• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Godmorgon!

Mår helt ok fortfarande går in i v 7 på söndag. Tror jag vid det härlaget mådde sämre senast så joppas hoppas att det stannar på den här nivån:)
    Mår svagt illa hela dagen men jag kan fortfarande äta och det kunde jag inte med min senaste dotter. Fast det kan ju va så att illamåendet ökar lite till i styrka så jag väntar en vecka till innan jag jublar.

Annars inte så många symtom. Svullen mage på kvällen och gigantiska bröst.
    Idag ska jag och mannen träna sen har vi lite middags gäster ikväll:) Härlig lördag med andra ord. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • PIO

Hej på er alla glada gravida :) de är så kul att se vad många som ska få barn i juni! De kommer vara fullt på varenda bb i sverige den månaden. Hihi. Hoppas att ni mår bra idag. Ja mår sådär. Ligger på soffan o tar de lite lugnt :) ha nu en underbar lördag!!

• JennieJ

Detta med lukter har börjat bli jobbigt! Dofter jag alltid gillat kan vara dofter jag nu mår illa över. Tex i natt kolla killen på mig med stora ögon och klia sig i huvudet om allt står rätt till? Hade bäddat rent i sängen och använt aprikos sköljmedel. La mig och verkligen kände hur de vände sig om och om igen i magen av doften av aprikoser! Flög upp ur sängen drog av alla rena sängkläder. Killen som börjat somna in fatta knappt när ja sa åt honom att gå upp. Han stirra medans jag bädda rent med andra sängkläder och när vi väl lagt oss i sängen igen skämta han till de lite och vi båda skratta till innan han somna om och jag själv var klarvaken och somna först vid 4 tiden på morgon så helt död idag! Ha en trevlig lördag alla!

• Aikotakara
    JennieJ skrev 2011-10-22 12:27:27 följande:
    Detta med lukter har börjat bli jobbigt! Dofter jag alltid gillat kan vara dofter jag nu mår illa över. Tex i natt kolla killen på mig med stora ögon och klia sig i huvudet om allt står rätt till? Hade bäddat rent i sängen och använt aprikos sköljmedel. La mig och verkligen kände hur de vände sig om och om igen i magen av doften av aprikoser! Flög upp ur sängen drog av alla rena sängkläder. Killen som börjat somna in fatta knappt när ja sa åt honom att gå upp. Han stirra medans jag bädda rent med andra sängkläder och när vi väl lagt oss i sängen igen skämta han till de lite och vi båda skratta till innan han somna om och jag själv var klarvaken och somna först vid 4 tiden på morgon så helt död idag! Ha en trevlig lördag alla!
    Haha, usch det där med lukter är jobbigt. Jag håller med. Jag har dock bara känt av att jag är mycket mer känslig mot röklukt och parfymer.. Tyvärr åker jag buss till och från jobbet och varje gång är en plåga. Det är tur att det är kallt nu så jag har en ursäkt att borra ner  näsan i sjalen.

Går in i vecka 6 på måndag.. ibland känner jag mig inte det minsta gravid så jag blir orolig. Tog ett till test idag bara för att få se att + et hade blivit ännu mer starkt ;D
  • PIO

Haha känner verkligen igen mej i det där med lukter. Kan inte använda parfym just nu. Min älsklingsparfym funkar INTE!! Haha tänk vad en graviditet kan förändra alla sinnen o kroppen. Ganska häftigt faktiskt :) Idag har ja legat i soffan heeeela dagen. Illamåendet vill verkligen inte ge med sej, måste försöka äta lite. Tror det enda ja gör just för tillfället är att sover, mår illa och äter. Inte så roligt sällskap alltså. Haha min kille bara skakar på huvudet o skrattar åt mej. Förra graviditeten mådde ja superbra så ja är lite chockad över att ja mår dåligt denna gång. Trodde faktiskt de skulle gå lika smärtfritt den här gången oxå men men det är ju för en god sak jag mår dåligt :)

• smultron87
    OHs mamma skrev 2011-10-22 10:07:17 följande:
    Välkommen!
    Då har vi barn som är jämngamla, min son är nu 21 månader gammal
    ah okej =). när ska ni ha nästa barn?
  • sötäpplet

Jag får tyvärr hoppa ur den här tråden. Har tillbringat dagen på gynakuten med ett pågående missfall.

Är fortfarande overkligt men får väl se det som att det var otroligt att det skulle gå hela vägen på första försöket. Så nu är det att repa sig efter sorgen, invänta att blödningen slutar och att nästa mens kommer. Tror att vi försöker igen då. Eller kanske lite senare. Beroende på om vi lyckas laga våra trasiga hjärtan jag och min man.

Undrar vad jag ska göra av den lilla bodyn jag köpte igår, eller dagboken jag fört sedan pluset. Usch, allt är så sorgligt.

Önskar er andra lycka till och håller verkligen tummarna för att ni ska slippa hamna i min situation!

• Pinkflower880

Fy vad tråkigt sötäpplet!

Ta hand om varandra!!!

Sådär ja
  • Lina007
    PIO skrev 2011-10-22 12:14:08 följande:
    Hej på er alla glada gravida :) de är så kul att se vad många som ska få barn i juni! De kommer vara fullt på varenda bb i sverige den månaden. Hihi. Hoppas att ni mår bra idag. Ja mår sådär. Ligger på soffan o tar de lite lugnt :) ha nu en underbar lördag!!
    Hoppas bara att det finns plats för en annan på S-vall sjukhus när det väl blir dags då de i maj/juni började dra ner på personalstyrkan under sommaren. :S Annars blir det upp till Sollefteå som gäller (som mer eller mindre har stängt BB under sommaren) alt Hudiksvall, Östersund eller vad som nu blir närmast. :P Det allra bästa vore så klart om det finns plats för oss här när det väl blir dags, annars kan jag gärna tänka mig att åka upp till Sollefteå (min gamla hemort), förutsatt att de ens har öppet, och kanske ta del av deras paketlösning. ;) Det blev nog rikskänt för någon vecka sen som Sveriges minsta BB med paketlösning, http://www.lvn.se/Om-oss/Aktuellt/Solleftea-BB-lockar-med-paketlosning/ 
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com