• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

I morgon åker mina föräldrar till Mallis, sambon jobbar som sagt i Göteborg. Så hoppas inte bebis bestämmer sig för att komma inom den närmsta veckan. Då kan det bli knepigt , behöver både hundvakt och barnvakt och gärna nån som "håller" mig i hande på förlossningen :) Jag är oxå ute efter en bra och rymlig skötväska. Ska få plats blöjor och allt till två barn.

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • zenoble

Ja skit svårt att hitta någon bra tycker jag.. har ju en vit emmljunga vagn i läder så passar bäst med svart. Vill inte ha en vit till som det finns då jag inte tycker om dem och färgen är opraktisk. Vill gärna känna å klämma på dem innan man köper med :) men tack för tipsen ska kolla lite.. tänkte åka till babyproffsen å se vad de har där.

• Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-05-10 11:55:13 följande:
    I morgon åker mina föräldrar till Mallis, sambon jobbar som sagt i Göteborg. Så hoppas inte bebis bestämmer sig för att komma inom den närmsta veckan. Då kan det bli knepigt , behöver både hundvakt och barnvakt och gärna nån som "håller" mig i hande på förlossningen :) Jag är oxå ute efter en bra och rymlig skötväska. Ska få plats blöjor och allt till två barn.
    Bad timing av föräldrarna... Har haft en hård Brio-väska till de båda större som det bara är 21 månader emallan så jag hade också med mig blöjor och kläder till två.
  • LillSnurr82

Nja det vet jag inte om det är. Är ju JAG och min sambo som ska ha barn. Klart de ställer upp och är vid min sida om de kan. Men nu fyller ju min mor 60 år så att de skulle åka utomlands då är bestämt sen långt innan jag ens blev gravid.. Så i så fall mer bad timing av mig och min sambo.. Haha

• gammelmamma

Jag har en stor svart teutonia men tycker det stora facket är för stort, det är lätt att man inte hittar det man söker. Den finns däremot en värmare med, men den har jag aldrig använt. Har köpt en mindre till denna bebisen, får se vilket jag tycker är bäst:)

• tomisamat

Här är en till som inte är så aktiv skrivare, men läser flera gånger om dagen. Har varit sjuk de senaste veckan så jag har bara sovit i princip.

Idag var det barnmorske besök. Fick reda på att jag har gbs infektion, så nu ska vi se hur vi ska göra med antibiotika. Blodtrycket var lågt men sockervärdet var bra. Bara 29 dagar kvar till igång sättning.

• Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-05-10 12:43:13 följande:
    Nja det vet jag inte om det är. Är ju JAG och min sambo som ska ha barn. Klart de ställer upp och är vid min sida om de kan. Men nu fyller ju min mor 60 år så att de skulle åka utomlands då är bestämt sen långt innan jag ens blev gravid.. Så i så fall mer bad timing av mig och min sambo.. Haha
    Ah ha, det borde ni ju ha tänkt på Flört
  • Tre Flickor
    Du är i vecka 38.
    Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
    Du är i 9:e kalendermånaden.
    Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Ons 30 maj 2012
    Du har 20 dagar kvar till beräknad förlossning.

20 dagar kvar, hjäääälp!
    För ett par veckor sedan kände jag mig redo att bli mamma igen men nu känner jag att jag har hur mycket som helst kvar att göra innan jag ska bli mamma igen. Sista minuten ångest? Cool

Nästa vecka gör jag sista veckan på jobbet och i helgen ska spjälsängen bäddas och hygienartiklarna till bb väskan inhandlas.Vagn måste jag börja leta efter igen då den jag tänkt beställa plötsligt försvann ur sortimentet på jollyroom. Känns ändå skönt att ha en vanlig kombivagn och bärsele om det skulle krisa.     
  • PojkarnasMamma85
    Tre Flickor skrev 2012-05-10 13:16:59 följande:
    Du är i vecka 38.
    Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
    Du är i 9:e kalendermånaden.
    Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Ons 30 maj 2012
    Du har 20 dagar kvar till beräknad förlossning.

20 dagar kvar, hjäääälp!
    För ett par veckor sedan kände jag mig redo att bli mamma igen men nu känner jag att jag har hur mycket som helst kvar att göra innan jag ska bli mamma igen. Sista minuten ångest? Cool

Nästa vecka gör jag sista veckan på jobbet och i helgen ska spjälsängen bäddas och hygienartiklarna till bb väskan inhandlas.Vagn måste jag börja leta efter igen då den jag tänkt beställa plötsligt försvann ur sortimentet på jollyroom. Känns ändå skönt att ha en vanlig kombivagn och bärsele om det skulle krisa.     
    Yeah, nu är du ju fullgången!! Nu kan bebis komma snart
  • Tre Flickor
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-10 13:19:01 följande:
    Yeah, nu är du ju fullgången!! Nu kan bebis komma snart
    Ja hjälp hihi.
    Mellantjejen kom i vecka 38 så jag hoppas att denna lilla vill vänta till nästa vecka eller gärna lite längre till Glad