• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • NinnaBus

Tog mig i kragen och försökte få till några bebiskläder av tyget jag köpte för en evighet sedan.
    Blev tröja, byxor och mössa.

Har haft tokmycket molvärk i ryggen idag. Tänkte först att det har att göra med att jag satt och sydde.
    Men de senaste ca 6 timmarna har jag haft sammandragningar också och det har molat som sjutton i både mage och rygg under dem...
    Ett tag kom de ganska jämnt med 15-20 min imellan så då blev man lite fundersam...
    Nu verkar de ha lugnat ned sig igen...
    Så då var det väl bara förvärkar eller nåt då...        

• MissFörstånd

Zenoble - min skötväska är från stadium, 99:-

Baby1112 - min dotter föddes i 37+2 och hade också kolik. Sammanträffande

Frökenfräken - jag sitter en del vid datorn och så sover jag ganska mycket. . De dagar jag har energi så syr jag lite och bara typ diskar och städar det jag inte orkat de andra dagarna.

Lycka4 - Grattis!!!!

• Lina007

Hur är det möjligt att vara så kriminellt trött men inte kunna vila? Jag har varit sååå trött denna vecka, men när jag väl lägger mig för att vila då går det inte!

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • tomisamat
    Ensortsmamma skrev 2012-05-10 14:29:02 följande:
    Tomisamat: ska du med bli igångsatt? Hur kommer de gå till för dig?
    Är nyfiken då jag ska bli igångsatt i v.38+5
    Jag blir igångsatt i vecka 37+0 då jag tidigare förlorat ett barn. Och jag inte hänger med psykiskt. Jag kommer mest troligt att bli igångsatt med en ballong då det fungerade så bra förra gången. Men det beror på hur mogen jag kommer vara. Annars har vi inte hunnit diskutera hur vi ska göra. Det skall vi ta mer noga om två veckor.

Vet du hur de planerar för dig Ensortsmamma?
  • tomisamat

Nu har äntligen en läkare ringt ang GBS:en. Hon tyckte att vi skulle sätta in en antibiotika kur direkt eftersom jag har förlorat ett barn i magen. Men vi skulle ta nya prover först i början av nästa vecka då jag avslutade en kur igår pga luftrörsinflammation. Men är det något kvar så sätts ny kur på en gång.

• RocketQueen

Hemma efter ett långt besök hos bm med både vanlig koll och föräldragrupp. Lillkillen har äntligen lagt sig rätt och dessutom fixerat sig. Han har varit väldigt envis med sitt tvärläge men nu verkar han ha gett upp Så det är inte konstigt att jag har känt ett sånt tryck neråt de senaste dagarna och det var tydligen fixeringen som orsakar min kramp i ljumskarna också trodde hon. Idag har även varit en dag full med tårar och hormoner, men lite annorlunda faktiskt. Hoppade på fel tåg när jag skulle hem vilket kostade mig en halvtimme i resväg, det tog jag med ro, däremot blev jag alldeles stolt och ville gråta när lillen sparkade och hade sig efter barnmorskan när hon skulle lyssna på hjärtat. Det är som att man är en helt ny människa från dag till dag liksom... Haha ska bli skönt att få tillbaka sin hjärna igen minst sagt Tungan ute

Men idag är jag på alldeles gott humör, jag har ju varit ute och rört på mig! Och träffat folk! Lämnat huset! Helt underbart, kommer antagligen att få betala för det i smärta sen, men det tar vi då, idag är jag glad

• Havsjungfrun

Lycka4: Grattis {#emotions_dlg.flower}

Fröken fräken: Är hemma helt sedan en vecka tillbaka. Har mått mycket illa då jag försökt sluta med illamåendetabletterna så då har jag tillbringat förmiddagarna i soffan. Har passat på att hälsa på båda barnen på dagisgympan och i förskoleklass, har ju dem att ta hand om övrig tid. Har bakat lite. Tvättar och grejar. Försöker städa lite in emellan. 

Har sjukt ont i höger sida av magen just nu. Bestämde mig för att bädda rent och städa sovrummet idag så maken och jag har hjälpts åt att dammsuga sängen och bädda rent. Fick dock sedan så ont så nu sitter jag däckad i soffan, får ta resten i morgon. Tror att jag ska ta mig ett bad för att se om det lindrar.   

• Baby1112

Sweet life: kollade på det avsnittet innan idag. Tycker hon är störtskön... :)

MissFörstånd: flickor födda i v 37+ får alltså lätt kolik? Eller? :)

NinnaBus: har också haft molande värk hela dagen, nu på kvällen kom sd på det... :( Är så jobbigt när kroppen inte vill som jag...

Lycka4: grattis!