• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Någon som kan tipsa om nån bra skötväska? Vill ha en svart "fast" om ni förstår vad jag menar.. som står stadigt :) tycker det är supersvårt. Hittade en för 299 från carena, det är typ max vad jag kan tänka mig att lägga..

• PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-05-10 10:48:42 följande:
    Någon som kan tipsa om nån bra skötväska? Vill ha en svart "fast" om ni förstår vad jag menar.. som står stadigt :) tycker det är supersvårt. Hittade en för 299 från carena, det är typ max vad jag kan tänka mig att lägga..
    Vi köpte en vanlig laptop väska på stadium och den tycker vi fungerar kanonbra! Den är helt svart och kostade 199kr har jag för mig, köpte den för drygt 1 år sen.
  • Sweet life

Hemma efter ett förmiddagsbesök hos barnmorskan... Fick äntligen med mig sambon, alla mina tidigare tider har krockat med läkarbesök för hans yngsta, jobbmöten eller tjänsteresor. Men idag var han med!

Bebis ligger med huvudet ner, inte fixerad men hon trodde inte att bebis skulle flytta så mycket på sig.. Vi fick känna på huvudet och det var cooolt, men va stooort det är!! Ska det där ut ur mig?!?!?

SF-måttet låg på 33cm, vilket bara är en ökning med 1 cm. Men barnmorskan var inte orolig utan sa att det berodde på att bebisen nu ligger med huvudet ner istället för i snedläge och det är ju fortfarande inom ramen för fullgångna veckor +-2cm.. Hjärtljudet låg på 140 och det bökas hej vilt där inne.

Nästa gång om två veckor är det dags att sammanfatta graviditeten och sen har jag bara ett besök till inbokat hos min ordinarie barnmorska innan hon går på semester. Kommer sakna henne!

• zenoble
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-10 10:54:03 följande:
    Vi köpte en vanlig laptop väska på stadium och den tycker vi fungerar kanonbra! Den är helt svart och kostade 199kr har jag för mig, köpte den för drygt 1 år sen.

Ja det har jag till sonen nu med och det funkar ju kanon. men skulle gärna vilja ha fack för flasvärmare ifall man har ersättning med sig eller så, tyckte det var bra förra gången då jag inte kunde amma.
  • RocketQueen
    zenoble skrev 2012-05-10 11:07:57 följande:
    Ja det har jag till sonen nu med och det funkar ju kanon. men skulle gärna vilja ha fack för flasvärmare ifall man har ersättning med sig eller så, tyckte det var bra förra gången då jag inte kunde amma.
    Det kanske man kan köpa separat? Teutonia har en jättebra, stor, stabil och med flaskvärmare men den är ju tyvärr dyrare. Jag var först inne på Bugaboos men sen kom jag på att jag tyckte att den var ful så det blev en Skip Hop istället
  • Pluttan
    Jag hittade en skötväska från brio på blocket som knappt vart använd för 200 kr.
    Den är svart och passar utmärkt till min svarta brio happy-vagn.
    Annars brukar just skötväskor från brio kostar ungefär 500-600.
    Jag tycker den verkar bra med många fack.
  • gizmolarson

stjärnfrukt- jag går oxå i skolan..känner mig stressad att jag inte ska hinna bli klar med allt innan bebis kommer..vill så gärna bli klar så man inte kommer efter..

Wilda 27okt-07, Tuva 17 juni-09
  • nenne87
    Min syster har den svarta buggabon skötväskan, den kostar 1200 kr tror jag och är väldigt stadig å rymlig.
  • Dancia
    stjärnfrukt skrev 2012-05-10 09:39:29 följande:
    På lördag ska jag skriva en tenta och sen har jag tre arbeten kvar sen är jag klar för denna termin. Måste hitta ork och kraft att bara göra klart allt. Vill bara bli klar nu, för jag mår så dåligt över detta för jag känner mig så stressad :(

Någon mer som har börjat tänka "HUR ska jag orka ta hand om en bebis"? Jag vet ju att jag inte kommer ha någon skola i sommar, jag vet att jag inte kommer ha några grav.besvär, jag vet att min sambo kommer vara hemma 10veckor från att bebisen föds. Men ändå känns det nu som "hur tusan tänkte jag"  

Mådde inte alls så här dåligt, varken fysisk eller psykiskt förra graviditeten..men nu vet jag inte hur jag ska orka gå från detta tillstånd till amma dygnet runt (som gjorde riktigt ont i början för mig) inte få sova, ha två barn som kräver uppmärksamhet (idag kan jag känna att jag inte riktigt orkar med mitt första barn på samma sätt som jag gjorde innan grav och jag har sååå dåligt samvete över det!!)

Ingen som börjat tvivla på sig själv som mamma/blivande mamma?  

Usc...förstår att det känns stressigt med alla tentor :(.

Jag känner snarare tvärtom....att det ska bli så skönt när bebisen kommit för då kanske man äntligen får sova lite :). Just nu sover jag mellan 1-3 timmar per natt och det är mycket mindre än vad jag får sova med en bebis. Längtar efter att kunna gå på promenader och få normala toarutiner igen, SLUTA MÅ ILLA är något jag längtar efter enormt! Så jag upplever det 1000 gånger jobbigare att vara gravid än att ta hand om en bebis, men visserligen har jag haft ganska lätta bebisar och mycket stöd från mannen med att få tid till amning o.s.v. Nu kommer han ju vara hemma hela sommaren också :).

Däremot vet jag att det är fullt normalt att känna som du gör. Speciellt om man fått sova väldigt dåligt o.s.v. med de första barnen. Men förhoppningsvis kanske du får en bebis som älskar att sova och bara vill äta var tredje timme denna gången ;).