs syndrom, eller vad det nu gäller. Då blir det i alla fall ingen chock i samband med förlossningen utan anknytningen kan börja direkt.
    Precis.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes