• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen
    smultron87 skrev 2011-10-23 14:37:14 följande:
    Jag är i samma vecka överallt och byter samma dag. Jag är idag i vecka 4+3, alltså vecka 5. Kanske jag har samma eftersom att jag vet exakt datum när jag hade äl
    Jag vet också precis när jag hade äl men på alla apparna är det BF jag har skrivit in, inte när man hade äl. Så jag tycker ju att det borde vara samma... Ja,ja spelar ju egentligen ingen roll...
  • smultron87
    RocketQueen skrev 2011-10-23 15:18:45 följande:
    Jag vet också precis när jag hade äl men på alla apparna är det BF jag har skrivit in, inte när man hade äl. Så jag tycker ju att det borde vara samma... Ja,ja spelar ju egentligen ingen roll...
    ah okej.

nä det skiljer sig ju +- 2 veckor iaf =p
  • virvel

När jag var på toaletten nyss så kom det lite mörkbrunt, såg ut som torkat blod. orolig!!

Kan ju vara nåt gammalt med känns skit. 

• Dancia

Förstår din oro. Jag hade bruna flytningar förra veckan och fick göra vul denna veckan och allt såg bra ut . Det är väldigt vanligt att man blöder lite grann i början av graviditeten men man ska självklart höra av sig till gyn om man känner sig orolig så man får se hur det står till där inne .

• Tre Flickor
    virvel skrev 2011-10-23 17:10:16 följande:
    När jag var på toaletten nyss så kom det lite mörkbrunt, såg ut som torkat blod. orolig!!

Kan ju vara nåt gammalt med känns skit. 
    Bruna flytningar är vanliga under graviditeten, speciellt de tre första månaderna. Under förra graviditeten hade jag bruna flytningar vid två tillfällen. Första höll på under en veckas tid ( v 8) och så pass mycket så jag behövde använda trosskydd. Jag blev jätteorolig och krävde att få göra ett VUL vilket jag fick. Läkaren konstaterade att allt var bra med fostret men kunde inte lokalisera vart blödningen kom ifrån. Hon berättade att slemhinnorna är väldigt sköra under graviditeten och att man därmed kan få bruna blödningar/flytningar pga hormonerna eller efter sex etc. De bruna flytningarna upphörde någon dag efter VUL.

Andra gången de kom tillbaka kring vecka 11 och då kände jag mig inte orolig för jag hade varken smärtor eller några andra symtom samtidigt som skulle kunna indikera på att det var något annat än just en brun flytning.

Om du är väldigt orolig så kan du ringa till KK eller gynakuten eller vad ni har på din hemort och prata med dem för de kan säkert komma med lugnande besked Glad
  • virvel

Tack alla, kommer att ringa kk imorgon bitti för att få en tid.

Har ju inte hunnit få så jättetydliga symtom heller, bara att jag mår lite illa efter maten och är trött på em, väntar på de ömma brösten som bör komma denna vecka. 

• MissFörstånd

V 7+6 här så det blir V9 imorgon. Känns skönt att tiden i början går fort .

Vi kommer inte att ta reda på kön av den enkla, för oss, anledningen att det är halva nöjet av få se sen

• virvel

Hemma efter ett besök på gynakuten.Träffade en väldigt hemskt otrevlig läkare som sa att jag skulle vara glad att jag trots allt kunde bli gravid!!

Han mätte pluppen som han kallade den till ca 5mm, inget hjärta syntes än vilket var normalt för den här tiden. Jag borde vara i v 6+0, borde man inte kunna se hjärtat slå då?

Den kan ju vara några dagar mindre i och för sig, skulle få en återbesökstid om 2 veckor.

• RocketQueen

Åh jag vill veta könet! Vet inte riktigt vad mannen säger, vi har inte diskuterat det än. Men jag tycker att allt det här är så overkligt och allt som gör att jag lättare kan lära känna och knyta an till den lilla är bra.

• fröken01
    virvel skrev 2011-10-23 22:13:09 följande:
    Hemma efter ett besök på gynakuten.Träffade en väldigt hemskt otrevlig läkare som sa att jag skulle vara glad att jag trots allt kunde bli gravid!!

Han mätte pluppen som han kallade den till ca 5mm, inget hjärta syntes än vilket var normalt för den här tiden. Jag borde vara i v 6+0, borde man inte kunna se hjärtat slå då?

Den kan ju vara några dagar mindre i och för sig, skulle få en återbesökstid om 2 veckor.
    Jag gjorde ett VUL i veckan. Vecka 6+5. Plutten var 15 mm men inget hjärta som slog ännu.