• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-09 08:28:33 följande:
    Inatt vaknade jag av värkar, ja riktiga värkar! De höll på i 40-45 min med allt från 2-8 min mellanrum. Efter att jag tagit Alvedon klingade dem av och jag kunde gå och lägga mig och sova igen. Nu är jag öm i magen och känner att bebisen trycker neråt nåt ofantlgt emellanåt vilket gör riktigt ont i underlivet.

Snart kan det väl sätta igång på riktigt istället!
    Spännande! Då är det säkert inte långt kvar nu! Håller alla tummar för att det snart sätter igång och slutar fåna sig på det här viset!
  • emersson75
    Uddabus skrev 2012-05-08 21:09:31 följande:
    Jag la in på min fölunge så ni är inte först ;)
    Den har jag ju missat, måste bläddra tillbaka och kika :D
  • zenoble

Vaknade halv 6 av en hemsk mensvärk i magen och ryggen och att det tryckte på som bara den. Nu har jag bara lite molvärk emellanåt och ont i ryggen :( blir så less nu kan den inte bara titta ut! Gnällig idag och det känns inte alls kul.

• lycka 4
    Känns som om det inte är långt kvar tills nästa bebbe i tråden ser dagens ljus =) Spännade !!

V. 33 idag och 48 dagar kvar till snittet =)
  • PojkarnasMamma85
    Polarlantis skrev 2012-05-09 08:48:33 följande:
    Spännande! Då är det säkert inte långt kvar nu! Håller alla tummar för att det snart sätter igång och slutar fåna sig på det här viset!

Vi får hoppas på det! Börjar tro att jag inte kommer gå över tiden i alla fall.
  • Ensortsmamma

Åh bara för att ni tog upp detta med att föda hemma så drömde jag ju självklart värsta skräck drömmen om de inatt! Haha, de är verkligen ingenting som jag vill testa på!

Har mått väldigt konstigt de senaste dagarna, jag har svår pollen men tror att de är något mer, igår kändes de som om ja hade 40 graders feber ni vet när man är sådär yrig orkeslös och de gör ont precis överallt i kroppen, men jag hade ingen feber, jag sov bokstavligen bort dagen. Och inatt har jag hostat hela natten( hade lunginflammation i jan och den hostan kommer och går ) när ja beskriver de så låter de ju som en vanlig förkylning men som sagt de känns konstig.. Humm, vad kan detta vara?

• Baby1112

Underbara pojke: jag gör precis som med drömmar. Fast istället för sylt i så trycker jag ner en hel Dumle i kakan. Då smälter den lite lagom i ugnen och breder ut sig i kakan... smakar bäst om man äter dem ljumna så Dumlen är lite mjuk och seg...
    (måste nog baka nu känner jag... :))

• MissFörstånd
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-09 07:39:54 följande:

Hemmaförlossning - NEJ TACK =)

Jag hade tänkt börja baka lite och lägga i frysen så man har när man får gäster senare =) Men kommer bara på kanelbullar =/
    Någon annan som har något förslag på vad man kan baka mycket av och som går att frysa in ?

Hur är det med Redbull på förlossningen? Får man dricka det där ?      

Jag tycker du ska be gästerna ta med fikabröd istället om de vill hälsa på er . Fokusera på att göra matlådor till familjen istället och frys in.

Annars har jag recept på en kladdkaka som man gör i micron på 6-8 minuter, då kan man göra om man orkar när besöket väl är på plats.    
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Underbarapojke - Vet inte vad fl tycker om red bull, det står väl på burkarna att det ska undvikas vid graviditet och amning? Jag gillar det inte ens så för mig går det bort

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ