• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Åkte in till stan idag (Stockholm) och lyckades få en glimt av prinsessan Estelle och kungafamiljen utanför slottet. Så söt liten bebis :).
    Det var en härlig dag soligt å skönt ..åt lite i gamla stan på den Italienska restaurangen Michelangelo sedan delade jag å killen på en stor strut med kulglass, grädde å Noisettesås mums :P.

Efter det gick vi mo t-centralen och shit vad kämpigt det var så långt är det ju inte men det gjorde ont i låren, blygdbenet å det tryckte på hela tiden så att man kände sig akut kissnödig hela tiden jag var i stan.

Känns som att man inte kan göra något alls i princip de här sista veckorna eller gör ni andra en massa saker? Det är ju så omständigt och jobbigt å går åt mycket toapengar..jag har undvikit att göra saker den senaste tiden iaf...orkar inte och det gör ont. Ibland får man tvinga sig själv men jag åkte hem snabbt iaf..å nu har man ont som bara den i lår/ljumskar och blygdben....man får äta upp att man var i stan en kort stund..:P.
  • gizmolarson

Kan säga till er som är trött nu på slutet att jag är helt överlycklig nu när jag kan gå upp på övervåningen utan att behöva vila i 5 timmar efteråt å att man orkar vara vaken en hel dag.. Tänk vad det försvinner fort..tröttheten osv..

• Dancia
    gizmolarson skrev 2012-05-22 23:24:31 följande:
    Kan säga till er som är trött nu på slutet att jag är helt överlycklig nu när jag kan gå upp på övervåningen utan att behöva vila i 5 timmar efteråt å att man orkar vara vaken en hel dag.. Tänk vad det försvinner fort..tröttheten osv..

Härligt att höra :). Längtar verkligen :).
  • Dancia

Här har det varit 28 grader i skuggan idag. Jag verkligen älskar värme i vanliga fall men nu är det ingen höjdare, speciellt inte när jag får så mycket hjärtklappningar av alla förvärkar och känner mig alldeles svimfärdig. Värst är dock nätterna då det är så svårt att få ner temperaturen i huset. Det är 19 grader ute nu strax före midnatt och 24 grader här inne. Vrider och vänder på mig och blir irriterad över att det strålar stark värme från min man som ligger närmast fönstret :P. Han är som ett element och då får jag inte något av den knappt svalkande luften utifrån :P.

• PojkarnasMamma85

Har lagt mig i soffan nu med vetekudde och har ont. I sängen hade jag någolunda regelbundna värkar sedan 00,20 med 10-15 min mellanrum. Nu känns de något mer diffusa men kommer oftare oxh gör mer ont.

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-23 01:14:56 följande:
    Har lagt mig i soffan nu med vetekudde och har ont. I sängen hade jag någolunda regelbundna värkar sedan 00,20 med 10-15 min mellanrum. Nu känns de något mer diffusa men kommer oftare oxh gör mer ont.

håller tummarna för dig
  • gammelmamma

I dag ska jag få umgås med mina äldsta döttrar HEEELA dagen. Underbart och i morgon smäller det förhoppningsvisSkrattande

• Uddabus

Är minsann lite molvärk idag o det när jag inte ens klivit upp....

Mm vi får se vad dagen bjuder på...

Första tanken var att det var en fin dag att föda barn på...

Men det är väl lur nu igen :)

• Baby1112

Tullamulla: enligt läkaren var det inte så vanligt att den vänder sig så mycket. Det borde egentligen vara för trångt... Men nu har ju denna vänt sig två gånger på en och en halv vecka!
    Kände när den vände sig nedåt nu sist, men däremot kände jag ju inte när den la sig på tvären.
    Har dock haft svårt att känna bebis hela tiden, den är väldigt lugn plus att moderkakan ligger i framvägg!

Vändningsförsöket tycker jag var väldigt obehagligt, men har problem att ligga på rygg då jag blir svimfärdig av det. Men jag är så sjukt rädd dör snitt att jag gör (nästan) vad som helst för att undvika det!!! :)