• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • fröken01

Tack Dancia! I vecka sju, men fostret slutade utvecklas i vecka 5. Är så skönt att jag gått in i vecka 8 nu och dessutom sett på VUL att allt är bra

• Pepita

lillalyckan: Du verkar ha många gravid appar... Är du oxå i olika veckor beroende på vilken app du kollar på? Vad säger FL att du är i för vecka? Blir bara så nyfiken då mina appar säger så olika.

• Pepita
    fröken01 skrev 2011-10-23 13:19:38 följande:
    Pepita, mina säger också så olika!! Men gillar Babygruppen bäst.
    vad säger den att du är i för vecka? å vad säger gravidkalendern här?
  • RocketQueen

Jepp, alla mina säger olika. En säger att jag byter på fredagar, en på lördagar, kalendern här på FL säger söndagar och en app säger tisdagar. Varför blir det så egentligen? Har man ställt in samma BF så borde det ju vara samma hos alla. Sen har jag en app som säger en hel vecka mindre än de andra men jag tror att den bara räknar fulla veckor... Alltså hur många veckor man har gått, inte vilken vecka man är i.

• RocketQueen

Babygruppen gillar jag också. Den säger 8+2 och FL säger 8+0 så dom ligger ju rätt nära varandra.

• hoppaspåframtid
    LillSnurr82 skrev 2011-10-22 10:04:04 följande:
    Hoppaspåframtid: jag går in i vecka 7 på tisdag (6+0) bf 18/6 så du borde vara i vecka 7 nu och gå in i vecka 8 på tisdag om du har bf 12/6.
    Jag skrev nog fel för skall stå den 17 juni 2012 som bf, så vi ligger då lika:) Hur mår du?
  • smultron87

Jag är i samma vecka överallt och byter samma dag. Jag är idag i vecka 4+3, alltså vecka 5. Kanske jag har samma eftersom att jag vet exakt datum när jag hade äl

• Tess1979

Hejsan!
    Jag hoppar också in här. Plussade den 4 okt på BIM+1, så enligt min beräkning bf är 10 juni. Jag går in i ny vecka på måndagar, så idag söndag är jag i v.6+6. Det blir mitt andra barn, har en dotter som är 15 mån. Hon kommer att fylla 2 år i Juli då bebisen kommit Det är en planera graviditet, det tog sig på tredje försöket efter att jag slutat ta minipillren.

Jag är en av dom som inte trivs med att vara gravid... så jag känner lite att jag vill få det bortgjort Att få en liten bebis är ju bara för underbart, så det ser jag mycket fram emot!! Har trivts så himla bra med att vara mammaledig! Men själva graviditeten trivdes jag inte alls med. Hade svårt att se det positiva när man hela tiden hade massa krämpor. Bävar mig redan nu för hur det ska gå denna gång, när jag redan så här tidigt har en del krämpor (vilket jag inte hade så här tidigt förra gången). Jag har illamående, ömma bröst, är väldigt trött och näsan har redan börjat att krångla med nästäppa... Förra gången hjälpte Postafen, men dom vill inte hjälpa så bra den här gången. Men än så länge har jag inte spytt iaf så jag får väl stå ut och se vart det bär. Förra gången hann jag knappt må illa något innan jag började spy också spydde jag en hel vecka konstant innan jag fick tipset om att prova Postafen. Och då hjälpte dom jättebra! Åt dom tills v.24, försökte sluta några gånger men då började jag kräkas på en gång...

Om tre veckor ska jag börja jobb igen, känns förståss lite jobbigt. Men jag försöker tänka positivt; att jag bara behöver jobba 6 mån innan jag får bli ledig igen

I morgon ska jag ta mig i kragen och ringa MVC, har inte gjort det än. Jag kommer nog att tacka nej till hälsoinformationen, var ju inte så jättelänge sedan jag var senast. Hoppas att jag får samma BM, trivdes bra med henne! Jag ska också säga till om att jag vill göra KUB/NUPP-testet (gjorde det förra gången också), så det inte blir stressigt med tiden den här gången. Det var nästan så jag inte hann få den sist då tiden var på väg att rinna ut, var precis där kring jul. Tror det var dagen före julafton t.o.m som jag fick ta blodprovet.. Så det är bäst att säga till i tid denna gång!

Kommer Ni att vela ta redan på könet?? (Lite tidigt att tänka på det kanske?) Alla i min omgivning som har fått/ska få barn har tagit redan på kön, men det gjorde inte jag och kommer inte att vela göra det den här gången heller! Tycker det är en del av spänningen med det hela att inte veta

Oj vilket långt inlägg det blev, hoppas några av er orkade igenom hela iaf

• Pinkflower880
    RocketQueen skrev 2011-10-23 13:44:19 följande:
    Babygruppen gillar jag också. Den säger 8+2 och FL säger 8+0 så dom ligger ju rätt nära varandra.
    Då ligger vi precis lika... :)

Fast jag är lite osäker när jag egentligen hade mens, så jag ska på VUL på torsdag för att se mer exakt vilken vecka jag är i... Längtar!

Man vill ju se vad som flyttat in och orsakar detta jobbiga illamående! :)
    Sådär ja