• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • BubbelGuppie
    HälläBällä skrev 2011-09-01 08:15:08 följande:
    Varför kan vi inte skilja på ofödda foster och redan födda människor. Vi är flera som försökt få fram att en abort av ett foster med DS, INTE handlar om att se ner på levande personer med DS. Det påverkar inte deras människovärde överhuvudtaget.

Vilka "rutinmässiga" aborter? Aborter av foster med DS är inte på något sätt "rutinmässiga" och är säkerligen ett lika svårt beslut för föräldrarna att ta, som vilken annan abort som helst.
    håller med dig. Att göra abort av ett foster som har ett kromosom fel och ja det är faktiskt ett fel som orsakar downs betyder ju inte att man ser ner på redan födda med downs.
    sen tycker jag inte att nån är ett misstag men för mig finns det ändå normalt och inte normalt alltså fel på genetiken men inte fel att någon finns.
    Amanda 20070210 Alex 20100201
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-09-01 08:22:57 följande:
    Det är ett faktum som talar för sig själv.
    vad är faktumet? att DU tycker så?
    Ät min sidfot
  • Kattdamen

Jag tror att ts är väldigt glad över att ha ett barn med ds, då får hon chansen att stå i centrum. Det är nog det allra viktigaste för ts, inget annat.

• Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-08-31 23:55:44 följande:
    Om man inte är frisk nog så ska man nog kanske överväga att inte skaffa barn alls.. Det är tufft att ha barn,
    Åh, du anser alltså att personer med funktionshinder inte ska skaffa barn? Vem är det nu som kör med nazimetoder?
  • Mad as snow
    Kattdamen skrev 2011-09-01 08:25:44 följande:
    Jag tror att ts är väldigt glad över att ha ett barn med ds, då får hon chansen att stå i centrum. Det är nog det allra viktigaste för ts, inget annat.
    Hm. Jag för min del tycker att den här tråden börjar bli lite obehaglig, med inlägg som ditt här ovan. Det insinueras en himla massa märkligheter angående TS intentioner, allt från att hon inte ens har några barn (är ett troll) till ifrågasättande av hur tidigt hon lagar frukost till sina barn - och nu att hon är uppmärksamhetstörstande och att hennes dotters DS passar in på grund av detta. Jag tycker att det är en fullständigt värdelös debatteknik och det tar helt och hållet fokus från sakfrågan, men det kanske är meningen. TS åsikter är ingalunda chockerande, utan är absolut i ropet just nu från alla möjliga håll och kanter. Man behöver inte hålla med henne för fem öre, men att reagera med angrepp på hennes person och - i förlängningen kärleken till hennes dotter - är tamejfan patetiskt. 
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • mammatill5
    Kattdamen skrev 2011-09-01 08:26:42 följande:
    Åh, du anser alltså att personer med funktionshinder inte ska skaffa barn? Vem är det nu som kör med nazimetoder?
    Ehhh?
  • Kattdamen
    Mad as snow skrev 2011-09-01 08:29:38 följande:
    Hm. Jag för min del tycker att den här tråden börjar bli lite obehaglig, med inlägg som ditt här ovan. Det insinueras en himla massa märkligheter angående TS intentioner, allt från att hon inte ens har några barn (är ett troll) till ifrågasättande av hur tidigt hon lagar frukost till sina barn - och nu att hon är uppmärksamhetstörstande och att hennes dotters DS passar in på grund av detta. Jag tycker att det är en fullständigt värdelös debatteknik och det tar helt och hållet fokus från sakfrågan, men det kanske är meningen. TS åsikter är ingalunda chockerande, utan är absolut i ropet just nu från alla möjliga håll och kanter. Man behöver inte hålla med henne för fem öre, men att reagera med angrepp på hennes person och - i förlängningen kärleken till hennes dotter - är tamejfan patetiskt. 
    Jag står för det. Är ganska tydligt om man läser alla hennes inlägg och hennes blogg.
  • puss
    Kattdamen skrev 2011-09-01 08:26:42 följande:
    inkl ds alltså?
    nazisresonemange bites ts ass.
    Ät min sidfot
  • Kattdamen
    mammatill5 skrev 2011-09-01 08:30:15 följande:
    Ehhh?
    Om man inte är frisk nog, så ska man inte skaffa barn.

Alla orkar inte med ett barn med ds, då borde man inte skaffa barn, menar du?
  • Mad as snow
    Kattdamen skrev 2011-09-01 08:31:21 följande:
    Jag står för det. Är ganska tydligt om man läser alla hennes inlägg och hennes blogg.
    Jag tycker att det är synd att diskussionen hamnar där.
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes