• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    Tre Flickor skrev 2012-05-10 13:29:45 följande:
    Ja hjälp hihi.
    Mellantjejen kom i vecka 38 så jag hoppas att denna lilla vill vänta till nästa vecka eller gärna lite längre till Glad

När jag går in i vecka 38 får bebisen gärna komma ut! Har en magkänsla som säger att han kommer runt 24-25 maj...men vi får väl se. Då skulle han i så fall komma i vecka 37+5 eller 6
  • stjärnfrukt
    Dancia skrev 2012-05-10 11:53:15 följande:
    Usc...förstår att det känns stressigt med alla tentor :(.
    Jag känner snarare tvärtom....att det ska bli så skönt när bebisen kommit för då kanske man äntligen får sova lite :). Just nu sover jag mellan 1-3 timmar per natt och det är mycket mindre än vad jag får sova med en bebis. Längtar efter att kunna gå på promenader och få normala toarutiner igen, SLUTA MÅ ILLA är något jag längtar efter enormt! Så jag upplever det 1000 gånger jobbigare att vara gravid än att ta hand om en bebis, men visserligen har jag haft ganska lätta bebisar och mycket stöd från mannen med att få tid till amning o.s.v. Nu kommer han ju vara hemma hela sommaren också :).
    Däremot vet jag att det är fullt normalt att känna som du gör. Speciellt om man fått sova väldigt dåligt o.s.v. med de första barnen. Men förhoppningsvis kanske du får en bebis som älskar att sova och bara vill äta var tredje timme denna gången ;).
    Det "konstiga" är ju att min dotter var världens solstråle. Sov 7h/natt (tills jag började skolan, men det är en annan historia), amningen funkade problemfritt och jag hade lagom med mjölk tills jag slutade amma (efter ett år) behövde aldrig krångla med ersättning, var nästan aldrig sjuk (där vet jag att det kommer vara annorlunda denna gång dock!), hon var aldrig ledsen över magknip eller liknande osv. osv.

Vet inte varför jag oroar mig så egentligen, kanske för att alla de runt omkring mig som fått bebisar nu det senaste (förutom min syster) har fått bebisar som har/haft kolik, svåra allergier, "krävande" m.m. Kan man verkligen ha sådan tur att man får två lätta bebisar?  Kommer jag kunna knyta an lika bra till bebisen som ill storasyster?! 
  • LillSnurr82

Har inte heller beställt vagn än. Har en bärsele och en sulky i värsta fall ifall vagnen inte hinner komma. Ska därimot beställa en bärsjal oxå då jag tycker sele känns så klumpigt. Vill ha båda händerna fria för stora syster i fall liten bara vill bli buren. Men tror den beställs från samma ställe som vagnen för enkelhetens skull.

Måste sortera säcken med bebis kläder någon dag oxå... Känns som inget blir gjort fast jag är i gång hela tiden..
    Helst av allt vill jag sova middag när dottern gör det, men inte ofta jag hinner det :(

• PojkarnasMamma85

Jag har nu i flera dagar nästan haft ett konstant tryck neråt, speciellt när jag rest på mig och stått/gått. Idag har detta trycket förflyttat sig mot rumpan...har trott att jag behövt göra nr 2 hela dagen fast jag gjorde det imorse men inser nu att det bara är ett tryck bebisen har lagt mot rumpan. Kanske inte dröjer så länge ändå :P Fast förvärkarna och sammandragningarna har lugnat ner sig rejält. Kanske ger mig lite andrum och sen kommer det med buller och bong :P

Märks inte att jag önskar att förlossningen startar snart va?! Flört Är lite trött på att vara gravid nu Tungan ute

• Tre Flickor
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-10 13:31:27 följande:

När jag går in i vecka 38 får bebisen gärna komma ut! Har en magkänsla som säger att han kommer runt 24-25 maj...men vi får väl se. Då skulle han i så fall komma i vecka 37+5 eller 6

Vad spännande, då återstår att se om magkänslan stämmer Glad Själv har jag inga som helst föraningar utan blir lika förvånad varje gång haha. Graviditeten har varit väldigt lätt för mig och gått så fort så det är knappt att jag hunnit med mentalt så därför får hon gärna vänta liiiite till om hon vill.
  • Baby1112

Längtar också till bebis kikar ut så man kanske får lite mer ordning på sömnen. Nu sover jag typ inte alls, för är inte magen i vägen så är dottern vaken av någon anledning.
    Hoppas denna bebis sover snällt iaf, dottern hade kolik så egentligen kan ju allt bara bli bättre! :)

Är supertaggad inför förlossning nu. Tycker bebis borde komma som sin syster så då är det bara två veckor kvar. (37+3 föddes hon i) Då är bebisen ju färdig ändå... :)

Har en man som gillar hockey och därav har skaffat TV4 play denna månad. Jag gillar En unge i minuten... Så har börjat kolla på det och är ännu mer taggad nu... :)

• gammelmamma

En unge i minuten,.... är det repriser eller nya avsnitt? Älskar att titta på förlossningsfilmer.

• Pluttan

En unge i minutern. Jag älskar den serien.
    Har tittat på lite avsnitt på youtube. Men de har har typ bara tre avsnitt där.
    Undrar bar vilken dag de avnitten går , hur dags och vilken kanal.
    Tittar ibland på förlossningsakuten på onsdagar klockan sju tv4 fakta.
    Men dessvärre är det ganska dramatiskt ibland.
    Förra avsnittet var det en mamma som förlöstes genom snitt i vecka 26 tror jag det var efter att tvillingarna
    i magen fått någon sjukdom.
    Sedan avled de båda. Fy vad jag storgrät.

• Ensortsmamma

Tomisamat: ska du med bli igångsatt? Hur kommer de gå till för dig?
    Är nyfiken då jag ska bli igångsatt i v.38+5

• Ginny

Knappt fyra veckor kvar och jag har varit så himla sugen på godis idag att om inte maken kommit hem med choklad till mig hade jag förmodligen börjat tugga på gardinerna i ren frustration... Märks att man börjar bli mer hungrig. Den första tiden var jag inte sugen på någonting alls och bara någon nämnde ordet falukorv ville jag spy.