• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    MissFörstånd skrev 2012-05-10 08:48:22 följande:
    NU jag jag rensat listan lite på namn som jag inte känner igen. OM jag har råkat tagit bort någon som är aktiv så ber jag tusen gånger om ursäkt och då är det självklart bara att skriva in sig i listan igen! Hoppas verkligen ingen tar illa upp.
    Blir bra det!
  • PojkarnasMamma85

Nu ska jag snart till frisören...hoppas min kropp orkar med att sitta stilla så länge! Är lite osäker på hur jag ska klippa mig, skulle vilja ha något nytt fast inte allt för annorlunda. Ska höra med frisören vad hon tror passar

• Elvis Mamma

Drömde inatt att jag födde en son, att dom sett fel på ultraljudet Födde honom helt lugnt hemma i vardagsrummet, sen la jag honom i en filt å GICK hela vägen till BB, super stor var han, såg ut som en två månaders med massor av hår ska bli skoj å se sen om jag kommer föda en jätte

• MissFörstånd
    Elvis Mamma skrev 2012-05-10 08:58:27 följande:
    Drömde inatt att jag födde en son, att dom sett fel på ultraljudet Födde honom helt lugnt hemma i vardagsrummet, sen la jag honom i en filt å GICK hela vägen till BB, super stor var han, såg ut som en två månaders med massor av hår ska bli skoj å se sen om jag kommer föda en jätte
    Hihi vad kul! Drömmar kan göra både nytta och göra så att man blir lite skraj
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • gammelmamma

Skönt att det verkar ha gått bra för Agnes, tack för uppdateringen.
    JAg står nog inte ens med på listan, hur gör man?
    Idag blir mitt första barnbarn 3 månader och min första dotter 22 år! Kalas i kväll:)  

• Tesssi

Nu är det precis 4v kvar. (28dagar) Nu får han komma när som helst tycker jag. {#emotions_dlg.flower}

• Ensortsmamma

De märks att det börjat närma sig nu, inatt drömde jag att mitt vatten gick efter jag vart på toa. Sen vaknade jag och behövde gå och kissa men vågade inte ifall vattnet skulle gå. Haha!

Vart hittar man den där listan? Minns inte ens att jag har sett någon?

• bebisgalen
    Tesssi skrev 2012-05-10 09:32:05 följande:
    Nu är det precis 4v kvar. (28dagar) Nu får han komma när som helst tycker jag. {#emotions_dlg.flower}

Samma här så jag håller med, herregud vad trött jag är.

Veckorna har gått fort tills nu....känns som dom 4 sista kommer att sega.  
  • stjärnfrukt

På lördag ska jag skriva en tenta och sen har jag tre arbeten kvar sen är jag klar för denna termin. Måste hitta ork och kraft att bara göra klart allt. Vill bara bli klar nu, för jag mår så dåligt över detta för jag känner mig så stressad :(

Någon mer som har börjat tänka "HUR ska jag orka ta hand om en bebis"? Jag vet ju att jag inte kommer ha någon skola i sommar, jag vet att jag inte kommer ha några grav.besvär, jag vet att min sambo kommer vara hemma 10veckor från att bebisen föds. Men ändå känns det nu som "hur tusan tänkte jag" Gråter 

Mådde inte alls så här dåligt, varken fysisk eller psykiskt förra graviditeten..men nu vet jag inte hur jag ska orka gå från detta tillstånd till amma dygnet runt (som gjorde riktigt ont i början för mig) inte få sova, ha två barn som kräver uppmärksamhet (idag kan jag känna att jag inte riktigt orkar med mitt första barn på samma sätt som jag gjorde innan grav och jag har sååå dåligt samvete över det!!)

Ingen som börjat tvivla på sig själv som mamma/blivande mamma?