• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Lina : åh perfekt :) då ska jag nog gå förbi något apotek och kolla upp det senare i veckan. Men uppdatera gärna!

• Elskling123
    Pepita skrev 2012-05-15 17:20:07 följande:

Hon kom i vecka 37+0. Jag kom tidigare så jag visste att risken/chansen fanns men trodde inte hon skulle komma såhär tidigt.

Förlåt har missat att det kommit en bebis i tråden :D GRATTIS till er!! Gick allt bra??

Tack för svaret zenoble och bebisgalen :) skönt o veta att bebisen är fixerad iaf och att den fortfarande har drygt 3v + på sig att växa Om bebis inte vuxit som den ska  
  • Pluttan

Grattis till tjejen Pepita.
    Enligt bf - listan tror jag du skulle ha samtidigt som mig.

• Nangijala

Grattis till bebisen Pepita!!

Själv så har jag blivit sjukskriven, har varit det i 1 vecka och redan trött på det!!
    Men å andra sidan hade jag aldrig kunnat gå till jobbet i det skick jag är nu.. Drabbades förra söndagen av hydronefros samt njursten i höger njure. Vilken outhärdlig smärta!!! Jag sa det till personalen på förlossningen att jag hellre föder barn 3 gånger på 1 dag är att gå igenom det igen!
    Nu kan jag knappt gå upprätt vissa dagar pga att jag har så ont i urinvägarna! Har fått citodon utskrivet men vill inte ta förmycket med tanke på bebis! Hua, 5 veckor kvar!!

• gammelmamma

Å jag längtar så tills i morgon em, vill ha ett datum, helst NU! Hoppas allt ser bra ut så att vi slipper vänta för länge. Har bakat bullar och ryttarkakor så nu har vi nåt i fall bebisen kommer:)

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-15 19:50:22 följande:
    Jag fick missfall precis innan jag blev gravid den här gången, så om jag går över två veckor (vilket jag räknar med att göra) så har jag varit gravid i nästan ett år. Inte så konstigt att man börjar tröttna på det nu va?
    Oj ja det kan man verkligen förstå....tur att det gick bra denna gången då iaf :). Och du blev snabbt gravid igen...
  • RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-05-15 19:55:33 följande:
    Oj ja det kan man verkligen förstå....tur att det gick bra denna gången då iaf :). Och du blev snabbt gravid igen...
    Ja det är såklart jätteskönt att allt gått som det ska nu men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite komiskt när man räknar på det Vi försökte i lite mindre än ett år utan att det hände nåt och sen kom det två graviditeter i rad Men nu vill jag träffa min bebis! Haha tre veckor kvar till bf och man är redan så här otålig, hur ska det här gå? Tungan ute
  • Sweet life
    RocketQueen skrev 2012-05-15 19:50:22 följande:
    Jag fick missfall precis innan jag blev gravid den här gången, så om jag går över två veckor (vilket jag räknar med att göra) så har jag varit gravid i nästan ett år. Inte så konstigt att man börjar tröttna på det nu va?
    Känner igen mig... Känns som jag vart gravid i två år med de missfall jag hade innan den här graviditeten. Är sååå glad över att det gått bra så här långt. Börjar tro att det inte var meningen att jag och min exman skulle kunna få barn tillsammans, med min sambo vart jag ju gravid trots spiral vilket är den här graviditeten!
  • Havsjungfrun
    Elskling123 skrev 2012-05-15 16:39:54 följande:
    Är det någon som vet hur lång tid efter bebisen fixerat sig som den bestämmer sig för att komma ut? Eller finns det ingen speciell tid för det? Ska på UL imorn och se om bebisen växer som den ska eftersom ja inte går riktigt upp i min kurva o har tappat kg istället för att gå upp..känner mig så orolig! Ber till gud att bebis mår bra!!! Trycker en himla massa neråt idag o känns som bebis vill komma ut..hur länge brukar man gå o vänta med det här trycket innan bebisen faktiskt kommer ut? Någon med erfarenhet?
    Kan den vara minst en månad innan det är dax...