• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nangijala
    RocketQueen skrev 2011-10-23 23:09:47 följande:
    Åh jag vill veta könet! Vet inte riktigt vad mannen säger, vi har inte diskuterat det än. Men jag tycker att allt det här är så overkligt och allt som gör att jag lättare kan lära känna och knyta an till den lilla är bra.
    Vill också veta könet, men mannen är mer tveksam, får se vad han säger om några månader!
  • LillSnurr82

Vi vill inte veta könet. Skulle bli väldigt besviken om dom på ul/rul skulle försäga sig o säga han eller hon. Att inte veta könet är förr oss halva nöjet vid förlossningen.

• Sweet life
    LillSnurr82 skrev 2011-10-24 08:09:57 följande:
    Vi vill inte veta könet. Skulle bli väldigt besviken om dom på ul/rul skulle försäga sig o säga han eller hon. Att inte veta könet är förr oss halva nöjet vid förlossningen.
    Jag är lite kluven. Men egentligen vill jag inte veta, blir ju som att veta hur en fotbollsmatch slutar innan den ens är spelad... Får väl se vad sambon vill...
  • Zvartaliljan

Vi har fått veta könet med båda våra barn, men denna gången tror jag att vi kommer låta det bli en överraskning Bara svårt o handla kläder o allt, får försöka hålla mig tills efter bebben kommit o det är då inte lätt för en shopoholic som jag :-/

• IdaElinLivia040611
    virvel skrev 2011-10-23 22:13:09 följande:
    Hemma efter ett besök på gynakuten.Träffade en väldigt hemskt otrevlig läkare som sa att jag skulle vara glad att jag trots allt kunde bli gravid!!

Han mätte pluppen som han kallade den till ca 5mm, inget hjärta syntes än vilket var normalt för den här tiden. Jag borde vara i v 6+0, borde man inte kunna se hjärtat slå då?

Den kan ju vara några dagar mindre i och för sig, skulle få en återbesökstid om 2 veckor.
    Hatar otrevliga läkare. Man känner sig så himla liten när dom säger sådär till en. Som att man inte har rätt att vara orolig så tidigt i grav. Du ska nog se att allt blir bra. Jag vill också göra vul men väntar 2 veckor till. Går in i vecka 7 idag 6+0 så att jag garanterat ser ett hjärta. Skulle inte klara att vänta två veckor om dom inte sett nått.

Lycka till Hjärta 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • AnnaMartina

Första barnet tog jag inte reda på könet, sista två gjorde jag det och kommer göra det om de är möjligt med den här lilla också :) för mig handlar det om att jag får en lite mer "bild" av vem det är där inne i magen, plus att jag är en sucker för att köpa barnkläder i förtid ;) men det där är ju så individuellt, jag tycker inte det finns något rätt eller fel att ta reda på könet. det ska man helt enkelt göra som man vill och som känns bäst <3 hoppas allt är bra för er allihopa med små junibebisar växandes!!

• Elskling123

Usch vad jobbigt med okänsliga läkare! :( jag vill oxå gå på vul men tror ja får ringa nästa vecka och vara lite extra orolig så dom ger en tid! I sthlm verkar dom inte ge nåt om man inte överdriver lite :(

• Sweet life
    Elskling123 skrev 2011-10-24 08:50:26 följande:
    Usch vad jobbigt med okänsliga läkare! :( jag vill oxå gå på vul men tror ja får ringa nästa vecka och vara lite extra orolig så dom ger en tid! I sthlm verkar dom inte ge nåt om man inte överdriver lite :(
    Oj, jag fick komma in till danderyd utan problem för att jag kände mig lite orolig..

Ska på inskrivning hos MVC nästa tisdag och tänker höra om man kan få ett tidigt UL där, eller om jag måste boka det privat..
  • JennieJ

God morgon alla gravida inskrivning idag på Mvc och känns så kul och spännande! Visst har två barn sen innan men de är ca 8 år sen man var på en inskrivning så allt känns nytt. Har nu gått in i vecka 7 alt 8 och 12 veckors milstolpen närmar sig sakta men säkert ni pratar om att ta reda på könet på barnet och vad jag känner i den frågan är att jag gärna denna gång vill veta innan vilket kön de är innan själva förlossningenen. Dom två andra vänta jag till förlossningen. Men nu känns de trevligare och framför allt bekvämare med allt förarbete om man vet vilket kön de är

• Ussaka

Godmorgon alla härligt lyckligt gravida!

Vi väntar vårt första barn och vi har ingen ambition att försöka ta reda på könet. Jag är totalallergisk mot kläder och prylar som signalerar ett visst kön.  Så jag kommer att shoppa loss kläder som passar vilket som, bara de är fina och funktionella :D

Ska försöka dra iväg och träna men mår ganska illa så jag känner mig lite halvsugen. Tycker att illamåendet blir värre när jag rör på mig tyvärr. Men man kan väl inte behöva sitta still i nio månader?