• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita
    Bumman79 skrev 2012-05-14 19:29:47 följande:
    Grattis Pepita kom hon för tidigt eller skulle du ha nu i maj? :)

Hon kom i vecka 37+0. Jag kom tidigare så jag visste att risken/chansen fanns men trodde inte hon skulle komma såhär tidigt.
  • LillSnurr82

Lina: jag har ett recept på scheriproct men har inte fått ut det då det är slut hos leverantören. Får du ut i morgon kan du ju meddela mig, så ska jag gå till Apoteket oxå och se om det kommit hit. Har vart hos flera apotek i stan och alla har sagt samma sak så borde ju finnas här om du får ut där du bor.

• bebisgalen
    Elskling123 skrev 2012-05-15 16:39:54 följande:
    Är det någon som vet hur lång tid efter bebisen fixerat sig som den bestämmer sig för att komma ut? Eller finns det ingen speciell tid för det? Ska på UL imorn och se om bebisen växer som den ska eftersom ja inte går riktigt upp i min kurva o har tappat kg istället för att gå upp..känner mig så orolig! Ber till gud att bebis mår bra!!! Trycker en himla massa neråt idag o känns som bebis vill komma ut..hur länge brukar man gå o vänta med det här trycket innan bebisen faktiskt kommer ut? Någon med erfarenhet?

Bebisen kan bara fixerad i felra veckor innan. Min dotter fixera sig i v.35+ och kom på 39+2.

Hoppas bebis din mår bra, men det gör den alldeles säkert :)  
  • gammelmamma

Jag vill gärna ha med lypsyl och kanske kortlek eller korsord till förlossningen. Lite egna kläder och lite ansiktskräm och lite smink. Hudlotion eftersom jag hatar att vara torr i huden. Sköna skor eller tofflor.

• Uddabus

Min bebis vägde ju 2840 i v 33-34 o hade 21 % över då... Vilket är många veckor att växa på... Så jag tippar nog på att min väger något liknande nu... I v 37-38 menar jag nu... Möjligtvis dem lägger på sig 200-350 gr i veckan o då är det ju inte så stort

• zenoble
    lycka 4 skrev 2012-05-15 14:49:39 följande:
    Zenoble usch va jag håller med blä :(

ja ju mer man tänker på det desto mer vill man ha ut dem! Svårt att tänka på annat tycker jag :(

Elskling123: min bebis fixerade sig v.32 är i 38 nu så tror inte det har betydelse för när de kommer :)

Imorgon dags för bm besök.. V.37+2 skulle hemskt gärna också vilja ha en hinnsvepning men säkert för tidigt för att be om det nu?
  • FiaA87

GRATTIS till bebisen Pepita! Jag blir knappt avundsjuk:)

Är helt slut i kroppen nu känns det som. Jobbar sista dagen imorgon. v. 39 och jag känner att det verkligen ska bli skönt att kunna koppla av. Magen har sjunkit ner väldigt mycket (enligt mig) de sista dagarna. Har onda sammandragningar på nätterna, dock inga på dagen (?).. Ingen slempropp som lossnat här inte..

Idag var sista dagen jag gick på stan. Tusan vad trött jag var när jag kom hem. Gick i snigel fart och ändå orkade jag knappt gå en meter till när jag kom till bilen. Känner mig som en flooodhäst:)

Allt är packat & klart (förutom sambons väska som han får packa när det börjar bli dags).

Kom nu bebis!

• LillSnurr82

När jag vänta dottern blev jag livad hinnsvepning på bf datum. Sa bara att jag inte ville gå över tiden så mycket. Dock behövde jag ju aldrig gå på den då dottern kom dagen innan bf :D

Beror nog på vilken bm man har om man får hinnsvepning "utan" anledning.

Nu vill jag bara att tiden ska gå fort och att liten ska bestämma sig för att komma ut..

• Lina007
    LillSnurr82 skrev 2012-05-15 17:33:40 följande:
    Lina: jag har ett recept på scheriproct men har inte fått ut det då det är slut hos leverantören. Får du ut i morgon kan du ju meddela mig, så ska jag gå till Apoteket oxå och se om det kommit hit. Har vart hos flera apotek i stan och alla har sagt samma sak så borde ju finnas här om du får ut där du bor.

Ja jag visste att du hade skrivit det tidigare så jag frågade det idag, men det skulle tydligen finnas.

Uppdaterar mer i morgon.
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com