• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Jag är konstant hungrig och sugen på rå potatis och morötter.. Haha!

• Baby1112

Dom avsnitten som ligger på TV4 play är sen förra året. Men man måste vara premium medlem för att kunna se dem. Kostar 99 kronor för en månad. Min sambo betalade det nu för att kunna se all hockey när han är iväg, så jag tycker det är perfekt timing! :)
    Vet dock inte om de sänds som repris i tv nu...

• Frökenfräken82

Jag är inte någon aktiv "skrivare" i den här tråden, men har följt med och läst den sen starten :)

Kul att läsa om hur allashärliga tankar & krämpor ändras från vecka till vecka. Nu är det inte långt kvar för någon av oss. Så jäkla häftigt!

Ser verkligen fram emot att bli mamma och att få träffa min bebis. 27 dagar kvar nu, och bara 4 arbetsdagar :)

Ni som har gått hem från era jobb, vad pysslar ni med hela dagarna? Jag är rädd att jag kommer bli tokrastlös snabbt! Och jag vet ju att jag borde vila och allt det där, men det kommer jag nog inte göra hela dagarna ändå :)

Bakar ni?
    Lagar ni mat?
    Nått annat pyssel?
    Jag behöver lite inspiration och hjälp på traven ;)

//Jennie

http://skattkistan.blogg.se

• lycka 4

Min mage har varit tok spänd hela dagen å jag har molvärk och obehagliga sammandragningar, måste ta det lugnt. Fyller 33 år idag och trots att jag praktiskt talat hatar att bli uppvaktad så har dagen varit mysig m hemmagjord choklad och jordgubbs tårta å paket :)

• Annelie81
    FrökenFräken82 - Jag är jobbar 4 timmar om dagen några dagar till men jag är redan rastlös! Har försökt bakat och plockat lite hemma men jag har en foglossning som heter duga oxå...så det blir mycket vila. Men sååå tråkigt att bara ligga...
    Men mår du bra så skulle jag fixa inför ankomsten...tvätta bebiskläder, bädda spjälsängen, baka, handla på sig massor av saker som man vet brukar ta slut snabbt, göra matlådor..... 

• fyrklöver81

Ja snart är vi i mål!

Kul att läsa om allas förhoppningar om när bebis ska komma, själv har jag intalat mig att min skrutt kommer runt midsommar, alltså 1 vecka innan planerad bf, usch så arg jag blir om det inte blir så.

Ska till BM 27juni 2 dagar innan plan bf, hon har lovat att göra hinnsvepning då om jag inte redan fött, så det känns som en bra plan.

Själv är jag inget nervös för att föda var jag inte förra gången heller, utan bara förväntansfull, det ända jag funderar på är att jag måste hinna in till förlossningen, då förra förlossningen gick fort. 

Idag har jag blivit inspirerad av er andra och bakat bullar och mazariner.
    Ska även hinna med att laga lite matlådor, pannkakor, lasagne, köttfärssås, pirpger , pizzabullar tills bebis kommer.
    Känns mkt bättre att äta sina egna matlådor då jag är emot färdigmat (inte att andra äter den förstås) men jag gillar det inte...

Föresten den där bf listan, vart är den??? 

• gizmolarson

Japp det var som jag anande... Huvudet var fixerat (typ) så det var väl det jag kände igår å allt annat såg bra ut..

• Elvis Mamma

Grattis på födelsedagen Lycka 4 Guu så gott med jordgubbstårta Min mage har också varit väldigt spänd hela dagen, lite obehagligt

• Sweet life

Haha appropå en unge i minuten...

Mitt motto under förlossningen kommer vara "Du kommer komma till en punkt då du inte kommer kunna äta mer, så ät ät ät"...

• ja88

Vecka 34+0! Och ny behandling pga GBS, lämnade odling för en vecka sen när jag tyckte jag började känna av det och igår var det riktigt otäckt mycket sd, så bara att vänta på att behandlingen ska kicka in, igen :( det brukar försvinna varje gång och sen vara tillbaks max 3-4 veckor efter avslutad behandling, så jobbigt.