virvel skrev 2011-10-23 17:10:16 följande:
När jag var på toaletten nyss så kom det lite mörkbrunt, såg ut som torkat blod. orolig!!
Kan ju vara nåt gammalt med känns skit.
Bruna flytningar är vanliga under graviditeten, speciellt de tre första månaderna. Under förra graviditeten hade jag bruna flytningar vid två tillfällen. Första höll på under en veckas tid ( v 8) och så pass mycket så jag behövde använda trosskydd. Jag blev jätteorolig och krävde att få göra ett VUL vilket jag fick. Läkaren konstaterade att allt var bra med fostret men kunde inte lokalisera vart blödningen kom ifrån. Hon berättade att slemhinnorna är väldigt sköra under graviditeten och att man därmed kan få bruna blödningar/flytningar pga hormonerna eller efter sex etc. De bruna flytningarna upphörde någon dag efter VUL.
Andra gången de kom tillbaka kring vecka 11 och då kände jag mig inte orolig för jag hade varken smärtor eller några andra symtom samtidigt som skulle kunna indikera på att det var något annat än just en brun flytning.
Om du är väldigt orolig så kan du ringa till KK eller gynakuten eller vad ni har på din hemort och prata med dem för de kan säkert komma med lugnande besked