• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • smultron87

Hoppar in här, fick tips av en annan.
    jag plussade idag! ingen aning om det var på + eller - BIM då mensen är så oregelbunden, men tror jag har BF 27 juni iaf =)

• RocketQueen

Vecka nio idag! Eller tja det beror lite på hur man räknar, enligt en app jag har går jag in i vecka nio idag, enligt en annan är det imorgon och enligt FL är det på söndag. Men jag väljer att räkna från idag, det känns bättre så Får väl se vad barnmorskan säger när jag går på inskrivning. En och en halv vecka kvar!

• Pinkflower880

Kul med alla som ökar i HCG och ser sina pyren på tv... :)

Själv har jag ett riktigt irriterande illamående som vägrarge med sig. Besökt toaletten många gånger de sista dagarna.

Idag skulle jag mata min dotter med flaska innan hon skulle sova middag, så vi låg och mös i sängen. Fick sånt panik-illamående så jag var tvungen att rusa till toan. När jag kom tillbaka låg hon med flaska jämte sig och tittade med stora ögon... Sen la jag mig jämte igen och då började hon suga och inom fem minuter sov hon. Men hon var så söt när hon låg där och väntade, fick dåligt samvete.
    Helt klart svårare att vara gravid när man har bebis att ta hand om... Nu vill jag bara hoppa till vecka 20, då la det sig förra gången...

Sådär ja
  • Lina007

Sitter och äter frukost nu som jag hoppas blir kvar. Har de två senaste eftermiddagarna/kvällarna mått riktigt dåligt, känt mig övermätt och det har inte gjort annat än vattnats i munnen (inte i positiv bemärkelse). Men jag har dock inte behövt kräkas ännu.
    Igår när jag och sonen kom hem så satte vi oss och kollade på "Bilar" och två timmar senare vaknade jag, då hade vi somnat bredvid varandra i soffan. Får så himla dåligt samvete för sonens skull när jag mår så här illa och är så trött när man ska klara av att ta hand om honom också. :\

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • hoppaspåframtid

Hoppa rin i tråden, jag plussade i måndags gjordehela 5 test och alla var positiva har gjort två test till denna vecka varav ett idag och de visade positivt, e lite nojig efter ett missfall 2009, men har nu bokat inskrivning 24nov och är ni i vecka 6, går in i vecka 7 å tisdag:) mått ganska dåligt, spyr slem nästan varje morgon och sen så får jag lite spänningar över magen, brösten kan göra så satans ont, men allt är värt detta om vi får ett lite knyte den 12 juni tror jag att jag skulle vara beräknad:)

• LillSnurr82

Hoppaspåframtid: jag går in i vecka 7 på tisdag (6+0) bf 18/6 så du borde vara i vecka 7 nu och gå in i vecka 8 på tisdag om du har bf 12/6.

• OHs mamma
    smultron87 skrev 2011-10-21 20:04:35 följande:
    glömde berätta att det här blir vårat 2a barn, har en son på 20 månader just nu
    Välkommen!
    Då har vi barn som är jämngamla, min son är nu 21 månader gammal
Svar på tråden Juni-barn