• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Annelie81

Ni kloka damer Visst kan jag baka kanelbullar på en jäst som gick ut för två dagar sen?? Eller måste jag ta mig till affären...

• gammelmamma

Som sagt jag har aldrig haft en tanke på hemförlossning. (sorry enortsmamma, det var inte meningen att ge dig mardrömmar;) ) Efter att min dotter fick gå igenom sitt urakuta snitt som hade slutat med att både hon och lilla Agnes hade dött så har jag ännu svårare att förstå att man vill utsätta sig för det, men ändå lite kul att höra hur de tänker som vill göra det.

Alla varianter av långpannekakor är bra tycker jag. Om man vill ha småkakor är kolakakor och hallongrottor gott och blir mycket av en sats. Ett annat tips är att ha mycket frukt hemma och slänga i hop en fruktsallad, brukar uppskattas i dessa bantartider;) Även att ha ett par sorters ost och lite kex är gott tycker jag.

Nu har jag fått en tid nästa onsdag, då ska jag få veta när det bli och min underbara BM har sagt till dom att dom inte får vänta för länge med att ge mig tid, helst inte mer än en vecka. Hon har även fixat så jag kan komma direkt in till förlossningen för att få hjälp att sova. Anledningen till mina konstiga symtom sista tiden beror troligtvis på att jag inte sover mer än en kvart i taget och har gjort så så länge. Sista tiden av graviditeten är ju normalt att man inte sover men när det pågår så länge är det tydligen skadligt och kan vara skadligt för barnet. Hon är så förstående och underbar min BM. Förmodligen har jag varit där för sista gången:)   

• MissFörstånd
    Annelie81 skrev 2012-05-09 09:36:45 följande:
    Ni kloka damer Visst kan jag baka kanelbullar på en jäst som gick ut för två dagar sen?? Eller måste jag ta mig till affären...

Jag skulle ha bakat
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • NinnaBus

Hemförlossning -nej tack. Inte om det går att undvika. Hua... hemska tanke... Inget för mig i alla fall...

Nästan packat klart BB-väskan nu. Bara lite småsaker som ska i den sen.
    Tror jag har med mycket mer saker den här gången än vad jag haft med de andra barnen.
    Men å andra sidan så har sambon fått hämta mer saker när han varit hemma över natten de gångerna.
    Vad svårt det är att packa. Man har ju ingen aning om hur länge man får stanna så då vet man ju inte hur mycket saker man behöver ha med heller.
    Och storlek på babykläderna.... Packat mest 50 och så lite 56. La ned nåt mindre med som vi har kvar efter yngsta sonen, ifall det skulle hända nåt närmsta veckan eller så. Bättre att det ligger i väskan så får man packa ur det minsta om det inte behövs allt eftersom tiden går...  

Trött idag. Och allt pollen som försämrar astman gör ju inte att man blir piggare direkt... 
    Var in på apoteket igår och frågade om det fanns nån nässpray man kunde använda när man är gravid.
    Hon plockade fram Livostin.
    Men så läste jag på lappen om den när jag kom hem och då står det ju:
    Begränsad erfarenhet av användning under graviditet. Rådgör därför med läkare före behandling med Livostin under graviditet.
    Men den är skriven 2009 så det kanske är ändrat.
    Nån som vet?           

• MissFörstånd

Ninnabus - Om hon gett den till dig så borde det vara lugnt, det står i de flesta läkemedel att man måste rådfråga läkare först vid graviditet och det är för att de inte gjort så mycket studier på gravida. Ring mvc eller någon annan avdelning om du känner dig osäker. Jag har rhinoquort aqua, funkar den för dig? Den får man ta som gravid iaf. Men den är ju mer avsvällande.

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • AAEV

NinnaBus: Jag fick livostin utskrivet av min läkare, så det borde vara lugnt :)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • gammelmamma

Jag har inte ens funderat på att packa väskan ännu. Jag vet inte vad jag ska packa!! Jag ska ju snittas så det känns som man inte behöver så mycket plus att jag kommer ju veta när det blir så jag kan packa dagen innan jag åker in tänker jag. Ni som snittats, hur har ni gjort? Jag har väldigt lite kläder också, till den lill* alltså, särskilt om det bli en pojk. Jag var i stan häromdagne och tittade lite men jag hittade inget. Vet inte vad det är med mig. HAr hittat lite på Ellos så jag får väl beställa snabbleverans när jag vet könet. Jag har inte så mycekt klädet till mig heller så jag får väl tvätta upp och packa det sista jag gör:)

• gammelmamma

Glömde skriva att cheesecake i frysen var smidigt och uppskattat när jag fick dottern. Hon är också född på sommaren:) Jag gjorde och frös in i aluminiumformar.

• NinnaBus

MissFörstånd - Googlade på fass precis... Där står det att den är ok. Så då vågar jag nog ta den
    Men tack för hjälpen...