• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • fröken01

Åh vad tråkigt Sötäpplet! Fick själv ett i maj. Håller tummarna för att blödningen slutar snart och ni kan försöka igen. Stor kram

• PIO

Hur mår ni andra idag då? Själv mår ja helt okej...trött men illamåendet håller sej borta än så länge. Skööönt :)
    Går in i v 8 idag....och magen är uppsvälld som en ballong..hahaha ser ut som att jag är i v 25 lr nått :)

• fröken01

Jag är så fruktansvärt illamående, från och till. Varje dag. Är i vecka 8 (7+2). Trött, orkeslös. Men försöker hålla igång.

• Dancia
    PIO skrev 2011-10-23 12:27:33 följande:
    Hur mår ni andra idag då? Själv mår ja helt okej...trött men illamåendet håller sej borta än så länge. Skööönt :)
    Går in i v 8 idag....och magen är uppsvälld som en ballong..hahaha ser ut som att jag är i v 25 lr nått :)

Jag är också trött, men känner mig glad och hyffsat pigg ändå :). Lite dovt illamående bara och ömmande bröst. Ska snart ut med barnen till lekplatsen och njuta av solen trots kylan :)
  • fröken01

Gör ni något för att dokumentera er grav? Jag hittade så fina böcker på Presenteriet.se, tror jag ska beställa en. I min förra grav skrev jag brev till plutten i magen, men det var så tufft när jag fick missfall sen.

• Dancia
    fröken01 skrev 2011-10-23 12:38:58 följande:
    Gör ni något för att dokumentera er grav? Jag hittade så fina böcker på Presenteriet.se, tror jag ska beställa en. I min förra grav skrev jag brev till plutten i magen, men det var så tufft när jag fick missfall sen.

Skulle vara väldigt kul att göra det faktiskt :). Usch, ja i ett sånt läge är det ju väldigt jobbigt att ha sånt skrivet :(. Vilken vecka fick du mf i? Denna gången ska bebisen stanna :)
  • Nangijala

Är så galet hungrig hela tiden och är bara i v 5.. illamåendet håller sig borta än så länge,men det kom ju inte förrän i v 9 med dottern! Hoppas det håller sig borta denna gången!

• RocketQueen

Bläää jag mår skitdåligt. Hade jag inte varit gravid och mått så här hade inget kunnat lura iväg mig till jobbet idag.

Har en gravid-app från Libero. Där står det så fint att den här veckan kan man räkna med att må ännu sämre då hormonerna ökar. För att må bättre igen nästa vecka visserligen men ändå. Hur ska jag kunna må sämre? Vecka nio här... 8+1