• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

isflikkan1 skrev 2012-06-19 22:22:43 följande:
    Usch vad jobbigt att inte få veta.... Å kroppen verkar vara den konstigaste av apparater. Immunisering vad är det för ngt?! Förlåt om jag frågar.

Ja, jag är gravid, inskriven och har fått världens underbaraste barnmorska :) Nu håller jag på att vänja mig vid alla galna symptom som kommer och går :)
    Immunisering är jättestort begrepp.. Finns många olika typer men jag har en som dom oftast inte kan behandla i Sverige eftersom den är så ovanlig så att det inte finns så mycket forskning om den.. Enkelt draget (jag vet inte heller knappt) så är det så att mitt immunförsvar går bärsärkagång och attackerar allt. Kommer det då in något med främmande celler (tex ett ägg med mannens dna) så stöter immunförsvaret ut det.. Detta uppdagades när pojken föddes och var sjuk pga mitt blod.. Funderade inte så mycket över det då men när vi började försöka oss på ett syskon och det inte gick eller bara slutade i mf så föll poletten ner typ.  Nu hoppas vi på hjälp, att dom kan upptäcka antikropparna i tid.. 

Gud vad kul! Åhh..! 
  • alexander2011

NU ska jag exprena lite hahahaha.

Jag har några andra stickor med ett annat LOT:nr. så nu har jag tagit 1 sticka av dom, 1 sticka av LOT:nr 120517 och ett äl test.

tog två stickor av ett annat LOT:nr o de visade verkligen INGENTING!!! inte ens en skugga. så det ska bli roligt o se om jag har stegring ist på äl eftersom mensen är 14 dagar sen idag OM jag räknar efter 30 dagar. hade mens sist den 5:e maj.

slänger in bilder om en stund på de testerna + de 2 jag tog innan som inte visade någonting. TROR bestämt att TL ska få ett argt samtal imorgon!!!!     

• Meja JP
    Helenmedh skrev 2012-06-19 22:08:56 följande:
    Oj j*vlar! Jag tror att jag svimmar lite nu.. Haha.. Jag har bara ett test kvar, är jag smart väntar jag 2-3 dagar med det... Men jag känner ju mig själv.. Kommer ju testa imorgon det första jag gör typ... 

haha hade jag med gjort eller ikväll bara för att kolla.och imorgon hade jag varit irriterad över att jag tog det sista igår
    Men absolut är det starkare på det nedre
  • Helenmedh
    Meja JP skrev 2012-06-19 22:37:53 följande:
    haha hade jag med gjort eller ikväll bara för att kolla.och imorgon hade jag varit irriterad över att jag tog det sista igår
    Men absolut är det starkare på det nedre
    Haha vilken bild surrar du om nu? haha, vad snurrigt.. Den första jag la ut på föregående sida så är det nytagna testet överst, på den andra bilden jag la ut här uppe är det nytagna testet nederst Haha..
  • isflikkan1
    Helenmedh skrev 2012-06-19 22:32:39 följande:
    Immunisering är jättestort begrepp.. Finns många olika typer men jag har en som dom oftast inte kan behandla i Sverige eftersom den är så ovanlig så att det inte finns så mycket forskning om den.. Enkelt draget (jag vet inte heller knappt) så är det så att mitt immunförsvar går bärsärkagång och attackerar allt. Kommer det då in något med främmande celler (tex ett ägg med mannens dna) så stöter immunförsvaret ut det.. Detta uppdagades när pojken föddes och var sjuk pga mitt blod.. Funderade inte så mycket över det då men när vi började försöka oss på ett syskon och det inte gick eller bara slutade i mf så föll poletten ner typ.  Nu hoppas vi på hjälp, att dom kan upptäcka antikropparna i tid.. 

Gud vad kul! Åhh..! 
    Ja, jösses vad ens egna kropp kan ställa till med..... Men innebär det att du typ aldrig kan bli sjuk heller då?!
    Hoppas verkligen att du får all hjälp som du och din familj kan tänkas behöva!!!

Stor Kram å håll mig gärna uppdaterad om hur det går!! 
  • Meja JP

Jag ger upp mitt testande nu,ser inte att mina streck blir stakare men ser dem svaagt.genom trixning syns de också men ah.ha testat i flera dagar nu och ingen stegring så jag ger upp.vet inte om ja gpasserat BIM,har en väldigt oregelbunden cykel.men om jag räknar 28 dagar är jag i v.4+3 och om jag räknar 25 dagar som jag jag oftast har är jag i v.4+6.Så antagligen är det spök på mig.fick hem ett digitalt idag,vet inte om jag ens orkar slösa med det

• Meja JP

helenmedh,öh hmm ja va rörigt det blev.men jag ser att det nyaste på båda bilderna är starkare

• Helenmedh
    isflikkan1 skrev 2012-06-19 22:40:46 följande:
    Ja, jösses vad ens egna kropp kan ställa till med..... Men innebär det att du typ aldrig kan bli sjuk heller då?!
    Hoppas verkligen att du får all hjälp som du och din familj kan tänkas behöva!!!

Stor Kram å håll mig gärna uppdaterad om hur det går!! 
    Ja typ.. Har ofta funderat på varför jag inte blir magsjuk när alla andra är det här hemma. Likaså förkyld eller liknande.. Nu vet jag ju och det i sig är ju positivt men inte när man har barnlängtan

Tack så mycket! Ja jag är jämt i denna tråd fast jag kanske inte alltid hörs eller syns  
  • MandyPandy

Meja jp.
    Förstår dig, ibland känns det som det bästa vore att inte ha test hemma.. Håller tummarna!

• Helenmedh

Meja: Men du.. Inte behöver det vara så? Du kanske inte bara producerar tillräckligt med hcg i den farten? Ge inte upp.. Mensen har ju inte kommit! 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester