• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Liiina89 skrev 2012-06-19 23:18:33 följande:
    "är det inte dags att skaffa ett syskon nu?"
    "Det är klart att ni ska skaffa syskon! Eller?"
    "När ska ni skaffa syskon då?"    
    "Hur går det för er? Blir det någon bebis?"
    ".... är du gravid?"
    "Ska ni ha barn?"
    "försöker ni aktivt?"

SKIT I DET NI ERA SVIN!!!!!!!!!!!!!!! KräksRynkar på näsanRynkar på näsan  

XD HAHAHA.

hört det där oxå o alex är bara 10mån 
  • Ankena

Liina89, Det där känner man ju igen.. Jag svarar bara "jag vet inte, vi får se..." på alla dom frågorna

• alexander2011
    Ankena skrev 2012-06-19 23:23:49 följande:
    Liina89, Det där känner man ju igen.. Jag svarar bara "jag vet inte, vi får se..." på alla dom frågorna

För oss blir det ist " det blir när det blir"
  • Ankena

alexander2011, Ja den har man väl kört några gånger oxå.. Ingen som vet att vi aktivt försöker få ett syskon.. Det drar nog ner antalet irriterande frågor rejält

• Liiina89

Fattar inte att folk inte kan sköta sitt! och att dom inte förstår att det sårar..
    Min stumpa är 11månader och detta har jag fått höra i fleeeeeera månader.... 

Fattar heller inte hur svärmor kan tjata o tjata o tjata om det när det för henne tog 6 resp 3år att få till sina barn!? (hon om någon borde väll förstå att man inte tjatar om det!?) 

Bitter ikvällKräks      

• Liiina89
    Ankena skrev 2012-06-19 23:32:47 följande:
    Liiina89, svärmödrar i ett nötskal...
  • Helenmedh
    Odetta skrev 2012-06-19 23:11:42 följande:
    Nu verkar du ju insatt i ditt men ut ifall att så tänkte jag tipsa:

Har din läkare sagt något om prednisolon och trombyl/fragmin/heparin???

Prednisolon sänker immunförsvaret och det andra är blodförtunnande som ytterligare motverkar kroppens angrepp på en graviditet.

Jag har som dig ett alldeles för duktigt immunförsvar. För mig funkar det med enbart Trombyl men hade inte det funkat hade nästa steg varit prednisolon och fragmin eller heparin. Trombylen har jag fått äta från ÄL till förlossningen, har jag startat senare än ÄL har det för mig slutat i mf.

Så om ni inte redan pratat om det, ta upp detta med din läkare! Kram!
    Åh tack! Nej vi har inte hunnit så långt än, var första träffen idag Men har läst om det där. Iallafall trombyl.. Ska absolut ta upp det med honom på nästa besök! Tack
  • Hoppas 2012

Såg det diskuterats när cb digitalt "kan" tas och jag fick gravid 1-2 på äl+8 (nu ska man inte diskutera bim men i detta fall var detta bim-8) så nog funkar det tidigt :)

• lilaemma
    alexander2011 skrev 2012-06-19 23:03:38 följande:

Den översta är en av de nya som jag fick köpt av en annan. Den ahr inte samma LOT:nr som har diskuterats häinnne. den mittersta från de tester som jag har hemma som ahr gett mig svaga sträck i 5 dagar nu och den understa äl test. kanske äl igång ist?? men mittersta testet ser jag IRL ett sträck :( vad ska jag tro!

Dessa två stickor tog jag förut idag och de har nått annat LOT:nr, inget av de som ni nämner så de är de inget fel på. de gav inga skuggor alls. de är båda TL (översta är från en isärplockad stav)
    Har äl-testet nuddat gravtestet? De färgar av sig. På alla test kan man "se var strecket ska bli" ibland, oavsett märke, jag har provat...  Men har inte du fått starkare tidigare? Kan det vara ett tidigt mf på g? Svagt utslag på ÄL-test kan man ju få när som hels...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester